برادر مداح از «دستگاه حسینی» خرج نکنیم! :   اخبار سیاسی - نقدی بر بخشی از سخنان ...



مهدی حسینی برادر شهاب حسینی , حسینی خو برادر احسان علیخانی , اربعین حسینی

 

اخبار سیاسی - نقدی بر بخشی از سخنان محمود کریمی
برادر مداح از «دستگاه حسینی» خرج نکنیم!

این تعمیم مستتر در این کلام نکته ای است که نه با آموزه های اسلامی می خواند و نه آنکه خیر و صلاحی را برای دستگاه امام حسین (ع) دارد و می توان آن را مصداق بارز خرج نا منصفانه از دستگاه امام حسین (ع) دانست.

« انصاف، اختلافات را از بین می‌برد. اگر ما در مملکت خودمان همه منصفانه نقد کنیم و منصفانه حرف بزنیم، اختلافات از بین می‌رود. بی‌انصافی، سیدالشهدا (ع) را به شهادت رساند. آنهایی که سیدالشهدا (ع) را کشتند بی‌انصاف بودند.»

این بخشی از خطابه مداح اهل البیت حاج محمود کریمی است که پس ازدو هفته حواشی پر رنگی که پیرامون ماجرای شلیک به خودروی یک شهروند تهرانی رقم خورد، در پاسخ به انتقادات و خبرهای رنگ و وارنگ انتشار یافته آن را بیان داشت تا  بزعم خود پاسخی به این فعل و انفعالات بدهد.

اینکه وی احساس مسئولیت کرده تا پاسخی به شبهات مطروحه بدهد امر مبارکی است، اینکه وی در لفافه خود را تبرئه کرده و عنوان داشته که به دروغ این نسبت به وی داده شده هم پاسخ وی به این خبرهای انتشار یافته است، که تایید صحت و سقم آن بر عهده ما نیست و مقامات قضایی باید در این خصوص پاسخگو باشند.

اما یک نکته کوچک در اظهارات وی بزعم نگارنده چندان منصفانه به نظر نمی رسد و جای بحث و نظر دارد. حاج محمود در بخشی از سخنان خود می گوید: «از همه دوستانی هم که از دستگاه سیدالشهدا (ع) حمایت کردند علی‌الخصوص از حاج آقا منصور ارضی، حاج سعید حدادیان، حاج محمدرضا طاهری، حاج رضا هلالی و ... تشکر می‌کنم. از قول اهل بیت (ع) تشکر می‌کنم چون آنها پای دستگاه سیدالشهدا (ع) به میدان آمدند.»

این تعمیم مستتر در این کلام نکته ای است که نه با آموزه های اسلامی می خواند و نه آنکه خیر و صلاحی را برای دستگاه امام حسین (ع) دارد و می توان آن را  مصداق بارز خرج نا منصفانه از دستگاه امام حسین (ع) دانست.

وفق تاکیدات صریح قران کریم هیچ انسانی نسبت به انسان دیگر برتری ندارد و تنها ملاک فضیلت " تقوا" است و لاغیر. اسلام از آن حیث با سرعت مثال زدنی در پهنه گیتی و در بلندای تاریخ سر برافراشت که هر گونه خاص خواری و ویژه پردازی را رد و نفی کرده و ملاک برتری را بر مقام و قدرت و نژاد و قومیت قرار نداد. اسلام تمامی تمایزات طبقاتی را در هم شکسته و جامعه آرمانی خود را بر مبنای انسان پرهیزکار، هنجارمند و ماخوذ به احیا و صفات حسنه اخلاقی قرار داد.

ازسوی دیگر درآموزه های اسلامی و شیعی ملاک مقبولیت، صحت رفتار و عملکردست نه انتساب افراد به مواضع ارزشی، آنگونه که علی علیه السلام می فرماید: «انظر الی ما قال و لا تنظر الی من قال» پس انتساب به دستگاه علوی و حسینی به تنهایی مایه مباهات نیست بلکه باید بازتاب سیره آن بزرگواران در عملکردها را سنجید و بر اساس آن به قضاوت نشست.

دستگاه سید الشهدا فراتر و والاتر از نام ها و افراد و عناوین است؛ هر آنکس که می خواهد باشد. در واقع این نوع نگرش متمایز کننده و برتری نگر که بواسطه انتساب به دستگاه حسینی برای خود شان و منزلتی قائل می شود نه با عملکرد و سیره آن بزرگان می خواند و نه با آموزه های مسلم اسلامی.

نکته آنکه ما اگر خود را منتسب به این خیمه گاه منور می دانیم باید عملکردهای ما در راستای اهداف عالیه و در راستای اعتلای فزآینده این مرام و مسلک  و بسط و تعمیق آن در سطوح مختلف باشد، نه آنکه این عناوین مقدس را دستمایه تفاخر و تمایز خود قرار داده و به پشتوانه آن برای خود رانت ویژه ای را قائل باشیم.

به هر روی فارغ از حواشی ایجاد شده ، صحت و سقم گفتارهای دو طرف و بقیه موارد این نکته مهم است که اینگونه حواشی ناخوشایند ارتباطی به دستگاه حسینی نداشته و باید شخصیت حقیقی این افراد از جایگاه شبهه حقوقی آنان متمایز گردد و اگر تخلفی رخ داده و نداده بر اساس مر صریح قانون به آن رسیدگی شود و این نکته موجبات خرج از دستگاه حسینی نباشد.

اخبار سیاسی - خردادنیوز

 


ویدیو : برادر مداح از «دستگاه حسینی» خرج نکنیم!