بخشش محکوم به اعدام پای چوبه دار در بیجار : چند روز پس از آنکه خانواده دو مقتول ...


چند روز پس از آنکه خانواده دو مقتول در شمال و جنوب کشور، (نور و بندرعباس) از خون فرزندان خود گذشتند و زندگی را به محکومان به مرگ هدیه دادند این بار یک محکوم به اعدام در شهرستان بیجار از چوبه دار نجات یافت. خبرگزاری ایرنا: ایام ولادت فاطمه زهرا (س) بهانه ای شد تا معتمدین محل، امام جمعه و دیگر مسئولین شهرستان بیجار از خانواده مقتول بخواهند به یمن و مبارکی ولادت کوثر اسلام، زندگی را به قاتل برگردانند.

دادستان شهرستان بیجار در جمع رسانه های خبری گفت: قاتلی که سال 77 در روستای ˈینگی ارخˈ بیجار به قتل عمد مرتکب شده بود، با وساطت امام جمعه و مسوولین شهر از چوبه دار نجات یافت.

غلامرضا رستم خانی با خودداری از اعلام اسامی خانواده مقتول و همچنین قاتل افزود: در زمان اجرای حکم، اولیای دم از حق خویش گذشت نموده و قاتل از دار مجازات رهایی یافت.

امام جمعه بیجار نیز با اشاره به آیات و احادیث مختلف در خصوص لذت بخشش گفت: بر اساس آموزه های دینی و فرامین قرآنی، بخشش و گذشت از ارزشمندترین اخلاقیات مومنین محسوب می شود.

حجت الاسلام مرادی با اشاره به خیر کثیر در ولادت حضرت زهرای اطهر و تلاش های صورت گرفته در خصوص جلب رضایت خانواده مقتول افزود: مهر و رافت اسلامی همیشه در جامعه راهگشا بوده و از مهمترین پیام های این اقدام خداپسندانه، نشر و ترویج الفت، محبت و قرب الهی است.

امام جمعه بیجار به همه پیروان واقعی حضرت زهراء توصیه کرد مهر و محبت را در کانون خانواده و زندگی اجتماعی خود نهادینه نمایید و به عنوان الگو به جوامع دیگر نیز نشر و ترویج نمایید


ویدیو : بخشش محکوم به اعدام پای چوبه دار در بیجار