برج آزادی باید پابرجا بماند/ مشکلِ برج نبود مدیریت واحد است : برج آزادی باید ...



برج آزادی باید پابرجا بماند/ مشکلِ برج نبود مدیریت واحد است

مسجد جامعی ضمن تاکید بر لزوم حفظ برج آزادی برای شهر تهران معتقدست مدیریت این برج باید یکپارچه شود و دلیل به نتیجه نرسیدن برنامه‌هایی برای حفظ برج وجود چند متولی و مدیریت در این حوزه است.

احمد مسجد جامعی، رئیس شورای اسلامی شهر تهران درباره گلایه مدیر عامل برج آزادی در خصوص آبیاری‌های فضای سبز توسط شهرداری که موجب آسیب رساندن به پایه‌های این برج تاریخی شده است  گفت: خود من فردی با دغدغه‌های فرهنگی هستم و مطمئنا این مورد را پیگیری کرده و می‌کنم. برج آزادی باید برای مردم شهر تهران حفظ و نگهداری شود.

وی افزود: مهمترین ایرادی که به مدیریت برج آزادی وارد می‌شود این است که اکنون سه مدیریت در برج فعالیت می‌کنند که شامل شهرداری تهران، وزارت ارشاد و سازمان میراث فرهنگی است یعنی ما یک برج آزادی داریم و سه ارگان تصمیم‌گیرنده و اجرایی و این برای یک نهاد سَم است.

وزیر فرهنگ دوران اصلاحات در مورد راه حل این جریان توضیح داد: راه حل اساسی حل این جریان این است که برج دست یک مدیریت باشد و ارگان‌های دیگر به آن کمک کنند.

وی با تاکید بر اینکه به جهت سابقه فرهنگی‌اش علاقه خاصی به این نماد تاریخی دارد، بیان کرد: ضمنا من آشنایی کاملی با محیط برج آزادی دارم و به لحاظ وظیفه‌ام بارها جلساتی را برای بررسی و کمک به مسایل برج آزادی گذاشته‌ام که منجر به اقداماتی نیز شده است مثلا نسبت به چند سال پیش برج آراسته‌تر و نورپردازی آن هم بهتر شده هرچند معتقدم که نورپردازی برج بهتر هم می‌تواند بشود.

مسجدجامعی درباره اقدامات انجام شده در این برج که جایگاه ملی در ایران دارد، توضیح داد: یکی از کارهایی که در برج کردیم این است که فضای پیرامونی را تغییر دادیم از جمله اینکه سنگ‌ها عوض شد. حتی به خاطر این که سنگ‌ها ثبت شده بود سعی کردیم از همان معدن سنگ که بار اول سنگ‎‌های برج آزادی از آن اورده شده بود، سنگ بیاوریم ولی حس می‌کنم به خاطر مدیریت چندگانه، برج نمی‌تواند خیلی هماهنگ با مدیریت وقت عمل کند.

وی با ذکر این جمله که در جلساتی که داشتیم گاهی پیش می‌آمد که میراث، شهرداری و ارشاد تفاهم‌های نسبی هم داشته باشند و کارهایی نیز انجام شد، گفت: متاسفانه علی‌رغم برخی تفاهم‌نامه‌ها مدیریت برج اختیارات مدیریتی زیادی ندارد و نمی‌تواند کارها را بر اصول درست پیش ببرد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در پایان سخنان خود گفت: ما باید به دنبال این باشیم که این مدیریت یکپارچه شود. نکته اساسی در مکان‌های تشکیلاتی مانند برج آزادی این است که مدیریت چند پارچه به مدیریتی یکپارچه و تاثیرگذار تبدیل شود. در جایی مثل برج آزادی برخی اقدامات است که انجام آن پرداختن به آن به بنا و داخل ساختمان آسیب می‌رساند.

چندی پیش غلامحسین شاه‌علی، مدیر برج آزادی در گفتگو با خبرنگار مهر از توقف روند بازسازی و ترمیم پایه‌های این برج که سال گذشته بسیار خبرساز شده بود، خبر داد.

وی گفته بود که متاسفانه به خاطر تغییر و تحولاتی که در شورای شهر تهران رخ داد، فعلا کسی به فکر برج آزادی نیست و امید ما که به فصل گرما و توقف بارندگی بود در حال نا امید شدن و از دست رفتن است. فکر می‌کنم تا این برج مهم تخریب نشود کسی موضوع را جدی نمی‌گیرد.

این صحبت‌های شاه‌علی که در فصل تابستان ایراد شد در حالی بی‌نتیجه ماند که اولین ماه فصل پاییز هم به نیمه نزدیک می‌شود و با شروع بارندگی‌ها مسایل و مشکلات مربوط به نفوذ آب به پایه‌های برج آزادی و حتی نشت آب از سقف سازه زیرین برج آزادی دوباره دردسرساز خواهد شد.

گل‌زاده طاهری باید بماند , قرص آسپرین باید چند دققیق روسی سر بماند؟ , خمیر پیتزایی که در منزل تهیه شود چقدر باید داخل فر بماند

سینما آزادی , مدیریت , سازمان مدیریت صنعتی

/مهر


ویدیو : برج آزادی باید پابرجا بماند/ مشکلِ برج نبود مدیریت واحد است