بررسی جنسیس کوپه 2013 : جنسیس کوپه یکی از اولین کوپه‌های وارداتی هیوندای به ...


جنسیس کوپه یکی از اولین کوپه‌های وارداتی هیوندای به ایران بود که با استقبال چشمگیری روبه‌رو شد و به لطف موتور پرقدرت و ظاهر جذابش، به یکی از آرزوهای جوانان اسپرت سوار، با بودجه کمتر از بنز و ب‌ام‌و سواران تبدیل شد. مجله تخت گاز: جنسیس کوپه یکی از اولین کوپه‌های وارداتی هیوندای به ایران بود که با استقبال چشمگیری روبه‌رو شد و به لطف موتور پرقدرت و ظاهر جذابش، به یکی از آرزوهای جوانان اسپرت سوار،  با بودجه کمتر از  بنز و ب‌ام‌و سواران  تبدیل شد.  جنسیس 2013علی رغم موتور و سواری فوق العاده‌اش، از محبوبیت چشمگیر نسل قبلی برخوردار نیست، که شاید بتوان قیمت بسیار گران تر از قبل را یکی از مهمترین دلایل استقبال کم از آن برشمرد.

جنسیس کوپه 2013 , جنسیس کوپه 2017 , هیوندای جنسیس کوپه

جنسیس کوپه فیس لیفت دستخوش تغییراتی شده است که از مهم‌ترین تغییرات می‌توان به فرم جدید چراغ‌های جلو، سبک جدید جلو پنجره و سپر آن اشاره کرد. .  در کل جنسیس حالت  قبلی بدنه خود را حفظ کرده است و در مدل ۲۰۱۳،  برای به روز شدن آرایش غلیظ کرده است! در کابین جنسیس جدید، به تغییراتی جزیی بسنده شده است و همه چیز همان رنگ و بوی اسپرت سابق را دارد، با این تفاوت که کیفیت قطعات ارتقا یافته است.  طراحی کابین،  راننده را به یک رانندگی اسپرت و هیجانی تشویق می‌کند.

تعداد زیاد دکمه‌ها روی کنسول جلو، پدال‌های آلومینیومی ‌و فرم اسپرت دسته دنده و صفحه کیلومتر شمار، نقاط قوت کابین جنسیس به شمار می‌آیند. البته طراحی ساده فرمان اسپرت و هیجان انگیز نیست و بیشتر حس رانندگی بایک سدان لوکس را در ذهن بیننده تداعی می‌کند.  فهرست امکانات و تجهیزات رفاهی جنسیس راضی کننده است، اما هنوز هم جای خالی برخی آپشن‌ها در آن احساس می‌شود. فضای داخل کابین برای سرنشینان جلو کاملا مناسب است و روی صندلی‌های چرمی‌ و دربرگیرنده آن احساس تسلط و راحتی کامل خواهید کرد. اما ردیف عقب، همچون سایر خودروهای این کلاس از فضای تنگ و محدود رنج می‌برد و برای افراد قدبلند مشکل ساز است.

۶ عدد ایربگ داخل کابین، ترمزهای دیسکی خنک شونده جلو و عقب که نسبت به قبل ارتقا چشمگیری یافته‌اند و سیستم‌های ESP,OCS ,TCS ,ECS از جنسیس،  یک کوپه ایمن و قابل اعتماد ساخته‌اند.

خرید جنسیس کوپه , هیوندا کوپه جنسیس , 2011، هیوندای، جنسیس کوپه

 جنسیس جدید در بحث فنی و پیشرانه، تغییرات قابل توجهی نسبت به قبل یافته است. جعبه دنده ۸سرعته که جایگزین نمونه ۶سرعته مدل قبلی شده است، سواری اسپرت و هیجان انگیزی را برای جنسیس به ارمغان آورده است. صدای خروجی از اگزوزها در مدل جدید، به مراتب جذاب تر از نمونه قبلی است و در کنار آمپرهای نشان دهنده روی کنسول جلو و شیفترهای تعویض دنده پشت فرمان، لذت رانندگی را دو چندان می‌کند. شتاب اولیه و ثانویه جنسیس جدید نسبت به قبل بسیار بهتر شده است و در عین حال مصرف سوخت نسبت به مدل قبلی پایین تر آمده است.  هندلینگ جنسیس کوپه یکی از مهمترین نقاط قوت آن است که در مدل جدید شاهد چسبندگی بیشتری نیز هستیم. علاوه بر این، سیستم کنترل هرزگردی و کنترل پایداری بازنگری شده و در کنار قابلیت فرمان پذیری بالا، مهار این کوپه وحشی را آسان کرده اند.

رقبای داخلی و خارجی

 Renault Laguna

  Toyota GT86

  BMW 335i - E92

 پیشنهاد نهایی

جنسیس کوپه هنوز هم یکی از بهترین انتخاب‌ها میان کوپه‌های اسپرت است، که با قیمتی کمتر و قابلیت‌های فنی بالایش، به رقابت با کوپه‌های گردن کلفت و گران قیمت آمده است. نعره جذاب سیستم اگزوز، راننده را به فشردن پدال گاز تشویق می‌کند، اما قبل از این کار به قدرت 300+  اسب بخاری و شتاب 8/5 ثانیه‌ای آن خوب فکر کنید. اگر از بازار ضعیف خرید و فروش این خودرو صرف نظر کنیم، باید جنسیس کوپه را یکی از بهترین و به صرفه ترین کوپه‌های اسپرت موجود در بازار ایران به شمار آوریم.


تفاوت جنسیس کوپه 2011 با 2012 , جنسیس کوپه اتاق جدید , لقب های جنسیس کوپه

بررسی هوندا آکورد 2013 , فیلم بررسی لکسوس مدل 2013 rx350 , هیوندا جنسیس کوپه 2017

عکس های ریموت جنسیس کوپه , office 2013 , pes 2013


ویدیو : بررسی جنسیس کوپه 2013