برانکو صاحب یک کارخانه هیولاسازی! : اینکه پرسپولیس با برانکو موفق می‌شود یا ...


اینکه پرسپولیس با برانکو موفق می‌شود یا نه، یک سؤال مهم است. یک معما که یک سوی آن کاهش اعتراض هواداران پرسپولیس به عنوان یکی از مهم‌ترین باشگاه‌های ایران را در پی دارد و در سمت دیگر از بین رفتن نام و نشان باشگاه سرخپوشان پایتخت. خبر ورزشی: برانكو از اواخر فصل گذشته، هدایت تیم را برعهده گرفت و اگر رقابت‌های آسیایی را از لیگ جدا كنیم، با تعادل در شكست، تساوی و پیروزی در 6 بازی آخر فصل با هدایت برانكو مواجه می‌شویم. البته پیروزی در دربی بی‌شك شاهكار برانكو بود اما سرمربی سرخپوشان، فصل جدید را نیز با یك تساوی بدموقع شروع كرد. وقتی پرسپولیس روی غافلگیری طی 3 دقیقه، 2 گل دریافت كرد و تا پایان بازی، نتوانست روی كار تاكتیكی یا تركیبی به گل برسد.

گل تساوی سرخپوشان، روی یك حركت فردی و شوت از راه دور بود. بعد از آن بازی، برانكو در هر مصاحبه‌اش فقط از تیم پدیده تعریف و تمجید می‌كند. نه اینكه پدیده تیم بدی باشد و ما قصد انتقاد از آن باشگاه را داشته باشیم بلكه به نظر می‌رسد سرمربی كروات سرخپوشان می‌خواهد از حریفانش «غول» بسازد و با این كار، عدم نتیجه‌گیری‌‌اش را توجیه كند. او فصل قبل نیز چنین رویه‌ای داشت. شاید این موضوع، به او كمك كند تا افكار عمومی و هواداران را نسبت به نتایجی كه تیم می‌گیرد، راضی كند اما ایده عجیبی است.

حتماً ایوانكوویچ بهتر از سایر پرسپولیسی‌ها می‌داند كه تیمش مقابل پدیده در مقاطعی دچار افت شد و در مقاطعی، آنقدر اشتباه تاكتیكی و فنی داشت كه نمی‌توان از آن چشم پوشید. بازی عجولانه با وجود داشتن ابزارهای جذاب برای حمله روی دروازه پدیده، یكی از آن اتفاقات بد بود. برانكو حتی به بازیكنانش دستور داده بود از فواصل مختلف به سمت دروازه حریف شوتزنی كنند كه با وجود استعداد اندك سرخپوشان در این زمینه، دستوراتش به خوبی اجرا نشد.

تعویض‌های برانكو كه باید در جهت تغییر رویه بازی انجام می‌شد نیز، اشتباه دیگر او به شمار می‌رود درست مثل عدم شناخت از پدیده و باز گذاشتن منافذ تدافعی تیمش. پرسپولیس این همه اشكال در بازی خود داشت و امتیاز از دست داد، آن وقت برانكو برای توجیه خود، از پدیده یك «غول» در مصاحبه‌هایش ساخت و این تیم را در حد یكی از مهم‌ترین باشگاه‌های ایران بالا برد. تأكید این است كه پدیده مقابل پرسپولیس كم‌اشتباه ظاهر شد اما كارخانه هیولاسازی برانكو در نوع خود بی‌نظیر است و شك نكنید در هفته‌هایی كه این تیم نتیجه نمی‌گیرد نیز به فعالیت مشغول خواهد بود.


ویدیو : برانکو صاحب یک کارخانه هیولاسازی!