با Galaxy A3، کمرباریک‌ سامسونگ آشنا شوید : گلکسی A3، کوچک‌ترین عضو خانواده ...


گلکسی A3، کوچک‌ترین عضو خانواده بدنه‌فلزی‌های کمپانی کره‌ای سامسونگ و از نظر باریکی و زیبایی مشابه دیگر اعضای خانواده Galaxy A است.



پادشا - ترجمه از فروغ بیداری: گلکسی A3، کوچک‌ترین عضو خانواده بدنه‌فلزی‌های کمپانی کره‌ای سامسونگ و از نظر باریکی و زیبایی مشابه دیگر اعضای خانواده Galaxy A است. این گوشی هوشمند با فناوری  LTE و صفحه نمایش Super AMOLED عرضه شده است و همانند گلکسی A5 تراشه 64 بیتی و همانند گلکسی A7 دوربین دوم با رزولوشن بالا دارد. دیگر مشخصات این گوشی هوشمند همانند دیگر گوشی‌های رده متوسط است و قابلیت خاصی برای تفکیک آن از دیگران وجود ندارد.

سامسونگ galaxy note 7 , اختراع جدید اپل یک کیسه کاغذی است با اپل ایربگ آشنا شوید , کد فلش کردن گوشی سامسونگ galaxy

گلکسی A3، در دو نسخه تک و دو سیم‌کارته عرضه می‌شود که در سال‌های اخیر در میان گوشی‌های متوسط بازار بسیار رایج و اصطلاحا مد شده است. خوشبختانه هر دو نسخه این موبایل، فناوری LTE دارند و دوربین سلفی آن با رزولوشن بالا، گلکسی A3 را یک سر و گردن بالاتر از هم‌ردیف‌های خودش قرار داده است. صفحه نمایش این گوشی هوشمند، 4.5 اینچ با رزولوشن qHD  و فناوری Super AMOLED است.

طراحی و  کیفیت ساخت

تغییر در طراحی این گوشی موبایل دقیقا همان چیزی بود که سامسونگ باید از مدت‌ها پیش در گوشی‌های خود اعمال می‌کرد. خوشبختانه موبایل‌هایی همانند گلکسی آلفا یا گلکسی نوت 4 با امکانات ویژه‌ای که دارند الگوی ساخت گوشی‌های جدید و رده متوسط سامسونگ نشده‌اند. قاب گلکسی A3 از جنس آلومینیوم است که در هیچ کدام از گوشی‌های پیشین سامسونگ شاهد آن نبوده‌ایم. فلزی بودن بدنه نه تنها در زیبایی بیشتر آن تاثیر دارد که حتی به دوام و استحکام آن نیز کمک شایانی می‌کند.

باکلیه ی دیابتی آشنا شوید , با برترین آسمانخراش‌ها آشنا شوید , با انواع فرمت‌های تصاویر آشنا شوید

با استویا شیرین کننده بدون شکر آشنا شوید , با گران‌ ترین ساعت‌ های دنیا آشنا شوید , با چاپ باتیک یا چاپ کلاقی آشنا شوید


گلکسی A3 یکی از باریک‌ترین گوشی‌های موبایلی است که سامسونگ تولید کرده است. گلکسی‌های A7 و A3 هم باریک و زیبا هستند اما مدل A3 با ضخامت 6.3 میلی‌متر از همه باریک‌تر ظاهر شده است.

فلزی بودن دستگاه فقط به قاب پشت آن محدود نیست و قاب دور نمایشگر و حلقه محافظ لنز دوربین، بلندگوها، کلیدهای پاور و تنظیم صدا نیز همگی فلزی و از جنس آلومینیوم هستند. حتی قسمت‌هایی که از جنس پلاستیک هستند نیز کیفیت بسیار عالی دارند. به طور مثال، قاب پشت با اینکه قابل جابه‌جایی نیست اما کاملا صاف و صیقلی است و مورد توجه هر کاربری قرا می‌گیرد. 

با دیدنی ها شهر باکو آشنا شوید تصویر , با مزایا و معایب زایمان طبیعی و سزارین آشنا شوید , با خواص چای کوهی آشنا شوید

برخلاف گلکسی آلفا، گلکسی A3، در زیر کلید خانه اسکنر اثر انگشت یاحسگر اندازه‌گیری تپش قلب ندارد. بعلاوه باید اضافه کرد، جایگاه کارت حافظه میکرو اس‌دی هم ندارد و نمی‌توان حافظه داخلی دستگاه را ارتقا داد.

اما واکنش‌پذیری کلیدهای خانه و پاور/قفل و تنظیمات صدا بسیار عالی است. البته دو گزینه آخر کمی باریک هستند و برای دستانی که انگشتان چاق دارند، شاید استفاده از آنها کمی سخت باشد. اما به صورت کلی، این گوشی باریک و سبک است و با کیفیت ساخت عالی که دارد، می‌توان آن را یکی از موبایل‌های خوش‌دست بازار معرفی کرد. این گوشی به‌راحتی در جیب جا می‌شود.

صفحه نمایش

با گیاهان ضد سرطان آشنا شوید , با ویتامین های عکاسی آشنا شوید وبگردی , با زیباترین هتل‌های جهان آشنا شوید

سامسونگ گلکسی A3، صفحه نمایش 5/4 اینچ از نوع Super AMOLED و رزولوشن qHD دارد. تراکم تصویر این نمایشگر، 245 پیکسل در هر اینچ است. متاسفانه سامسونگ برای نمایشگر پوشش ضدخش گوریلا گلاس در نظر نگرفته است. زاویه دید آن بد نیست اما برخی از رنگ‌ها از کناره‌ها درست دیده نمی‌شوند و تصویر نیز کنتراست خود را تا اندازه‌ای از دست می‌دهد. نمایشگر سوپرامولد گلکسی A3 از ماتریکس RGB برای چیدمان پیکسل‌ها استفاده کرده است. در این چیدمان، زیرپیکسل‌های قرمز و سبز بلندتر و آبی‌ها باریک‌تر هستند. این ماتریکس را در گوشی‌های دیگر سامسونگ همانند گلکسی نوت II N7100 در سال 2012 دیده بودیم. دلیل تفاوت اندازه زیرپیکسل‌های آبی در نمایشگرهای AMOLED زندگی کوتاه‌تر آنها است و برای ایجاد تعادل این طور در نظر گرفته شده‌اند.

عمق رنگ مشکی این نمایشگر بسیار عالی است و نور آن دقیقا مشابه نمایشگرهایی است که فناوری IPS دارند. خوانایی محتویات زیر نور خورشید در این نمایشگر عالی است. از این نظر گلکسی A3 را می‌توان با نوکیا PureView 808 مقایسه کرد.

عمر باتری

با شهر زیر آب بایای ایتالیا آشنا شوید , با زشت‌ترین خودروهای کشورمان آشنا شوید  , قابلیت‌های جدید ios 10 1 آشنا شوید

گلکسی A3، باتری 1900 میلی‌آمپر ساعتی لیتیوم دارد که به ادعای خود سامسونگ، تا 11 ساعت پخش ویدئو و 13 ساعت مکالمه را پشتیبانی می‌کند. نسخه تک سیم‌کارته گلکسی A3، تا 65 ساعت استفاده عمومی را دوام می‌آورد. که به نسبت حجم کم باتری، عدد قابل توجهی به نظر می‌رسد.

عملکرد

سامسونگ گلکسی A3 تراشه 64 بیتی اسنپ‌دراگون 410 دارد. پردازنده این دستگاه 4 هسته‌ای و از نوع Cortex-A53 با سرعت 1.2 گیگاهرتز است. پردازنده گرافیکی آن نیز Adreno 306 و رم یک گیگابایتی دارد. البته باید اشاره کرد، نسخه تک سیم‌کارته، 1.5 گیگابایت رم دارد.

اسنپ‌دراگون 400 یکی از تراشه‌های بسیار عالی در میان گوشی‌های رده متوسط است و عملکرد سریع‌تری نسبت به نسخه‌های قبلی دارد. بنچ‌مارک Geekbench 3 عملکرد و سرعت پردازنده را مورد بررسی قرار می‌دهد و در این تست مشخص شد هسته‌های Cortex-A53 با سرعت 1.2 گیگاهرتز حدود 25 درصد بهتر از Cortex-A7 کار می‌کنند.

گوشی Galaxy A3 همانند اچ‌تی‌سی Desire 510 اسنپ‌دراگون 410 دارد اما از نظر رتبه پس از اکسپریا Z1 Compact و اچ‌تی‌سی One Mini 2 قرار دارد.

خروجی صدا

با ماجراجوترین زنان تاریخ آشنا شوید , با ماجراجوترین زنان تاریخ آشنا شوید فرادید , با تجارت جیمزباندی آشنا شوید

سامسونگ Galaxy A3 در تست کیفیت صدا در رتبه خوبی قرار می‌گیرد. خروجی صدای این گوشی واضح و بدون نویز است. وقتی این گوشی را به یک آمپلی‌فایر بیرونی وصل می‌کنید، بلندی صدای آن نیز بسیار عالی است و از متوسط صدای گوشی‌های سامسونگ بالاتر است. کیفیت صدای هدفون‌ها نیز خوب است و فقط در صداهای استریو کمی مشکل دارد. ولی به صورت کلی، بلندی، وضوح و کیفیت صدا بسیار خوب است و کاربر بدون هیچ شکی از آن راضی خواهد بود.

البته منظور از این تعریف‌ها این نیست که شما یک گوشی با بهترین کیفیت صدا خریداری می‌کنید، اما در هیچ زمینه صوتی، هیچ مشکلی نخواهید داشت.  

دوربین

با پردرآمدترین بازیکنان فوتبال جهان آشنا شوید , با برترین سیستم های آموزشی دنیا آشنا شوید , با 10 قانون اصلی در دکوراسیون آشنا شوید

سامسونگ گلکسی A3 دو دوربین در جلو و عقب دارد. دوربینی که در عقب قرار دارد، 8 مگاپیکسل و دوربین دوم که در جلو قرار دارد، 5 مگاپیکسل است. هر دو دوربین با کیفیت 1080p فیلم‌برداری می‌کنند. رابط‌کاربری دوربین ترکیبی از عکاسی و فیلم‌برداری است و هر دو در یک صفحه جای گرفته‌اند. به طوری که، کاربر خیلی سریع می‌تواند پس از عکاسی با کیفیت و رزولوشن بالا (8 مگاپیکسل با نسبت تصویر 4:3) به حالت فیلم‌برداری سوئیچ کند. البته در سمت راست رابط‌کاربری نیز کلیدها و میان‌برهای اصلی دوربین قرار دارند. کلیدهای شاتر عکاسی و فیلم‌برداری، سوئیچ‌کننده بین حالت‌های مختلف دوربین و میان‌بر گالری در سمت راست رابط‌کاربری قرار دارند.

دوربین فیلم‌برداری

با جدیدترین خودروهای بازار چین آشنا شوید ,  با زشت‌ترین خودروهای کشورمان آشنا شوید  , ✔️ با 10 قانون اصلی در دکوراسیون آشنا شوید

سامسونگ گلکسی A3 قابلیت فیلم‌برداری با کیفیت 1080p را دارد. البته این رزولوشن همانند ویدئوهای 4K واضح نیست. البته از یک گوشی رده متوسط نباید انتظار چنین کیفیتی را هم داشته باشید. ویدئوها در فرمت MP4 ضبط می‌شوند. رزولوشن آنها 1080p و 30 فریم در ثانیه سرعت دارند. نرخ بیت ویدئوها 17 مگابیت در ثانیه است و نرخ بیت 256 کیلوبیت در ثانیه برای صداهای استریو با سرعت 48 کیلوهرتز است.

وضوح و سرعت تصاویر خوب هستند. برخلاف کیفیت عکس‌های این دوربین، ویدئوها نویز ندارند. این دوربین قابلیت فیلم‌برداری با سرعت 60 فریم در ثانیه را ندارد.

کلام آخر

اختراع جدید اپل یک کیسه کاغذی است با اپل ایربگ آشنا شوید نیوزتک , با 10 جنگنده فوق‌العاده پیشرفته جهان آشنا شوید , با آلویه ورا بهترین دوست تابستانی آشنا شوید

به سختی می‌توان گوشی هوشمند گلکسی A3 سامسونگ را دوست نداشت. این یک گوشی رده متوسط معمولی نیست. بدنه فلزی باعث زیبایی چهره‌اش شده است و از نظر اندازه و وزن نیز یکی از باریک‌ترین گوشی‌های سامسونگ به‌شمار می‌رود. گلکسی A3 فقط 6.9 میلی‌متر ضخامت دارد و خیلی راحت در دست می‌نشین و در جیب جا می‌شود.

سامسونگ گلکسی A3، دو دوربین بسیار عالی دارد. یکی از آنها 8 مگاپیکسل است و در عقب تعبیه شده و دیگری، دوربین سلفی و 5 مگاپیکسل است که در جلوی موبایل کار گذاشته شده است. هر دو دوربین با رزولوشن 1080p فیلم‌برداری می‌کنند و فیلم‌هایشان هم کیفیت خوبی دارد.

صفحه نمایش 4.5 لینچ با وضوح qHD و فناوری Super AMOLED نیز نور و رنگ خوبی دارد و تقریبا همه جزئیات با وضوح کامل دیده می‌شوند.


ویدیو : با Galaxy A3، کمرباریک‌ سامسونگ آشنا شوید