برترین رمان خون‌ آشامی قرن معرفی شد : استفانی مایر و خون‌آشامان ملوس مجموعه ...


استفانی مایر و خون‌آشامان ملوس مجموعه «ماجرای دنباله‌‌دار گرگ و میش» و لستات، خون‌آشام جذاب و تشنه‌خون «مصاحبه با خون‌آشام» نوشته آن رایس همگی شکست خوردند. خبرآنلاین:  «من افسانه هستم» نوشته ریچارد ماتسن با پشت سر گذاشتن «مصاحبه با خون‌آشام» نوشته اَن رایس به عنوان برترین رمان خون‌آشامی قرن معرفی شد.

استفانی مایر و خون‌آشامان ملوس مجموعه «ماجرای دنباله‌‌دار گرگ و میش» و لستات، خون‌آشام جذاب و تشنه‌خون «مصاحبه با خون‌آشام» نوشته آن رایس همگی شکست خوردند و «من افسانه هستم» که داستان مردی تنها در زمین آخرالزمان است جایزه برام استوکر را گرفت.
 
جایزه برام استوکر به همت انجمن نویسندگان داستان‌های وحشت و خانواده استوکر به مناسب گذشت یک قرن از سالمرگ برام استوکر، نویسنده رمان «دراکولا» اهدا شده است. رئیس هیئت داوران این جایزه لزلی اس. کلینگر، متخصص آثار خون‌آشامی و رمان «دراکولا» بود.
 
ریچارد ماتسن در حال حاضر 86 ساله است و این رمان را در سال 1954 نوشت. او به دلیل ضعف جسمانی نتوانست در مراسم اهدای جایزه که آخر هفته پیش برگزار شد حضور پیدا کند.

 او با ارسال پیامی ویدیویی از دیگر نویسندگان ژانر وحشت هم تشکر کرد و گفت داستان رمانش درمورد نبرد مردی تنها با خون‌آشام‌ها با الهام از رمان استوکر نوشته شده است.

 
معرفی رمان , معرفی برترین لپ تاپ های مخصوص بازی , معرفی برترین هتل های ایران

او در این پیام گفت: «بسیار خوشحال و خرسندم که «من افسانه هستم» را به عنوان رمان خون‌آشامی قرن انتخاب کردید، کاری عجیب اما جالب انجام داید.

 وقتی نوجوان بودم، به سینما رفتم تا «دراکولا» با بازی بلا لوگوسی را ببینم و همان موقع این فکر به ذهنم رسید که اگر یک خون‌آشام ترسناک است، چند خون آشام چه حسی به مخاطب می‌دهد؟»

 
ماتسن رمان «دراکولا» را در دوران سربازی و شب‌ها خوانده است. «وقتی در ارتش بودم و در همان روزهای آموزشی شب‌ها که دیگران خواب بودند به دستشویی می‌رفتم و می‌نشستم این رمان را می‌خواندم. چرا؟ خودم هم نمی‌دانم.

خیلی خسته بودم، باید می‌خوابیدم اما از خواندن «دراکولا» لذت می‌بردم و حتی فکرش را هم نمی‌کردم روزی رمانی درمورد خون‌آشام‌ها بنویسم که ایده‌اش از فیلم «دراکولا» با بازی بلا لوگوسی آمده باشد.»

 
آن رایس در صفحه فیس بوک خود به ماتسن تبریک گفت و رمان او را «افسانه‌ای» خواند و گفت ماتسن بر او و بسیاری از نویسندگان دیگر تاثیر گذاشته است.
 
در جریان این مراسم جایزه‌ای هم به دستاورد برتر در رمان اهدا شد که جایزه به «گوشت خواران» نوشته جو مکینی رسید، رمان او ماجرای حمله زامبی‌ها است. آلن مور، پیتر اشتراب، استفن کینگ و جویس کرول اوتس نیز دیگر نویسندگانی بودند که در این مراسم از آنها تقدیر شد.
 
سال 2007 اقتباس سینمایی «من افسانه هستم» با همین نام با بازی ویل اسمیت در نقش اصلی ساخته شد.           


ویدیو : برترین رمان خون‌ آشامی قرن معرفی شد