برخی دانش آموزان این مدارس ،تیزهوش نیستند : عضو کمیسیون اموزش و تحقیقات مجلس ...



دانش آموزان و مدارس , تنبیه بدنی دانش آموزان در مدارس , دانش آموزان

عضو کمیسیون اموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت:کاهش تعداد مدارس تیزهوشان در کشور به نفع نظام آموزش و پرورش و دانش آموزان در حال تحصیل در آن ها است چرا که برخی از شاغلان به تحصیل در این مراکز استعداد برتر و یا تیزهوش نیستند و با روش های مختلفی در این مدارس ثبت نام شده اند.

علیرضا منظری توکلی در گفت و گو با خانه ملت با بیان اینکه در طرح تحول بنیادین آموزش و پرورش موضوع فعالیت واحدهای آموزشی خاص برای استعدادهای برتر و تیزهوشان پیش بینی شده است افزود: اقدام وزارت آموزش و پرورش در کاهش تعداد مدارس تیزهوشان به نفع آموزش و پرورش است و باید با غربالگری در این مدارس و دانش آموزان آن ها، آفتی که گریبان آموزش و پرورش را گرفته است از بین برد.

نماینده مردم بافت، راور و ارزوئیه درمجلس شورای اسلامی توضیح داد: برخی دانش آموزان که در این مدارس در حال تحصیل هستند استعداد برتر نیستند و با استفاده از معلمان خصوصی و شرکت در کلاس های مختلف جواز حضور در این مدارس را به دست آورده اند که این دانش آموزان پس از ورود به تیزهوشان،به دلیل ناتوانی در رقابت با دانش آموزان تیزهوش با مشکلات جدی روحی و افت تحصیلی مواجه می شوند که این آسیبی جدی برای آن ها و مربیان واحدهای آموزشی است.

وی با بیان اینکه باید بر اساس شرایط کشور تصمیم گیری شود که سطح خدمات آموزشی و علمی کشور باید در چه سطح و کیفیتی باشد اظهار داشت:در کشورهای توسعه یافته، دانش آموزان تیزهوش، دارای استعدادهای متوسط و دانش آموزان کم توان علمی را در کنار هم در یک مجموعه آموزش می دهند که با این کار دانش آموزان قوی تر به دانش آموزان ضعیف برای تحصیل کمک کرده و دانش آموزان ضعیف تر نیز این احساس را پیدا می کنند که می توانند خود را در جامعه نشان داده و با استفاده از کمک دیگران به موفقیت برسند.

به گفته توکلی،با توجه به اینکه کشور در شرایط کنونی نیازمند پرورش استعدادهای برتر و نخبگان برای آینده کشور است،وجود مدارس تیزهوشان و ادامه کار آن ها ضروری است اما، در شرایط عادی که کشور نیازمند پرورش فوری استعدادهای علمی نباشد باید دانش آموزان در همه سطوح در یک مدرسه با یکدیگر تحصیل کرده و از خدمات آموزشی بهره ببرند.

به افکار عمومی پاسخ دهید
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، کاهش تعداد مدارس تیزهوشان در کشور را برای مردم و کسانی که از خدمات این مدارس استفاده می کردند دارای ابهام دانست و با تاکید بر اینکه وزارت آموزش و پرورش باید در این زمینه اطلاع رسانی لازم را به خانواده ها داشته باشد اظهار داشت: در فاصله سال های 88 تا 92 تعداد مدارس تیزهوشان رشد 120 درصدی داشته است و همین موضع نگرانی هایی را در میان دست اندرکاران نظام آموزشی ایجاد کرد و اینک ضروری است با شفاف سازی و تبیین علت کاهش تعداد مدارس تیزهوشان به مردم نگرانی والدین را برطرف کرد.

توکلی تاکید کرد:غربالگری کلاس های تیزهوشان در کشور مهم و حایز اهمیت است اما اینکه بخواهیم این مدارس را در کشور تعطیل کنیم قابل قبول نیست و نباید چنین طرحی را اجرا کرد.

گفتنی است وزارت آموزش و پرورش با صدور بخشنامه ای کاهش تعداد مدارس تیزهوشان را در دستور کار قرار داده است و با تعطیل کردن برخی از این مدارس دانش آموزان آن ها را در مدارس دیگر ادغام کرده است.


  اخبار اجتماعی  -  خانه  ملت  


ویدیو : برخی دانش آموزان این مدارس ،تیزهوش نیستند