برخورد قوه قضاییه با موضوع پول‌های کثیف : معاون سیاسی وزیر کشور با بیان اینکه ...


معاون سیاسی وزیر کشور با بیان اینکه تاکید وزیر کشور این بود که دقت کنیم پول های کثیف وارد انتخابات نشود گفت: اگر این پول ها شناسایی شود حتما دستگاه قضایی برخورد لازم را خواهد کرد. ایسنا: محمدحسین مقیمی در حاشیه همایش معاونین سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری‌های سراسر کشور اظهار کرد: از مهم‌ترین مباحثی که در جلسه امروز مطرح شد تاکید بر جایگاه استانداری، فرمانداری و بخش‌داری‌ها در کشور بود. این امر مطرح شد برای اینکه این مسئولیت ها به خوبی انجام شود. ما باید در انتخاب همکاران‌مان در شهرستان‌ها و بخش‌ها طوری عمل کنیم که منصوبین ما مسئولیت پذیر، پاسخگو و پاکدست باشند و بتواند برنامه‌های دولت تدبیر و امید را پیش ببرند.

وی ادامه داد: ما شرایط خاصی از نظر اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی داریم و نیاز است که کارگزاران دولت در سطح شهرستان‌ها و بخش ها بتوانند از عهده وظایف‌شان به خوبی بربیایند.

معاون سیاسی وزیر کشور تصریح کرد: همچنین در جلسه امروز موضوع آموزش مطرح و تاکید شد که مدیران ما همیشه باید به روز باشند و نیازهای منطقه خود را شناسایی و برطرف کنند. هر فرماندار رییس حدود 40 کارگروه و کمیته است و تصمیم‌های اساسی شهرستان توسط او گرفته می‌شود. لذا برای اینکه مشکلات در شهرستان‌ها برطرف شود فرمانداران باید به وظایف خود آگاه تر باشند.

وی با بیان اینکه کارگزاران دولت در شهرستان‌ها باید سیاست‌های دولت را به خوبی اجرا کنند گفت: در جلسه امروز با توجه به نزدیک شدن انتخابات مجلس، خبرگان رهبری و میان‌دوره ای شوراها، بحث طولانی درباره وظایف مسئولان سیاسی استانداری‌ها صورت گرفت و خواسته شد که دقت کنیم تا از اموال دولتی له یا علیه کسی استفاده نشود و تلاش کنیم زمینه برای حضور هرکسی که فکر می‌کند می‌تواند در صحنه انتخابات وارد شود، باز شود.

وی افزود: ما باید امکانات لازم را برای هرکسی که در خود آمادگی حضور در انتخابات را می‌بیند فراهم کنیم و شرایط و امکانات برگزاری انتخابات را نیز طوری فراهم کنیم که مردم به راحتی رای خود را به صندوق بیاندازند و یک مشارکت حداکثری داشته باشند.

خبرنگاری نظر مقیمی درباره شائبه‌های موجود مبنی بر فعالیت انتخاباتی سخنگوی دولت و ارتباط این موضوع با استفاده از اموال دولتی را پرسید که مقیمی در این باره گفت: استفاده از امکانات دولتی یک موضوع مشخص است. امکاناتی از قبیل ماشین، دفتر و تلفن و ... در اختیار ما قرار دارد و از اینها نباید در انتخابات له یا علیه کسی استفاده شود.

وی ادامه داد: کسانی که حزبی هستند ، تشکیلاتی دارند و می خواهند فعالیت حزبی کنند ، خارج از امکانات دولتی و از منابع حزب خودشان می توانند استفاده کنند و منع قانونی هم ندارند.

وی در پاسخ به این سوال که چه برنامه‌ای برای شفاف سازی منابع مالی کاندیداها دارید گفت: ما به عنوان وزارت کشور مجری برگزاری انتخابات هستیم. قوانین موجود از جمله قانون پولشویی هم در این زمینه پیش‌بینی‌هایی دارد ولی آنچه مورد تاکید وزیر محترم کشور بود این است که ما دقت کنیم پول های کثیف وارد بحث انتخابات نشود و اگر این پول‌ها شناسایی شوند حتما دستگاه قضایی برخورد لازم را خواهد داشت.


ویدیو : برخورد قوه قضاییه با موضوع پول‌های کثیف