بجای اینکه پول بدهید کتاب بخوانید! : یک آرایشگر سیاه‌پوست آمریکایی برای بالا ...


یک آرایشگر سیاه‌پوست آمریکایی برای بالا رفتن میزان کتاب‌خوانی مشتریان کودک و نوجوانش، دست به ابتکار جدیدی زده و به جای دریافت مزد، از آن‌ها می‌خواهد که چند صفحه‌ای کتاب بخوانند! وبسایت مجله مهر: یک آرایشگر سیاه‌پوست آمریکایی برای بالا رفتن میزان کتاب‌خوانی مشتریان کودک و نوجوانش، دست به ابتکار جدیدی زده و به جای دریافت مزد، از آن‌ها می‌خواهد که چند صفحه‌ای کتاب بخوانند!

به جای سرگرمی با موبایل و تبلت برای کودکان کتاب بخوانید تا کنجکاوتر شوند , در طول بارداری کتاب بخوانید , کتاب

«کورتنی هومز» آرایشگر خلاقی است که روش منحصربه‌فردی برای بالا بردن کتاب‌خوانی مشتریان کم سن‌وسالش ابداع کرده است. خودش درباره این کار می‌گوید: «به بچه‌هایی که اینجا می‌آیند، همان اول می‌گویم: «برو از روی میز یکی از کتاب‌هایی را که بیشتر دوست داری، انتخاب کن و اگر نمی‌توانی آن را بخوانی، خودم کمکت می‌کنم. ما با هم می‌توانیم این متن را بخوانیم.» و صادقانه بگویم، این کار واقعا برای من هیجان‌انگیز است؛ گرچه با زمانی که من برای چهار پسربچه به این شکل صرف می‌کنم، می‌توان سر ۲۰ نفر را اصلاح کرد!»

این ابتکار عمل آقای هومز باعث شده که بچه‌های زیادی در راه بازگشت از مدرسه به این آرایشگاه بیایند تا هم موهایشان را رایگان اصلاح کنند هم کتاب بخوانند. برای مثال «تایشاین کربی» ۹ ساله، کتاب‌های آشپزی برای هومز می‌خواند. پس از آن برادرش او را روی صندلی می‌نشاند و نوبت او می‌رسد. مادر این دو پسربچه که آن‌ها را به این آرایشگاه می‌آورد، نظر جالبی درباره آن دارد: «من واقعا کار او را دوست دارم و معتقدم که این خلاقیت برای جامعه ما هم خوب است.»

دانلود کتاب , کتاب اول , خرید کتاب

«بت مک‌گوری» یکی از کسانی است که از کتابخانه مرکزی کتاب می‌گیرد و در اختیار هومز قرار می‌دهد تا به بچه‌ها بدهد،  معتقد است این کار باعث می‌شود بچه‌ها روزبه‌روز در تلفظ لغات و حرف زدن بهتر شوند.   «کیتلین دانیلز» هم در کنار هومز در آرایشگاه کار می‌کند و همراه او به بچه ها در خواندن کتاب کمک می‌کند. «این آرایشگاه برای بچه‌ها خیلی خارق‌العاده است؛ چون هم می‌توانند با یک مدل موی خوب به مدرسه‌شان بروند؛ هم به جای پرداخت پول مطالعه می‌کنند.»


ویدیو : بجای اینکه پول بدهید کتاب بخوانید!