بحرین، تنها روزنامه مستقل را نیز تعطیل کرد : مقامات بحرین در ادامه سیاست‌های ...


مقامات بحرین در ادامه سیاست‌های سرکوبگرانه خود، انتشار تنها روزنامه مستقل این کشور را نیز متوقف کرد. خبرگزاری فارس: مقامات دولت بحرین روزنامه «الوسط» تنها نشریه مستقل این کشور را به علت انتشار گزارش‌هایی درباره حقیقت تحولات داخلی و مصاحبه با برخی شخصیت‌های مخالف تعطیل کردند.

خبرگزاری رسمی بحرین (بنا) در خبری با بیان اینکه «هیئت امور رسانه‌ها تصمیبم به توقف انتشار روزنامه الوسط تا اطلاع ثانوی گرفت»، مدعی شد: این تصمیم به علت نقض قانون و تکرار نشر مطالب تفرقه انگیزانه در جامعه و تاثیر گذار بر روابط پادشاهی بحرین با کشورهای دیگر، گرفته شد.

بر اساس این گزارش، گروه‌های فعال در زمینه دفاع از حقوق بشر این اقدام منامه را گام دیگری در راستای سرکوب مخالفان بحرینی توصیف کردند.

به گزارش وبگاه خبری تلویزیون «بی‌بی‌سی‌» عربی، روزنامه الوسط سال 2011 نیز در پی شعله ور شدن اعتراضات مردمی، مجبور به توقف انتشار شده بود. «کریم فخراوی» مؤسس این روزنامه نمیز به علت مواضع نشریه‌اش بازداشت و در زندان جان باخته بود. ناظران سیاسی معتقدند که فخراوی به علت شکنجه جان باخته است.

نظام بحرین از زمان آغاز موج جدید انقلاب فراگیر مردمی علیه خانواده حاکم در تاریخ 14 فوریه 2011 تا کنون از هیچ تلاشی برای سرکوب انقلاب مردمی دریغ نکرده و علاوه بر از کار بیکار کردن انقلابیون، صدها تن از معترضان را زندانی و ده‌ها تن دیگر را به کام مرگ کشانده است. هم اکنون ده‌ها تن از رهبران انقلاب بحرین در زندان‌های آل خلیفه به سر می‌برند

مردم بحرین برای تحقق اهدافشان با برپایی تظاهرات گسترده و مسالمت آمیز ثابت کردند که تا تحقق دموکراسی به اعتراض های خود ادامه می دهند.


ویدیو : بحرین، تنها روزنامه مستقل را نیز تعطیل کرد