بختیار رحمانی: در فولاد می‌مانم : بازیکن تیم ملی فوتبال کشورمان گفت: منتقدان ...


بازیکن تیم ملی فوتبال کشورمان گفت: منتقدان تیم ملی آب یخ می‌خورند و از تیم ملی انتقاد می‌کنند چرا که در مقابل مسی که سالی 60 گل می‌زند باید دفاعی کار کرد. خبرگزاری فارس: بازیکن تیم ملی فوتبال کشورمان گفت: منتقدان تیم ملی آب یخ می‌خورند و از تیم ملی انتقاد می‌کنند چرا که در مقابل مسی که سالی 60 گل می‌زند باید دفاعی کار کرد.

بختیار رحمانی در خصوص حضورش در جام جهانی 2014 برزیل، وضعیت فولاد خوزستان، شایعه جعلی بودن کارت پایان خدمتش و حضور کی‌روش در ایران صحبت‌هایی کرد که در زیر می‌خوانید:

جام جهانی 2014 برزیل با همه هیجاناتش برای فوتبال‌دوستان ایرانی به پایان رسید. نظر خودت به عنوان یکی از بازیکنان حاضر در این رقابت‌ها در اینباره چیست؟

با همه خستگی تمرینات و سفر باید بگویم که خیلی خوشحالم که در این رقابت‌ها حضور داشتم و احساس می‌کنم که جایزه بزرگی به دست آوردم چرا که فضای بسیار متفاوتی بر این بازی‌ها حاکم بود و خوشبختانه ایرانی‌ها هم به خوبی از ما حمایت کردند اما باید بگویم که فضای جام جهانی با تمام حساسیت‌هایش نسبت به همه فوتبال فرق می‌کند.

خیلی‌ها اعتقاد دارند این تیم ملی یکی از بی‌حاشیه‌ترین تیم‌های چند سال اخیر فوتبال ما بود. نظر خودت چیست؟

بله من هم قبول دارم که این تیم بسیار بی‌حاشیه‌ای بود چرا که وقتی کی‌روش سرمربی باشد و نکونام کاپیتان وضعیت قطعاً همین‌گونه خواهد بود. من این حرف‌ها را برای تعریف نمی‌‌گویم بلکه مدیریت نکونام در زمین عالیست. او کاپیتان کاملی برای تیم ملی است و همه‌جوره تیم را جمع می‌کرد و به نظرم اگر نکونام در زمین نباشد تیم ملی به مشکل می‌خورد.

 اما خیلی‌ها اعتقاد دارند که او به پایان فوتبال ملی‌اش رسیده و باید از تیم ملی برود.

من کاری به خیلی‌ها ندارم، فقط می‌دانم که او اگر نباشد تیم ملی ضرر می‌کند. نکونام در زمین یک مربی عالیست و آنهایی که این حرف‌ها را می‌زنند برای خودشان می‌گویند چرا که من با نکونام کار کردم و می‌دانم که او نباشد تیم ملی به مشکل خواهد خورد. من نیازی به نکونام ندارم و برای خوش‌آمدش این حرف‌ها را نمی‌زنم بلکه واقعیت‌ها را عنوان می‌کنم.

به عنوان یک هوادار اگر بازی‌های تیم ملی را از تلویزیون می‌دیدی آیا از نتایجی که ملی‌پوشان گرفتند رضایت داشتی؟

قطعاً‌ نه و از نتایج راضی نیستم چون کاری نکردیم، اما در رابطه با بازی کردن باید بگویم که به جز بازی اول در دو بازی دیگر عالی کار کردیم.

اما بعضی از کارشناسان فوتبال اعتقاد دارند که تیم ملی بیش از اندازه دفاعی کار می‌کرد و این با روح فوتبال در تضاد است؟

وقتی مقابل تیمی مثل آرژانتین بازی می‌کنی باید دفاعی کار کنی. کارشناسی که این حرف‌ها را می‌زند آب یخ می‌خورد و اینگونه صحبت می‌کند اما مسی که سالی 60 گل برای تیمش می‌زند را چه طور می‌شود مهار کرد؟! مقابل چنین بازیکنی باید دفاعی بازی کنیم هرچند که من اصلاً اعتقاد ندارم که دفاعی کار کردیم و جواب این کارشناسان را دیدار دوباره بازی ما با آرژانتین می‌دهد و ببینند که ما چگونه بازی کردیم.

 کانون مربیان فوتبال دیروز بیانیه‌ای داد و عنوان کرد که تیم ملی مثل 24 سال قبل بازی می‌کند. پاسخ تو برای این ادعا چیست؟

راستش من 23سال دارم و اصلاً فوتبال 24 سال قبل را ندیدم که درباره آنها صحبت کنم و بازیکنانش را هم نمی‌شناسم! فوتبال الآن با 24 سال قبل اصلاً قابل مقایسه نیست و فوتبال امروزی باکلاس‌تر از زمان گذشته شده است، ما تیم خوبی داریم و بهترین بازی‌ها را هم انجام دادیم.

 این روزها صحبت از رفتن یا نرفتن کی‌روش از تیم ملی زیاد شنیده می‌شود فکر می‌کنی باید او در تیم ملی بماند؟

همه ما می‌دانیم که کی‌روش ایران، تیم ملی و مردم را دوست دارد و بازیکنان هم علاقه دارند که او در تیم ملی باقی بماند اما هر روز صحبت جدیدی مطرح می‌شود و من هم نمی‌دانم چه اتفاقی قرار است بیفتد.

 اعتقاد داری به هر قیمتی باید کی‌روش را در تیم ملی نگه داشت؟

کی‌روش مربی بزرگی است و امیدوارم که پول مورد نظر او فراهم شود اما فکر می‌کنم مشکل او فقط پول نیست.

 گفته می‌شود اگر کی‌روش از تیم ملی برود فرکی جایگزین او خواهد شد، فکر می‌کنی با حضور این مربی ایرانی تیم ملی پیشرفت می‌کند یا پس‌رفت؟

من با فرکی دو سال در فولاد کار کردم و او با بازیکنان جوان زندگی می‌کند. به نظرم او خودش چون بازیکن و مربی تیم ملی بوده می‌تواند به تیم ملی ایران کمک کند.

شاید اگر او مربی تیم ملی شود رویکردش نسبت به بازیکنان فولاد مثبت باشد!

اگر بیاید فکر نمی‌کنم چنین اتفاقی بیفتد.

از فضای تیم ملی خارج شویم. در فولاد خوزستان باقی می‌مانی؟

من با اسکوچیچ در اینباره حرف زدم و فردا هم به باشگاه می‌روم تا تکلیف نهایی‌ام مشخص شود اما اگر لژیونر نشوم قطعاً‌ در فولاد خواهم ماند.

 با این حساب استقلالی‌ها هم نباید منتظر تو باشند.

من با فولاد قرارداد دارم هرچند که از استقلالی‌ها هم بابت پیشنهادشان متشکرم اما فکر نمی‌کنم مسئولان فولاد رضایتنامه من را بدهند و فکر می‌کنم اگر در این شرایط فولاد را تنها بگذارم نامردی است. خودم هم دوست دارم در فولاد بمانم.

فکر می‌کنی فولاد با اسکوچیچ می‌تواند موفق شود؟

اسکوچیچ مربی خوبی است و امیدوارم که تیم خوبی جمع کنیم و نتایج خوبی هم بگیریم.

این روزها صحبت درباره شایعه جعلی بودن کارت پایان خدمت برخی از بازیکنان از جمله خودت شنیده می‌شود. پاسخت برای این شایعات چیست؟

من جواب این افراد را نمی‌دهم چرا که بی‌جهت اسم من را آورده‌اند اما در رابطه با اثبات سالم بودن کارت پایان خدمت من هرکس هرکاری می‌خواهد بکند و من مشکلی ندارم. من پیش از رفتن به برزیل پاسپورتم را عوض کردم و اگر مشکلی بود نمی‌توانستم این کار را انجام دهم. حالا هرکس هر مدرکی دارد، رو کند.

معافیت تو هم از جبهه رفتن پدرت بوده است؟!

بله! پدرم 36ماه در جبهه بوده و آقایان می‌توانند به صحت این موضوع برسند.


ویدیو : بختیار رحمانی: در فولاد می‌مانم