برای نرم کردن پاها چه کار کنیم؟ : ما زمان، پول و توجه زیادی را برای مراقبت ...


ما زمان، پول و توجه زیادی را برای مراقبت از بدن، پوست و موهایمان خرج می‌کنیم. اما معمولاً کمترین قسمتی از بدن که مورد بی لطفی قرار می‌گیرد، پاهایمان است. سرخاب سفیداب: ما زمان، پول و توجه زیادی را برای مراقبت از بدن، پوست و موهایمان خرج می‌کنیم. اما معمولاً کمترین قسمتی از بدن که مورد بی لطفی قرار می‌گیرد، پاهایمان است.

شاید به این دلیل است که اکثر اوقات آن‌ها را توسط جوراب یا کفش می‌پوشانیم، شاید هم بخاطر این است که پاها اولین جایی نیستند که جلب توجه می‌کنند. هرچقدر هم که مطمئن باشید زیاد مهم نیست پاهایتان چه شکلی باشند، در‌ واقع برای دیگران مهم است، پس نباید اجازه دهید که با پاهایی زشت یا ترک خورده احساس شرمساری به شما دست دهد.

این مطلب صرفاً راجع به این نیست که پاهایتان چه شکلی بنظر برسند، بلکه درباره‌ی احساسی هم هست که پیدا خواهید کرد. می‌دانید که اکثر مردان عاشق ماساژ دادن پاهای خانم‌ها هستند؟ دوست ندارید هنگامی که همسرتان خواست پاهای شما را بالا بیاورد به خودتان بپیچید و آرزو کنید کاش به حرف ما گوش می‌کردید؟

با مراقبت از پاها و نرم نگاه داشتنشان، به شما احساس خوبی دست خواهد داد و مطمئن خواهید بود که پاهایتان تمیز و بدون ترک و خشکی است. بهترین قسمتش اینجاست که شما براحتی می‌توانید در خانه به پاهایی نرم دست پیدا کنید و نیازی نیست که بطور مداوم به سالن بروید و پدیکور کنید.

برای انتخاب کردن حروف چکار کنیم , برای انتخاب کردن حروف در متن چکار کنیم , برای گرم کردن نان یخ زده چکار کنیم

بسیار خب، آماده‌اید؟

۱. هر چقدر می‌توانید پاهایتان را بشویید


خیلی مهم است که همیشه پاهایتان را تمیز نگاه دارید. اگر بطور منظم کفش می‌پوشید و به محل کارتان می‌روید، نیاز دارید تا پاهایتان هوا بخورد و همچنین شسته شود تا از عرق و باکتری‌هایی که جمع شده‌اند تمیز شود. همچنین باید بخوبی انشگتان پاهایتان را تمیز نگاه دارید و ناخن پاهایتان را همیشه کوتاه نگاه دارید.

۲. از پایتان رویه سایی کنید


رویه سایی یا اصطلاحاً لایه برداری از پوست پاهایتان، کمک خواهد کرد تا از شر سلول‌های مرده‌ی پوست پاهایتان خلاص شوید. از بین رفتن لایه‌ی قدیمی و سلول‌های مرده‌ی پوست پا کمک خواهد کرد تا پاهایتان نرم شود. اگر هر روز اینکار را انجام دهید، برای مدتی طولانی پاهایی نرم خواهید داشت.

می‌توانید برای اینکار از اسکراب استفاده کنید یا فقط بسادگی پاهایتان را در آب گرم فرو ببرید و پس از چند دقیقه با ماساژ دادن یا استفاده از سنگ پا، آن‌ها را رویه سایی کنید.

۳. هر وقت زمان داشتید، به پاهایتان روغن بمالید


ایده‌ی خوبی نیست که قبل از رفتن به رختخواب به پاهایتان روغن بمالید، چرا که کل ملافه و روتختی‌تان را روغنی خواهید کرد! اما هنگامی که در روز یا قبل از رفتن به رختخواب زمان کافی داشتید، به پاهایتان روغن بمالید و ماساژشان دهید. حتی می‌توانید این کار را وقتی در حال تلویزیون دیدن هستید انجام دهید.

روغن‌هایی همچون روغن زیتون یا نارگیل، ویتامین‌ها و آنتی‌اکسیدان‌های زیادی دارند و برای پوست و پاهای شما عالی‌اند.

۴. قبل از اینکه بخوابید، به پاهایتان نرم کننده بمالید


دقیقاً همانند اندام‌های دیگرتان که قبل از خوابیدن به آن‌ها نرم کننده می‌مالید، به پاهایتان هم نرم کننده بمالید و سپس جوراب بپوشید تا خشک نشود. صبح هم می‌توانید نرم کننده را از روی پاهایتان بشویید. اگر این کار را چند روز پیاپی تکرار کنید پاهایی فوق‌العاده نرم پیدا خواهید کرد.

۵. از ترکیب لیموترش و عسل برای پاهایتان استفاده کنید


در حالیکه عسل پوست پاهای شما را مرطوب می‌کند، لیموترش تمام کثیفی‌های پا و همچنین رد هایی که توسط فشار کفش روی پاهایتان مانده است را از بین خواهد برد. با این ترکیب در کنار اینکه پوست پاهایتان نرم خواهد شد، پاهایی تمیز و زیبا بدست می‌آورید.

حالا ناخن پاهایتان را با رنگ‌های جیغ و شاد یا اگر دوست ندارید با رنگ‌هایی خنثی لاک بزنید، بنابراین در کنار نرمی بی همتایی که پیدا کرده‌اند خوشگل هم خواهند شد. (۷ نکته برای یک پدیکور عالی در خانه)

انجام دادن ادامه دار این کارها برای مراقبت از پاهایتان، به شما این اطمینان را خواهد بخشید که در تمام طول سال پاهایی نرم و زیبا دارید و اعتماد بنفسی به شما خواهد داد که هر جا و هر زمانی که خواستید سریع کفش‌هایتان را در بیاورید و با پاهای زیبایتان خود نمایی کنید.


ویدیو : برای نرم کردن پاها چه کار کنیم؟