«بدل اندازی» با کارت های سوخته عابر بانک : جوانی که از چندین ماه قبل با شگرد ...



جوانی که از چندین ماه قبل با شگرد خاصی کارت های سوخته را با کارت های اصلی عابربانک شهروندان عوض می کرد و سپس به حساب های بانکی مردم دستبرد می زد پس از مدت ها فرار در چنگ قانون گرفتار شد.

به گزارش خراسان، شناسایی و دستگیری این جوان ۳۰ ساله که در برخی سرقت ها لباس مشکی به تن داشت هنگامی در دستور کار پلیس قرار گرفت که پیرمردی با مراجعه به کلانتری اظهار داشت: مقابل دستگاه خودپردازی در خیابان خواجه ربیع ایستاده بودم و قصد داشتم مبلغ ۲۰۰ هزار تومان وجه نقد از عابر بانک دریافت کنم، اما چون سطح تحصیلاتم پایین بود و به زحمت شماره ها را می خواندم، جوانی کنارم قرار گرفت تا به من کمک کند من هم کارت عابر بانک و رمزم را به او دادم و او عملیات بانکی را برایم انجام داد. وقتی پول ها را گرفتم و به خانه بازگشتم تازه متوجه شدم که کارت عابربانک مال خودم نیست. وقتی به بانک مراجعه کردم فهمیدم که جوان مذکور «کارت سوخته ای» را به من داده و همان روز هم همه موجودی حسابم خالی شده است.

 این گزارش حاکی است: چند روز بعد هم مرد دیگری با مراجعه به پلیس شکایت مشابهی را مطرح کرد.

 او به ماموران گفت: مقابل دستگاه خودپرداز چهارراه گاز کارت عابر بانکم را به جوانی دادم که برایم مبلغی را برداشت کند، اما او پس از آن که رمز کارت را از من پرسید، کارت را از دستگاه خارج کرد و گفت: دستگاه خراب است باید به خودپرداز دیگری مراجعه کنی! اما پس از مدتی متوجه شدم که او با شگردی خاص کارتم را عوض کرده و یک کارت مسروقه به من داده است.

در پی دریافت این گزارش ها و با توجه به سریالی بودن سرقت های مذکور، این پرونده در شعبه ۸۰۲ مجتمع قضایی شهید قدوسی مشهد و توسط قاضی «سبحانی» مورد رسیدگی قرار گرفت.

مقام قضایی پس از شنیدن اظهارات شاکیان، دستورات ویژه ای را برای بررسی های غیرمحسوس و کنترل دستگاه های خودپرداز در شرق مشهد صادر کرد و بدین ترتیب کارآگاهان پایگاه شرق پلیس آگاهی خراسان رضوی عملیات شناسایی و ردزنی متهم را در دستور کار قرار دادند.

 آنان با کنترل دوربین های مدار بسته موفق شدند تصویری از سارق فراری به دست آورند تا این که وی سی ام شهریور مقابل یکی از خودپردازها شناسایی شد، اما او که متوجه ماموران شده بود با استفاده از فرصت به دست آمده، از محل گریخت.

گزارش خراسان حاکی است: تلاش کارآگاهان برای شناسایی مخفیگاه وی ادامه یافت، اما وی بار دیگر در مقابل یکی از دستگاه های خودپرداز در خیابان میثم شمالی مشهد به محاصره پلیس درآمد و حلقه های قانون بر دستانش گره خورد. متهم که ابتدا خود را با نام مستعار معرفی می کرد وقتی توسط شاکیان شناسایی شد چاره ای جز بیان حقیقت ندید و به ناچار به سرقت کارت های عابر بانک  شهروندان اعتراف کرد.

متهم این پرونده که توسط قاضی سبحانی مورد بازجویی قرار گرفته بود ادعا کرد تاکنون فقط ۱۳ میلیون تومان از حساب شهروندان سرقت کرده است، اما بررسی های کارآگاهان نشان می دهد وی سرقت های دیگری نیز مرتکب شده است.

متهم در اعترافات خود عنوان کرد: پس از آن که کارت های سوخته را به طعمه های خود می داد و به حساب بانکی افراد دستبرد می زد دوباره از کارت های خالی شده در سرقت های دیگر استفاده می کرد.

گزارش خراسان حاکی است: تحقیقات کارآگاهان پایگاه شرق پلیس آگاهی خراسان رضوی با توجه به اعترافات متهم نشان می دهد که وی بیشتر سرقت ها را با شیوه «بدل اندازی کارت های سوخته عابر بانک» در مناطق طلاب، طبرسی، خواجه ربیع، شهید رجایی و ... انجام داده است.

به دستور قاضی شعبه ۸۰۲ دادسرای عمومی و انقلاب مشهد، سارق حرفه ای برای کشف سرقت های احتمالی دیگر در اختیار کارآگاهان قرار گرفت تا بررسی های بیشتری در این باره انجام شود.

مقام قضایی در این باره از شهروندان خواست در صورتی که با این شیوه به حساب بانکی آنان دستبرد زده شده است برای اعلام شکایت و شناسایی سارق به پایگاه شرق پلیس آگاهی خراسان رضوی واقع در کلانتری طبرسی جنوبی و یا به شعبه ۸۰۲ مجتمع قضایی شهید قدوسی در بولوار وحدت مشهد مراجعه کنند.

قاضی پرونده همچنین به شهروندان توصیه کرد: افراد کم سواد و یا بی سواد برای انجام امور بانکی حتما فردی را همراه خود داشته باشند و به افراد غریبه اعتماد نکنند. از سوی دیگر نیز هیچ گاه رمز بانکی خود را در اختیار دیگران قرار ندهند و هنگام انجام امور بانکی رمز خود را طوری وارد کنند که از دید افراد دیگر پنهان باشد.
اخبار حوادث - خراسان

 


ویدیو : «بدل اندازی» با کارت های سوخته عابر بانک