برخورد با واژگان بیگانه بر سردر مغازه ها : رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ...


رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رشت: با مراکز تجاری و خدماتی که از واژگان بیگانه بر سردرب و نمای ظاهری خود استفاده کنند برخورد خواهد شد. خبرگزاری آریا: رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رشت: با مراکز تجاری و خدماتی که از واژگان بیگانه بر سردرب و نمای ظاهری خود استفاده کنند برخورد خواهد شد.

رضا ثقتی اظهار داشت: گسترش بی رویه استفاده از واژه های نامتعارف و بیگانه که متأسفانه امروزه در سردر اماکن تجاری و خدماتی و حتی مسکونی دیده می شود ،یکی از موارد ناهنجاری فرهنگی است و ما زدودن واژه های بیگانه از سیمای شهری را با جدیت دنبال می کنیم.

وی ادامه داد: « طبق ماده 14 قانون منع استفاده از واژه ها و اصطلاحات و حروف بیگانه ، هیچ یک از مراکز تجاری و خدماتی حق استفاده از اصطلاحات لاتین را در سردرب و نمای ظاهری خود ندارد و در صورت ضرورت، تناسب نوشتاری آنها باید 70 درصد فارسی و 30 درصد لاتین باشد.»

رییس ارشاد اسلامی رشت خاطرنشان کرد : این اقدام یک نوع تهاجم فرهنگی و مبارزه با زبان و فرهنگ فارسی است و در بلند مدت تأثیرگذاری منفی خود را در سطوح مختلف زندگی افراد جامعه خواهد گذاشت.

ثقتی در پایان تصریح نمود: به سازندگان تابلو و کانون های تبلیغاتی اخطار می دهم که در صورت مشاهده هر گونه ساخت تابلو تبلیغاتی بدون در نظر گرفتن ماده 14 قانون تبلیغاتی ، با آنها بخورد خواهد شد.


ویدیو : برخورد با واژگان بیگانه بر سردر مغازه ها