بررسی دیدارهای هفته چهارم لیگ برتر : سایپا تنها تیمی است که تمام دیدارهای ۳ ...


سایپا تنها تیمی است که تمام دیدارهای ۳ هفته نخست خود را با تساوی پشت سرگذاشته و حالا باید دید در دیدار هفته چهارم مقابل استقلال این روال تغییر خواهد کرد یا نه؟ خبرگزاری تسنیم: مسابقات هفته چهارم لیگ برتر فوتبال کشور برخلاف 3 هفته گذشته که در 2 روز پایانی انجام شد، فردا (سه‌شنبه) برگزار می‌شود اگرچه تک دیدار ملوان و پرسپولیس روز چهارشنبه به انجام خواهد رسید. تقابل شاگردان دایی با انزلی‌چی‌ها، دیدار استقلال و سایپا و دربی اهواز را می‌توان جزو بازی‌های مهم هفته قلمداد کرد.

پدیده - تراکتورسازی

تراکتورسازی با توجه به 2 پیروزی خانگی و تساوی بیرون از خانه مقابل ذوب آهن، بالاتر از چند مدعی دیگر در رده دوم جدول قرار گرفته تا رقیبی جدی برای سپاهان صدرنشین محسوب شود. مردان رسول خطیبی این هفته در مشهد به مصاف تیم تازه لیگ برتری شده پدیده خواهند رفت تا در صورت پیروزی و لغزش احتمالی سپاهان به صدر جدول برسند.

پدیده با علیرضا و مرزبان و توماس هسلر تا اینجا بد نتیجه نگرفته است. 2 تساوی و یک پیروزی پرگل خارج از خانه مقابل نفت مسجد سلیمان این تیم را در رده پنجم جدول قرار داده تا مشهدی‌ها امیدوارانه به ادامه مسابقات چشم بدوزند.

نفت تهران - سپاهان

با توجه به نتایجی که سپاهان در 3 هفته نخست گرفته، تیم علیرضا منصوریان کار بسیار سختی در پیش خواهد داشت و چه بسا بیشتر به دنبال نباختن باشد. نفتی‌ها که در هفته دوم بازی را در وقت‌های تلف شده به راه آهن واگذار کردند، هفته قبل رویدادی معکوس را تجربه کردند بدین ترتیب که در دقایق پایانی دیدار با استقلال خوزستان موفق به کسب 3 امتیاز بازی شدند.

شاگردان زلاتکو کرانچار در 3 هفته ابتدایی لیگ خیره کننده ظاهر شده‌اند و با کسب 3 پیروزی پیاپی تنها تیم 9 امتیازی تا اینجای کار هستند. اوج هنرنمایی سپاهان پیروزی هفته گذشته مقابل استقلال بود که موجب شد این تیم به تنهایی صدرنشین جدول رده‌بندی شود.

گسترش فولاد - پیکان

دیدار شاگردان مهدی تارتار و منصور ابراهیم زاده در حقیقت تقابل تیم‌هایی است که عملکرد مشابهی داشته‌اند و با 2 تساوی و یک شکست، تیم‌های بدون پیروزی و 2 امتیازی هستند. گسترش فولاد و پیکان در هفته سوم به ترتیب مقابل سایپا و نفت مسجد سلیمان به تساوی بدون گل دست یافتند تا این هفته و در تقابل با هم به دنبال کسب اولین پیروزی باشند.

ذوب آهن - راه آهن

ذوب آهن در حالی قعرنشین فعلی جدول لیگ برتر است که فوتبالی به مراتب سطح بالاتر از جایگاهش ارائه می‌دهد. مردان یحیی گل محمدی در دیدار هفته سوم مقابل پرسپولیس بیشتر زمان بازی را به عنوان تیم برتر میدان سپری کردند، خصوصا در خط هافبک که شاهد بازیگردانی خوب مردان میانه میدان این تیم بودیم. حالا گل محمدی در اصفهان میزبان دیگر مربی پرسپولیسی و همبازی قدیمی‌اش حمید استیلی است که باشگاهش هنوز نه تکلیف مالکیتش مشخص شده و نه مدیرعامل دارد. راه آهن با یک پیروزی و 2 شکست 3 امتیازی است و در رده دهم جدول قرار دارد.

صبای قم - نفت مسجد سلیمان

صبا به عنوان یکی از 5 تیمی که تاکنون باخت نداشته‌ در خانه پذیرای تیم تازه لیگ برتری شده نفت مسجد سلیمان است که با 2 امتیاز در رده چهاردهم جدول قرار دارد. تیم صمد مرفاوی تا اینجای کار با یک پیروزی و 2 تساوی 5 امتیازی و ششم است. پیروزی در این دیدار خانگی می‌تواند نماینده قم را در رده‌های بالای جدول تثبیت کند و آن سوی میدان هم نفتی‌ها در صورت کسب 3 امتیاز این دیدار از قعر جدول فاصله بیشتری خواهند گرفت.

استقلال - سایپا

سایپا تنها تیم لیگ برتر چهاردهم است که 3 بازی گذشته را مساوی کرده و به این ترتیب 3 امتیازی است و در رده نهم جدول رده‌بندی قرار دارد. شاگردان مجید جلالی بازی قبل را با تساوی بدون گل مقابل گسترش فولاد پشت سر گذاشتند. نارنجی‌پوشان تا اینجای کار حرف چندانی برای گفتن نداشته‌اند اما پیروزی احتمالی مقابل استقلال می‌تواند سکوی پرتاب مناسبی برای تیم کرجی باشد.

اصطلاح «بد باختن» در فوتبال به موقعیت‌هایی شبیه آنچه در دیدار هفته گذشته سپاهان و استقلال شاهدش بودیم اطلاق می‌شود. استقلال که ابتدا با گل میلاد فخرالدینی از میزبان پیش افتاد در ادامه مقهور نظم تاکتیکی سپاهان شد و 3 گل دریافت کرد. در این بین امیر قلعه نویی و در ادامه باشگاه استقلال نسبت عملکرد علیرضا فغانی داور این مسابقه اعتراض داشتند که در نهایت تاثیری بر نتیجه رقم خورده نخواهد داشت.

استقلال برای اینکه از همین ابتدای کار اجازه ندهد فاصله امتیازاتش با سپاهان زیاد شود، محکوم به پیروزی بر سایپاست تا بدین ترتیب شکست تلخ اصفهان را هم به فراموشی بسپارد. پیروزی یا شکست استقلال مقابل شاگردان «مجید کامپیوتر» روال تساوی‌های سایپا را قطع خواهد کرد.

فولاد - استقلال خوزستان

دربی اهواز اگر برنده داشته باشد، فرایند جالبی را رقم خواهد زد. پیروزی فولاد این تیم را به صدر جدول نزدیک‌تر می‌کند و از سوی دیگر استقلال خوزستان را به مرز بحران می‌رساند. در صورت پیروزی تیم آبی‌پوش، فولاد که بعد از غلبه بر پرسپولیس و در ادامه راه آهن شکست هفته نخست مقابل تراکتورسازی را به فراموشی سپرده بود از کورس بالای جدول دور و خصوصا باعث فاصله امتیاز بیشتر این تیم با سپاهان صدرنشین می‌شود.

فولاد در حال حاضر 6 امتیازی و سوم است در حالیکه استقلال خوزستان با یک امتیاز در رده پانزدهم جدول قرار دارد.

تک دیدار باقی‌مانده این هفته هم روز چهارشنبه در بندر انزلی بین ملوان و پرسپولیس برگزار خواهد شد.

برنامه کامل بازی‌های هفته چهارم لیگ برتر فوتبال به شرح زیر است:

سه‌شنبه 28 مرداد 93

پدیده - تراکتورسازی، ساعت 17:30، ورزشگاه ثامن الائمه مشهد

داور: پیام حیدری، کمک‌ها: مهدی الوندی و هادی طوسی، داور چهارم: امید سعیدفر، ناظر داوری: محمدعلی فروغی

نفت تهران - سپاهان، ساعت 18، ورزشگاه تختی تهران

داور: محمدرضا اکبریان، کمک‌ها: مهدی عالیقدر و رسول ذورقی، داور چهارم: جواد رحیم‌زاده، ناظر داوری: مسعود عنایت

گسترش فولاد - پیکان، ساعت 18، ورزشگاه اختصاصی گسترش فولاد تبریز

داور: موعود بنیادی‌فر، کمک‌ها: قهرمان نجفی و علی‌اکبر عظیم‌پور، داور چهارم: حمید حاج‌ملک، ناظر داوری: ابراهیم میرزابیگی

ذوب آهن - راه آهن، ساعت 19:10، ورزشگاه فولادشهر اصفهان

داور: البرز حاجی‌پور، کمک‌ها: حمید غمزه و جلیل شعرانی، داور چهارم: علی صفایی، ناظر داوری: علی‌نقی مصطفی‌نژاد

صبای قم - نفت مسجد سلیمان، ساعت 19:15، ورزشگاه یادگار امام (ره) قم

داور: رضا کرمانشاهی، کمک‌ها: حسین طالقانی و آشور ماهانی، داور چهارم: سعید رحیمی‌مقدم، ناظر داوری: ابوطالب طاهریان

استقلال - سایپا، ساعت 19:15، ورزشگاه آزادی تهران

داور: یدالله جهانبازی، کمک‌ها: محمدرضا منصوری و حسن یوسفی، داور چهارم: رضا عادل، ناظر داوری: مسعود فلاح

فولاد - استقلال خوزستان، ساعت 19:15، ورزشگاه غدیر اهواز

داور: غلامرضا جباری، کمک‌ها: رحیم شاهین و حمید سبحانی، داور چهارم: جواد شرفی، ناظر داوری: عبود سنگاشکن

چهارشنبه 29 مرداد 93

ملوان - پرسپولیس، ساعت 18، ورزشگاه تختی بندر انزلی

داور: حسین زرگر، کمک‌ها: رضا سخندان و محمدرضا ابوالفضلی، داور چهارم: بابک وسیله، ناظر داوری: بهرام مهرپیما


ویدیو : بررسی دیدارهای هفته چهارم لیگ برتر