برخورد شدید پلیس با قلیان در ملاء عام : رئیس پلیس اطلاعات و امنیت عمومی فرمانده ...


رئیس پلیس اطلاعات و امنیت عمومی فرمانده انتظامی قم گفت: در صورت مشاهده استفاده از قلیان در پارک‌ها و بوستان‌ها در ملاعام با افراد برخورد می‌شود. رحجت‌الاسلام غلام‌حیدر حیدری استفاده از قلیان و سیگار را شروع ورود به بحث مواد مخدر خواند و اظهار کرد: در بسیاری از موارد اعتیاد به مواد مخدر از سیگار و قلیان شروع شده است.

وی با بیان اینکه استفاده از قلیان از نظر مباحث بهداشتی نیز مشکلاتی را به همراه دارد، ادامه داد: به دلیل به کارگیری اسانس‌های جدید تنباکو درصد بالای آلودگی به سرطان مشاهده می‌شود.

رئیس پلیس اطلاعات و امنیت عمومی فرمانده انتظامی قم خاطرنشان کرد: قهوه‌خانه‌های غیرمجاز پلمب می‌شوند و قهوه‌خانه‌های مجاز حق ارائه قلیان در ملاء عام را ندارند.

‌حیدری عنوان کرد: خودداری از ارائه قلیان و خدمات مربوط به آن به افراد زیر 18 سال و بانوان به متصدیان تمام قهوه‌خانه‌ها اعلام شده است.

وی گفت: قهوه‌خانه‌های مجاز ملزم به رعایت نکات بهداشتی هستند و باید مجوزهای لازم را در این امر دریافت کنند.

رئیس پلیس اطلاعات و امنیت عمومی فرمانده انتظامی قم با اشاره به اهمیت سلامت مردم برای پلیس بیان کرد: پلیس هیچ امری را با امنیت مرم معامله نخواهد کرد چرا که مسئول امنیت مردم است.

‌حیدری خاطرنشان کرد: یک فرصت شش ماهه به قهوه‌خانه‌ها و اماکنی که قلیان ارائه می‌کنند، داده شده که نوع فعالیت خود را تغییر داده و بساط قلیان را از اماکن خود جمع‌‌آوری کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: به اماکنی که در زمینه ارائه ادوات قلیان فعالیت می‌کنند نیز تذکراتی داده شده است.

رئیس پلیس اطلاعات و امنیت عمومی فرمانده انتظامی قم گفت: در صورت مشاهده استفاده از قلیان در پارک‌ها و بوستان‌ها  در ملاء عام با افراد برخورد می‌شود.

منبع: فارس


ویدیو : برخورد شدید پلیس با قلیان در ملاء عام