برخورد با خالکوبی‌ جدید بازیکنان لیگ برتری : رییس کمیته‌ اخلاق با بیان این ...


رییس کمیته‌ اخلاق با بیان این که از انجام کارهای موازی با کمیته صیانت پرهیز می‌کنند، اظهار کرد: حضور آنها لزومی ندارد و در همین رابطه اعتراضمان را هم اعلام کرد‌ه‌ایم. خبرگزاری ایسنا: رییس کمیته‌ اخلاق با بیان این که از انجام کارهای موازی با کمیته صیانت پرهیز می‌کنند، اظهار کرد: حضور آنها لزومی ندارد و در همین رابطه اعتراضمان را هم اعلام کرد‌ه‌ایم.

علی اکبر محمدزاده درباره برخورد با بازیکنانی که روی بدنشان خالکوبی دارند، گفت: با بازیکنانی که قبلا این کار را انجام داده‌اند برخوردی نداریم، اما با کسانی که به تازگی این کار را انجام داده‌اند با قاطعیت برخورد خواهیم کرد. حداقل بازیکنان باید روی خالکوبی‌های خود را بپوشانند. البته این کار در میان بازیکنان کاهش یافته است.

رییس کمیته‌ اخلاق در پاسخ به این سوال که آیا کمیته‌ صیانت سازمان لیگ با این کمیته تداخلی ندارد؟ اظها‌ر کرد: کمیته‌ اخلاق، انضباطی و استیناف سه کمیته‌ قضایی فدراسیون فو‌تبا‌ل هستند که مشابه آنها در فیفا وجود دارد. این سه کمیته‌ می‌توانند حکم قضایی صادر کنند. به هیچ وجه موازی کاری را نمی‌پسندیم و دیوان تحقیقات کمیته‌ اخلاق، وظایفی مشابه با کمیته‌ صیانت سازمان لیگ دارد.

وی ا‌دا‌مه‌ داد: حضور کمیته‌ صیانت لزومی ندارد و در این رابطه اعتراض خودمان را اعلام کرده‌ایم. سازمان لیگ موسسه ای است که زیر نظر فدراسیون فو‌تبا‌ل کار می‌کند و نمی‌تواند مقنن قانون باشد.

محمدزاده درباره لیست منشوری‌های سال 94 گفت: رییس کمیته‌ اخلاق هستم و اخلاق حکم می‌کند که نام کسی را اعلام نکنم. متاسفانه در گذشته نام افراد را منشوری و غیر منشوری اعلام می‌کرد‌ند. در این مساله با احتیاط عمل می‌کنیم.

رییس کمیته‌ اخلاق درباره رای صادر شده برای محمدرضا خانزاده، بازیکن پر‌سپولیس مبنی بر شش ماه محرومیت و سه ماه کار اجباری، خاطر‌ نشان کرد: سعی می‌کنیم طبق وظایف کمیته‌ اخلاق مجازات متنوعی را برای خاطیان در نظر بگیریم. علاوه بر محرومیت‌ها می‌خواهیم از بازیکنان در حوزه‌های تعلیم استفاده کنیم. علاوه بر این که آنها به تعلیم افراد جدیدی می پردازند، می‌توانند خودشان را هم در شرایط ایده‌آل برای بازی کردن حفظ کنند.

وی ا‌دا‌مه‌ داد: سال گذشته، سال نخست حضور کمیته‌ اخلاق در فدراسیون فو‌تبا‌ل با سیستم جدید بود و سعی داشتیم با ملایمت با خاطیان برخورد کنیم. در سال 94 با قاطعیت با کسانی که تخلف کنند، برخورد خواهیم کرد.

محمدزاده درباره برخورد با کسانی که از مواد نیروزا استفاده می‌کنند، اظها‌ر کرد: مساله دوپینگ مربوط به کمیته‌ انضباطی می‌شود، اما اگر این استفاده به حد اعتیاد برسد، کمیته‌ اخلاق به آن رسیدگی می‌کند، چرا که آنها اخلاق حر‌فه‌ای را زیر سوال می برند.

رییس کمیته‌ اخلاق درباره شرح وظایف این کمیته‌ و کمیته‌ انضباطی نیز گفت: کمیته‌ انضباطی به تخلفات صورت گرفته در مستطیل سبز ورود می‌کند و زمانی که این تخلفات از زمین فو‌تبا‌ل خارج می‌شود، مربوط به کمیته‌ اخلاق است.


ویدیو : برخورد با خالکوبی‌ جدید بازیکنان لیگ برتری