برترین آنتی ویروس های 2106 کدامند؟ : خوشبختانه برای هر نوع بدافزاری سریعا برنامه ...


خوشبختانه برای هر نوع بدافزاری سریعا برنامه ی امنیتی و تدافعی هم ساخته و پرداخته می شود و از این نظر نگرانی نیست ولی به خاطر داشته باشید که همیشه برنامه های مخرب یک قدم جلوتر از برنامه های امنیتی مربوط به آنها هستند. وب سایت برسام: ویندوز دیفندری که به صورت پیش فرض بر روی دستگاه ها نصب می شود نمی تواند به خوبی از پس هر نوع ویروسی براید و با تست های مستقلی که بر روی آن صورت گرفته مشخص شده است که از ۱۰ تهدیدی که برای دستگاه ممکن است وجود داشته باشد، تنها با یکی از آنها می توااند مقابله کند.

برترین آنتی ویروس های دنیا , برترین آنتی ویروس جهان , برترین آنتی ویروس ها

بنابراین نباید به این آنتی ویروس اکتفا کرد و می بایستی به دنبال نمونه های دیگری از آنتی ویروس ها باشیم و در حالی که دستگاه های اندرویدی شما هسته ی امنیتی قدرتمندی هم داشته باشند، باز هم در معرض خطر محصول جدیدی از برنامه های مخرب هستند و شما باید به ایمن ماندن دستگاه خود کمک کنید و امنیت دستگاه را به صورت منظم آپدیت کنید.

خوشبختانه برای هر نوع بدافزاری سریعا برنامه ی امنیتی و تدافعی هم ساخته و پرداخته می شود و از این نظر نگرانی نیست ولی به خاطر داشته باشید که همیشه برنامه های مخرب یک قدم جلوتر از برنامه های امنیتی مربوط به آنها هستند، پس همیشه سعی کنید از نظر اطلاعات امنیتی و آنتی ویروس های بروز مطلع باشید تا با مشکل جدی روبرو نشوید.

به این منظور ما سعی کرده ایم در این مقاله چند نمونه از بهترین آنتی ویروس های رایگان ۲۰۱۶ را برگزینیم. از بین این چند نمونه ای که نام برده می شود، دو عدد از آنها مربوط به بهترین برنامه های اندرویدی ست و دو نمونه هم سرویس های تشخیص آنلاین است که همه ی اینها امنیت فوق العاده ای را بدون هیچ گونه هزینه ای برای شما به ارمغان می آورند. با ما همراه باشید.

۱. آنتی ویروس ۳۶۰ توتال سکیوریتی (Total Security ۳۶۰)

این آنتی ویروس مدت زمان زیادی طول می کشد سیستم را اسکن کند اما اکثریت خطرات و تهدیدها ر ا کشف می کند.

اگر به دنبال یک بسته ی آنتی ویروسی هستید که مستقل از هر نرم افزار و یا سخت افزار دیگری عمل کند، ۳۶۰ توتال سکیوریتی گزینه ی مناسبی به نظر می رسد. این برنامه، پشتیبانی از ضد فیشینگ، محافظت به هنگام خرید آنلاین، مسدود کردن شبکه ی تهدید کننده، ابزاری برای پاک کردن هارد دیسک، جستجوگر بروزرسانی ویندوز و … را برای شما فراهم می کند.

هرچند این برنامه قابلیت های زیادی به ارمغان می آورد، اما همچنان محیط کاربری ساده ای ارائه می دهد البته لازم به ذکر است که کار با این برنامه ی امنیتی همیشه ساده نیست و اگر شما با مشکلات اجرایی مواجه شوید، راهنمای قابل توجهی برای کمک ندارد.

با این حال محیط کاربر پسند این برنامه و جدا از آن استفاده از ۵ موتور انتی ویروس ، این برنامه ی امنیتی را از بقیه متمایز می کند. هنگامی که این برنامه را نصب می کنید در حقیقت تلفیقی از ۵ تکنولوژی بیت دیفندر (Bitdefender) –موتور تجاری بسیار عالی که به عنوان یکی از بهترین آنتی ویروس ها موجود در جهان است، آویرا (Avira) –بهترین ارائه دهنده ی رایگان- و سه موتور دیگر که متعلق به سازنده ی این انتی ویروسیعنی Qihoo است، در کنار تکنولوژی ابری و آنلاین کلود (Cloud) را به ارمغان می آورد.

لزوما تنظیمات پیش فرض، بهترین تنظیمات نیستند و احتمالا مجبور باشید مدتی را به پیکربندی این برنامه و متناسب با نیازهایتان اختصاص دهید.

اینگونه که ما دریافتیم، این رویکرد چند موتوره ی آنتی ویروس مذکور می تواند بر روی عملکرد سیستم هم تاثیر بگذارد؛ در واقع اسکن سیستم با ۳۶۰ توتال سکیوریتی مانند رقبای دیگر تا دوبرابر طولانی می شود، همچنین نتایج ساختگی را برمی گرداند.

جای تعجب است که با وجود حجیم بودن این برنامه، سرعت کامپیوتر شخصی را به هنگام استفاده ی نرمال از آن، کند نمی کند و در واقع کمترین تاثیر را بر روی سرعت دستگاه دارد.

شاید نتوان گفت که آنتی ویروس ۳۶۰ توتال سکیوریتی مجموعه ای تمام و کمال است و همینطور اگر شما به دنبال موتور انتی ویروس ساده ای هستید که همراه با دیگر ابزارهای امنیتی کار کند، این به کارتان نیم آید چراکه خیلی فراتر است؛ اما اگر نرخ تشخیص یک آنتی ویروس، اولویت شما برای داشتن آن است، باید بگوییم که این آنتی ویروس یک مدعی واقعی است.

برترین آنتی ویروس های رایگان برای ویندوز , برترین آنتی ویروس سال 2015 , آنتی ویروس



۲. Avast

استفاده از این آنتی ویروس به قدری ساده است که هر فرد مبتدی و بدون اطلاعات قبلی می تواند از آن استفاده کند.

با وجود اینکه دانلود این برنامه ی رایگان آنتی ویروس هیچ هزینه ای برنمی دارد، ولی ممکن است که برای قسمت های دیگری مجبور باشید هزینه کنید. هنگامی که آنتی ویروس رایگان Avast را نصب می کنید، کامپیوتر شما به به گوگل تولبار یا همان نوار ابزار گوگل مجهز می شود.

با استفاده از آنتی ویروس رایگان Avast می توانید سیستم خود را از نرم افزارهای مخرب اسکن کرده و فایل های هرز، برنامه های غیر ضروری و دیگر مشکلات عملکردی را بررسی می کند و تشخیص می دهد و با وجود اینکه نمی تواند همه ی آنها را رفع کند ولی به شما این امکان را می دهد پس از اینکه آنها را شناسایی کردید، بهینه ساز پی سی (PC Optimizer) این شرکت را خریداری کرده و این مسائل را رفع کنید.

آنتی ویروس رایگان Avast دارای رابط کاربری بسیار عالی، تر تمیز و واضح و قابل تنظیم است و به منظور جلوگیری از عملکرد اسکن زمان بر، تنها با چند کلیک می توانید آن را راه اندازی کنید.

تست هایی که بر روی این آنتی ویروس صورت گرفته است، نتایج خوبی ارائه داده است. به طور کلی این شرکت کار خود را بهتر از AVG که مخفف Anti Virus Guard – آنتی ویروسی که با عرضه ی رایگان توانست در مدت کوتاهی نظر کاربران زیادی را به خود جلب کند- است، انجام می دهد اما قدرت آن با آویرا قابل مقایسه نیست.

قطعا این آنتی ویروس در مسدود کردن آدرس های مخرب بهتر عمل می کند و این یعنی احتمال مواجه شدن با نرم افزارهای مخرب خیلی کمتر است.

افزودنی های مفید این برنامه عبارتند از بررسی حفره های امنیتی شبکه (مانند یک روتر که هنوز از رمز عبور پیش فرض استفاده می کند) و در همین حال بروزرسانی نرم افزار پچ های از دست رفته را های لایت می کند و انها را با یک کلیک نصب می کند.

ممکن است آنتی ویروس رایگان Avast بهترین و کامل ترین حفاظت را ارائه ندهد، اما رابط کاربری آن قطعا یکی از بهترین هاست و کاربران باتجربه از قابلیت تنظیم فوق العاده ی این برنامه قدردانی می کنند.

Avast برای آن دسته از افرادی که می خواهند از دستگاه خود محافظت کنند، Pro Antivirus 2014 را به عنوان یک کاربره، اشتراک دوساله با هزاران ویژگی (کمک از راه دور، حفاظت از روت کیت و …) به قیمت ۲۷.۱۱ پوند بر روی آمازون می فروشد.

دانلود آنتی ویروس , دانلود آنتی ویروس نود 32 , آنتی ویروس شید



۳. اویرا (Avira)

اویرا در مقایسه با بسیاری از محصولات پولی بهتر عمل می کند.

برخی شرکت های امنیتی سابقه ی زیادی در این زمینه دارند و به خوبی شناخته شده اند. آنتی ویروس اویرا هم به عنوان یکی از شناخته شده ترین آنتی ویروس هاست و از رابط کاربری فوق العاده بهره می برد. با اینکه اویرا یک لانچر گرافیکی به سیستم شما اضافه می کند ولی در عین حال برنامه ی اصلی، ساده و معمولی به نظر می رسد.

امتیاز اویرا از جنبه های مختلف خوب است و در نهایت هم به یکی از بهترین برنامه های امنیتی موجود تبدیل شده است.

آزمایش هایی که بر روی این برنامه صورت گرفته است، خیلی جالب هستند. در تست محافظت دنیای واقعی، این برنامه در بین ۲۰ رقیب تجاری با اتخاذ نرخ محافظت ۹۹.۷ درصدی، رتبه ی چهارم را به خود اختصاص داد و لازم به ذکر است برنامه هایی که در جایگاه های بالاتری قرار گرفتند، بیت دیفندر (Bitdefender) با امتیاز ۹۹.۸ درصدی و کسپرسکی (Kaspersky) با امتیاز ۹۹.۷ درصدی بودند که برنامه هایی شناخته شده و قدرتمند در این زمینه هستند. در برخی تستها هم اویرا در صدر این لیست ها قرار گرفته است.

کاربران متخصص با استفاده از این انتی ویروس کنترل خوبی روی برنامه های خود دارند به طور مثال: گزینه هایی برای محافظت از فایل هاست (Host)، مسدودکردن اتوران (autorun)، آرشیوهای اسکن، دیسک های نظارت بر شبکه و حتی محافظت از رمز عبور نصب اویرا به نحوی که دیگران نتوانند تنظیمات شما را آلوده کنند.

آنتی ویروس اویرا دارای کمبودی در بخش افزونه های مفید است و همین موضوع برای برخی مشکل ساز شده است. گزینه های "Firewall” که پیکربندی دیوار اتش ویندوز را تنظیم می کنند و با استفاده از این دیوار آتش قدرتمند برای فایل های شخصی و سرویس های وب، رایانه را در برابر ویروس، تروجان، کرمهای رایانه ای، بات ها، روت کیت ها، نرم افزارهای جاسوسی، حملات هکری، فیشینگ و بدافزارها به خوبی محافظت می کند.

طراحی ساده ی این برنامه این امکان را می دهد که ابزارهای امنیتی دیگر را بدون درگیری اضافه کنید. با این اوصاف اویرا یک انتخاب هوشمندانه برای کاربران باتجربه است. توجه داشته باشید که این آنتی ویروس به عنوان یک برنامه ی امنیتی رایگان که به خوبی می تواند از پس این وظایف براید، شناخته شده است.

بهترین آنتی ویروس , بهترین آنتی ویروس 2016 , فروش آنتی ویروس



۴. آنتی ویروس رایگان پاندا (Panda)

رابط کاربری آبی – سبز آنتی ویروس رایگان پاندا به گونه ای نیست که از نظر بصری چشمگیر باشد، اما دیگر ویژگی های این آنتی ویروس فوق العاده است و یافتن و دسترسی به قابلیت های این برنامه هم ساده است.

تست های صورت گرفته بر روی این نرم افزار از دقت بالای این برنامه خبر می دهند و در واقع به مدت دو ماه این برنامه در جایگاه صدر نتایج این تست ها قرار گرفته است. از قابلیت های این برنامه فیلتر کردن آدرس هایی ست که منجر به دسترسی به سایت های مخرب می شود.

در واقع این آنتی ویروس به منظو ر مقابله با ویروس هایی است که از راه های مختلف مانند شبکه، اینترنت، یو اس بی و فلش مموری ها به سیستم وارد می شوند.

بهترین آنتی ویروس رایگان , دانلود آنتی ویروس قوی , آنتی ویروس 360



۵. آنتی ویروس سکیوریتی ۴.۲ اویرا (Security 4.2)

انتخاب بهترین برنامه ی آنتی ویروس اندرویدی رایگان هم اکنون کار دشواری است. چرا که این بازار به شدت رقابتی است و آزمایشگاه های تست مستقل به طور مداوم نشان می دهند که بین محصولات پیشتاز تفاوت های اندکی وجود دارد.

برنامه ی انتی ویروس سکیوریتی اویرا هم به عنوان یک موتور قابل اعتماد، در میان برنامه های با امتیاز بالا در AV-Test و AV Comparatives شناخته شده است.

این برنامه، ویژگی های اضافی زیادی دارد که از این میان می توان به Anti-theft اشاره کرد. این قابلیت به این صورت است که هنگامی که گوشی خود را گم می کنید، می توانید موقعیت آن را بیابید و یا از راه دور آن را قفل کنید و یا دستگاه خود را پاک کنید و به این شکل به شما این امکان را می دهد که حریم شخصی خود را حفظ نمایید.

حفاظت به هنگام وب گردی، بروزرسانی های ساعتی و پشتیبانی فنی تنها برای نسخه ی پرو به صورت تجاری در دسترس است، اما آنتی ویروس سکیوریتی اویرا هم ملزومات را برای شما فراهم می کند و کار حفاظت را به خوبی انجام می دهد.

آنتی ویروس اویرا , بهترین آنتی ویروس های 2016 , آنتی ویروس avira



۶. ۳۶۰ سکیوریتی (۳۶۰ Security)

آنتی ویروس رایگان ۳۶۰ سکیوریتی یکی از محبوب ترین و بهترین آنتی ویروس های رایگان موجود است. این برنامه فایل های ناخواسته را پاک می کند، حافظه را تقویت و توان را ذخیره می کند و موثرتر از برنامه های مستقل دیگر است.

این آنتی ویروس به طور دقیقی عمل کرده و ترافیک زیادی تولید نمی کند که منجر به تخلیه ی قابل توجهی از باتری شود.

همچنین این سیستم، نرم افزارهای مخرب را مسدود می کند و ویژگی های اضافی دیگری از جمله ضد سرقت، فیلترینگ اس ام اس و تماس و قفل کننده ی برنامه و … ارائه می دهد.

بهترین آنتی ویروس رایگان 2016 , بهترین آنتی ویروس برای اندروید , مقایسه آنتی ویروس ها



۷. ویروس توتال (VirusTotal)

نصب و راه اندازی یک آنتی ویروس خوب، سیستم شما را از بسیاری از تهدیدات، ایمن نگه می دارد، اما متاسفانه هیچ محصولی هم وجود ندارد که ۱۰۰ درصد این تضمین را بدهد.

با آپلود یک فایل مشکوک، ویروس توتال در عرض چند ثانیه آن را اسکن کرده و نتایج اسکن را به شما نشان می دهد. این نتایج به همراه تجزیه و تحلیل عمیقی از فایل و کاری که بر روی کامپیوتر شما انجام داده صورت می گیرد.

یکی از مشکلات این رویکرد چند محصوله این است که به طور منظم شما خطای false positive را مشاهده می کنید و مشکل اینجاست که اکثر این موتورها در مواجهه با این خطا می گویند که فایل ایمن است. اگر تعداد کمی از پکیج ها هشدار دهند (۵ و یا کمتر) و موتورهای قابل اطمینان هم بگویند که ایمن است، ممکن است ما برنامه ی مورد نظرمان را اجرا کنیم؛ اما همین هم می تواند ریسک آلوده شد سیستم را بیشتر کند، بدین ترتیب برای جلوگیری از این مشکل یم توانید دو یا سه روز صبر کنید و بعد مجددا آن را اسکن نمایید.

آنتی ویروس ویندوز , آنتی ویروس قوی برای کامپیوتر , دانلود آنتی ویروس برای اندروید



۸. متااسکن آنلاین (Metascan Online)

ویروس توتال نوعی از اسکنرهای ویروس آنلاین است، اما رقبای دیگری هم دارد که آوازه ی زیادی دارند و متااسکن آنلاین یکی از بهترین آنهاست.

ایده ی اصلی به همان روش ویروس توتال است. بر روی متااسکن آنلاین در یک فایل اشاره کنید، این برنامه آپلود می شود و به وسیله ی یک هاست بسته بندی آنتی ویروس اسکن می شود.

متااسکن آنلاین می تواند فایل های بزرگتری را نسبت به ویروس توتال اسکن کند (۱۴۰ مگابایت در مقایسه با ۱۲۸ مگابایت) و دارای صفحه ی تاریخچه ی اسکن شسته رفته ای است که سرعت تشخیص و شناسایی یک فایل و زمان آن را نشان می دهد. با این وجود هنوز هم ویروس توتال به عنوان اسکنر آنلاین محبوب شناخته شده است.

انواع آنتی ویروس , بهترین آنتی ویروس برای کامپیوتر , قویترین آنتی ویروس


ویدیو : برترین آنتی ویروس های 2106 کدامند؟