برانکو: یا قهرمانی یا دومی؛ می‌جنگیم : سرمربی پرسپولیس در پایان تمرین امروز ...



برانکو , برانکو ایوانکوویچ , کی روش برانکو

سرمربی پرسپولیس در پایان تمرین امروز تیمش با حضور در جمع خبرنگاران به ستایش عملکردش تیمش پرداخت.

به گزارش ورزش سه، برانکو ایوانکوویچ که روز گذشته برابر تراکتورسازی به همراه پرسپولیس به تساوی یک بر یک دست یافت در رابطه با شرایط این بازی و تیمش توضیح داد.


دوست داریم همیشه بهترین باشیم
 طبیعی است که همیشه دوست داریم بهترین بازی را ارائه بدهیم و امکان این کار نیست. به این دلیل امکان آن نیست که در طول فصل در هر 30 بازی بهترین عملکرد را داشته باشیم. حریف‌مان هم بسیار خوب بود و در نیم فصل هم تقویت شده  و به شرایط خوبی رسیده است. با انگیزه خاصی برای این بازی آمده بودند چون سه برد پشت هم داشتند.


ما بهتر از تراکتورسازی بودیم
تراکتورسازی چیزی که ما پیش‌بینی کرده بودیم، نبود و برخلاف تمام این مسائل ما بهتر از آنها بودیم و موقعیت بیشتری داشتیم. آنها حمله می‌کردند، تلاش می‌کردند و موقعیت داشتند، اما ما بهتر موقعیت داشتیم و نتوانستیم از این موقعیت‌ها استفاده کنیم. روی طارمی هم خطای پنالتی شد که داور ندید. آنها فقط یک موقعیت داشتند که گل زدند. با این شرایط نمی‌توانم از شاگردانم گله‌ای داشته باشم، چون آنها تلاش خود را کردند.
مهاجم باید مادرزاد گلزن باشد
شما نگاه کنید چه شانس بهتری از موقعیت دیروز برای فرشاد احمدزاده بود که از 5 متری توپ را گل کند؟ اما او نتوانست. باید کمی شانس باشد و مهاجم مادرزاد مهاجم بوده و گلزنی در خونش باشد. ما بدشانسی می‌آوریم. بازی با ذوب‌آهن، سایپا که در آخرین دقایق گل خوردیم و در بازی دیروز هم گل مساوی را خوردیم. نمی‌دانیم باید چه کنیم. حتی در بازی دیروز  و در وقت‌های اضافه دو موقعیت خوب داشتیم.


هرکسی به زعم خودش بازی را نگاه می‌کند و من در این بازی فقط یک شانس آنها را در دقیقه 90 دیدم. درست است، آنها خطرناک بودند و آمده بودند ببرند، اما موقعیت خیلی خطرناکی نداشتند. ما یک بار توسط طارمی موقعیت داشتیم. دو بار علیپور در نیمه اول شانس داشت. فرشاد احمدزاده موقعیت را به بیرون زد و کمندانی هم شانس گلزنی داشت. اینها شانس نبود؟ یک پنالتی هم که نگرفتند. واقعیتی که من می‌بینم این بود که تراکتورسازی فقط یک موقعیت خوب در آخرین دقایق بازی داشت.


پانادیچ در کادر تاثیر زیادی داشت
 بله، طبیعی است که نبود آدم مؤثری مانند پانادیچ احساس شود و او مربی خوبی بود. تأثیرش را هم می‌گذاشت اما ما هم تأثیر خودمان را می‌گذاریم و همه مجموعه تلاش زیادی می‌کنیم.


همه توانستند تقویت شوند اما ما...
مسئله دیگر این است که ما 16 بازی باخت نداشتیم. نیم فصل دوم بازی‌ها خیلی سخت‌تر می‌شود. به طور مثال بازی با تراکتورسازی را نگاه کنید. آنها مهدی شریفی را گرفته‌اند که بازیکن تیم ملی است، اما بازی نمی‌کند. آیا مربی شریفی او را دوست ندارد که این بازیکن را روی نیمکت نشانده یا بازیکن بهتری دارد که این بازیکن نیمکت‌نشین است؟ در بازی روز گذشته نانگ بازیکن ذخیره بود. بازیکن برزیلی‌ تراکتورسازی هم ذخیره بود. آنها تیم‌شان را در نیم فصل تقویت کرده‌اند. سپاهان پریرا و پادوانی را اضافه کرده است. ذوب‌آهن تیمش را تقویت کرده و همه تیم‌ها در نیم فصل دوم توانستند تیم‌شان را تقویت کنند.


از نیم فصل اول امتیازات بیشتری گرفته ایم
 باید تیم‌های سایپا، ذوب‌آهن، سپاهان و حتی تراکتورسازی را شکست می‌دادیم. در این مقطع نسبت به نیم فصل اول امتیاز بیشتر گرفته‌ایم. روز گذشته که بازی را نباختیم. درست است که در 4 دیدار گذشته 8 امتیاز از دست دادیم اما بازی ضعیفی به نمایش نگذاشتیم. نمی‌خواهم بگویم شرایط تیم ایده‌آل است اما پرسپولیس تیم جوانی دارد و در ضربات آخر آرامش نداریم. روز گذشته در دیدار مقابل تراکتورسازی، حریف تنها یک شانس برای زدن گل داشت. سپاهان و ذوب‌آهن شانس زدن گل نداشتند و تنها از روی شلوغی‌ها و پنالتی‌ها به گل رسیدند. بنابراین نمی‌توانم از بازیکنم ایراد بگیرم. بازیکنی چون علیپور 20 ساله است و طبیعی است در واکنش‌ها نوساناتی پیش بیاید.


باید تاوان جوان کردن تیم را بدهیم
نیمه دوم در برخی مواقع برای پرسپولیس خوب پیش می‌رود اما برخی مواقع نیز خوب از آب در نمی‌آید. این موضوع را در نظر داشته باشید که کمال کامیابی‌نیا و بنسون را در اختیار نداشتیم. کامیابی‌نیا بازیکن کلیدی ما است و نمی‌شود از کمندانی انتظار زیادی داشت. کمندانی سال گذشته بازی نکرده بود اما امسال در همه بازی‌ها به میدان رفت. جوان کردن تیم هزینه دارد که باید آن را پرداخت کنیم.


نمی توانم مشکلات تیم را یک شبه حل کنم
ما نه تنها مقابل صبا بلکه مقابل همه تیم‌ها مشکل داریم. صبا یا هر تیم دیگری با 200 درصد توانش مقابل پرسپولیس ظاهر می‌شود. هر تیمی که مقابل پرسپولیس با آن همه تماشاگر به میدان می‌رود انگیزه زیادی پیدا می‌کند. نمی‌خواهم توجیه کنم اما اینها مسائلی است که اتفاق می‌افتد. حضور تماشاگران انرژی زیادی به تیم می‌دهد و آنها 90 دقیقه از تیمشان حمایت می‌کنند. ما نمی‌توانیم مشکلات تیم را یک‌شبه حل کنیم. ابتدای فصل تیم در انتهای جدول بود اما اکنون برای قهرمانی می‌جنگد. 24 امتیاز دیگر تا پایان فصل باقی مانده و متاسفانه با اشتباهات خودمان امتیاز از دست دادیم نمی‌خواهم از بچه‌ها گله کنم چون آنها همه تلاششان را می‌کنند.


24 امتیاز باقی مانده و برای قهرمانی می جنگیم
هنوز 24 امتیاز دیگر تا پایان فصل باقی مانده و تا جایی که شانس داشته باشیم برای قهرمانی می‌جنگیم. اگر هم برای قهرمانی شانس نداشته باشیم برای مقام دومی می‌جنگیم. ما در هر بازی برای برد به میدان می‌رویم.


داوری ها به سمت ما نچرخیده
این صحبت‌ها را پیش نکشید و خودشان باید صحبت کنند. صحبت من این بود که داور می‌توانست در بازی روز گذشته پنالتی بگیرد.


سوشا اشتباهی در بازی دیروز نداشت
 چرا خوب بازی نکرد؟ چه اشتباهی داشت؟ به هر حال از ضربه ایستگاهی بوده و تنها باری  بود که گل زدند. آن هم سوشا مقصر نبود. بقیه بازیکنان کجا بودند که از دروازه‌بان حمایت کنند؟ سوشا نمی‌توانست که با سر دفاع کند، او چه اشتباهی کرد؟ سوشا که نمی‌تواند همه کار کند و توپ برگشتی را هم خودش دفع کند. بازیکنان دیگر باید آن توپ را دفع می‌کردند، پس آنها چه کاره بودند؟


در تمرینات روی مهاجمان کار اختصاصی می کنیم
ما کار می‌کنیم. فردا بیایید و در تمرین ببینید که کار می‌کنیم. هر روز روی دروازه‌ها با مهاجمان تمرین می‌کنیم، اما نمی‌شود یک شبه همه چیز را حل کرد. طارمی فصل قبل فقط 7 گل زد، اما تا اینجا 12 گل زده است. یک شبه که نمی‌شود همه چیز را حل کرد.


تجربه یک شبه به دست نمی آید
تجربه در 5، 6 هفته به دست نمی‌آید، بلکه در 5، 6 سال حاصل می‌شود. طارمی و علیپور دومین فصل حضورشان است. انصاری تا الان چند بازی در پرسپولیس داشته است؟ تجربه اینطور نیست که یک شبه به دست بیاید، بلکه باید تمرینات و بازی‌های چند ساله انجام داد.
در تمام استادیوم ها این اتفاقات و نارنجک ها وجود دارد


این استثنا بود. من در مجموع 6 سال در ایران زندگی کردم و فقط دو بار از این صحنه‌ها دیدم، اما آنها طوری ترسیدند که انگار بمب واقعی در ورزشگاه افتاده است. یک بار در بازی با کره‌شمالی این اتفاق را دیدم و یک بار هم دیروز بود، اما چیز خاصی نبود. درست است باید امنیت در ورزشگاه باشد، اما اتفاق دیروز چیز خاصی نبود و در همه ورزشگاه‌های دنیا از این اتفاقات می‌افتد و نباید این مسئله را بزرگ کرد.


دلیل دریافت کارت های پیاپی چیست؟
وقتی در مورد مؤثر بودن صحبت می‌کنید، ما در لیگ مؤثرترین تیم بودیم به همین دلیل که گفتید در همه بازی‌ها گل زدیم. پس دیگر بحثی در این باره نداریم. در بازی با استقلال اهواز هم گل زدیم، اما در مورد کارت گرفتن‌ها، ما همیشه سعی می‌کنیم محکم، تهاجمی و جنگنده بازی کنیم. این کارت زردها از روی وحشی بازی نیست، بلکه بازی است و پیش می‌آید. تراکتورسازی هم چند بار کارت گرفت و شماره 5 آنها باید چند بار کارت می‌گرفت. این فوتبال است، برخورد می‌شود و کارت هم می‌دهند، اما کسی عمدی کارت نمی‌گیرد. خشونت یک مسئله است و بازی و برخورد هم مسئله دیگری است که در بازی پیش می‌آید.


تراکتوری ها جو بازی را برهم زدند
این مسئله هم در کوران بازی است و هر کسی می‌تواند تکل خشنی بزند، اما قبول دارید آنها به بنگر حمله کردند و جو بازی را به هم زدند؟ این هم بخشی از ورزش و مسابقات ورزشی است. یک نفر استفاده می‌کند و یک نفر استفاده نمی‌کند، اما ما سعی می‌کنیم وارد این مسائل نشویم.

 

اخبار ورزشی - ورزش سه


ویدیو : برانکو: یا قهرمانی یا دومی؛ می‌جنگیم