برداشت 3 میلیاردی حسابدار خیانتکار از حساب استاد برجسته دانشگاه : اخبار حوادث ...



استاد دانشگاه , احکام دایم اسفر استاد دانشگاه , جوانترین استاد دانشگاه جهان


اخبار حوادث - برداشت 3 میلیاردی حسابدار خیانتکار از حساب استاد برجسته دانشگاه

حسابدار خیانتکار که با جعل امضا و وکلاتنامه 3 میلیارد تومان از حساب استاد برجسته دانشگاه برداشت کرده بود در جریان تحقیقات کارآگاهان پلیس آگاهی شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش مهر، 15 دی ماه امسال یکی از اساتید برجسته دانشگاهی کشور با مراجعه به دادسرای ناحیه 6 تهران و طرح شکایتی اعلام کرد که حسابدار وی با سوء استفاده از اعتماد و وکالتنامه تام الاختیار انجام امور مالی، اقدام به تحصیل نامشروع بیش از 3 میلیارد تومان از اموال او کرده است. با تشکیل پرونده مقدماتی و به دستور بازپرس شعبه سوم دادسرای ناحیه 6 تهران پرونده برای رسیدگی در اختیار اداره سیزدهم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت.

شاکی پرونده پس از حضور در اداره سیزدهم به کارآگاهان گفت: به دلیل داشتن مشغله کاری زیاد در زمینه انجام کارهای تحقیقاتی - علمی و همچنین تحصیل در دانشگاههای داخل و خارج از کشور از حدود 8 سال پیش جوانی به نام علی اکبر را به عنوان حسابدار استخدام کرد. پس از گذشت مدت کوتاهی و به دلیل اعتمادی که به او پیدا کرده بودم وی را به عنوان نماینده تام الاختیار خود انتخاب و با تنظیم وکالتنامه محضری او را مسئول رسیدگی به تمام امورات مالی خود کردم.

وی با اشاره به اینکه تمام اعضای خانواده اش در خارج از کشور زندگی می کنند اظهار داشت: در طول 8 سال گذشته از طریق فروش خانه هایی در انگلستان، فروش و پیش فروش چند واحد آپارتمانی در تهران پارس، انتقال درآمدهای مختلف خود اعم از اجاره آپارتمانها و همچنین حقوق بازنشستگی، بیمه بازنشستگی خصوصی و دولتی خود در خارج از کشور و سود حاصله از دو شرکت ثبت شده در انگلستان چندین میلیارد تومان را به صورت نقد در قالب ریال، پوند و دلار به علی اکبر پرداخت کردم و قرار بود تمامی این پولها در پروژه ای ساختمانی که در تهران شروع کردم سرمایه گذاری شود.

شاکی در خصوص نحوه اطلاع خود از خیانت حسابدارش نیز گفت: یک روز به صورت اتفاقی برای سرکشی به محل پروژه ساختمانی رفته و در کمال تعجب متوجه شدم که برخلاف اظهارات علی اکبر پروژه آنگونه که وی مدعی بود پیشرفت فیزیکی نداشته است. از طریق مهندسین پروژه دریافتم که تنها قسمتی کوچک از پولها در پروژه هزینه شده است.

 

در حالی که به دنبال خواستن توضیح از علی اکبر بودم وی پس از آخرین تماس تلفنی من دیگر پاسخگوی تماسهایم نبود و پس از آن ناپدید شد. همزمان با این اتفاقات به شعبه بانک محل حساب خود مراجعه و در کمال تعجب متوجه شدم علاوه بر چکهایی که امضا کرده ام چندین فقره چک بانکی دیگر نیز با امضای من نقد شده که من از آنها هیچ اطلاعی نداشتم. با بررسی چکها متوجه شدم امضای من در تمامی آنها جعل شده است.

با آغاز رسیدگی به پرونده در اداره سیزدهم پلیس آگاهی کارآگاهان در مسیر تحقیقات خود متوجه شدند که علی اکبر با همدستی همسرش به نام مریم اقدام به پولشویی و تحصیل اموال مالباخته از طریق جعل امضا و صدور چکهای بلاعوض و همچنین جعل وکالتنامه برای فروش ملک در مناطق مختلف تهران کرده است.

کارآگاهان با بهره گیری از سیستم جامع پلیس آگاهی و با شیوه و شگردهای پلیسی سرانجام موفق به شناسایی مخفیگانه متهم و همسرش در خیابان فاطمی شده و هر دوی آنها را دستگیر کردند.

متهم اصلی پرونده پس از انتقال به اداره سیزدهم پلیس آگاهی و مواجهه حضوری با مالباخته در اعترافات خود عنوان داشت تمام اظهارات شاکی را قبول دارم همسر متهم نیز به همدستی با وی اعتراف کرد.

سرهنگ کارآگاه محمدرضا ذاکر استقامتی معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران با اعلام این خبر گفت: با توجه به اعترافات صریح هر دو متهم و دیگر اسناد و مدارک به دست آمده در پرونده قرار قانونی از سوی مقام قضائی صادر و این زوج برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره سیزدهم پلیس آگاهی تهران قرار گرفتند.

اخبار حوادث - مهر

 


ویدیو : برداشت 3 میلیاردی حسابدار خیانتکار از حساب استاد برجسته دانشگاه