با کدو نه! با پوست کدو بورانی درست کنید : مفهوم بازیافت را که می دانید. همان ...


مفهوم بازیافت را که می دانید. همان مبحثی که از دورریختی ها وسیله با کاربرد دیگری درست می کنند . این هم یک غذای بازیافتی است. یک پیشنهاد ویژه برایتان داریم کدو ها را خوب بشویید و پوست آن ها را بعد از کندن به یک غذای دیگر خوشمزه ای برای شام تبدیل کنید. مجله آشپزی مثبت: مفهوم بازیافت را که می دانید. همان مبحثی که از دورریختی ها وسیله با کاربرد دیگری درست می کنند. این هم یک غذای بازیافتی است. تعجب نکنید. شما مطمئنا  پوست کدو سبز را که نمی خورید. یک پیشنهاد ویژه برایتان داریم کدو ها را  خوب بشویید و پوست آن ها را بعد از کندن به یک غذای دیگر خوشمزه ای برای شام تبدیل کنید. بله درست متوجه شدید منظورمان آماده کردن غذایی با پوست کدو است.

بورانی بادمجان را به این سبک درست کنید , با این گیاهان شربت ضد سرماخوردگى درست کنید ‏ , حلوای عربی درست کنید

مواد لازم برای 1 نفر

  • 10 الی 15 عدد پوست كدوی سبز
  • 1 عدد پیاز بزرگ
  • 5 حبه سیر
  • 10 ق س سرپر ماست
  • 1  ق س سرپر  رب‌گوجه فرنگی
  •  روغن مقداری برای سرخ كردن
  •   3 /1 ق چ زرد چوبه
  •  نمك و فلفل به میزان لازم

طرز تهیه:

1.  ابتدا پوست كدوها را با چاقوی تیز یا پوست‌كن كمی ضخیم‌تر بكنید و به صورت قطعات ریز یك سانتی‌متری خرد كنید. پیاز را بعد از پوست كندن، شسته و به صورت خلالی خرد كنید. حالا تابه‌ای آماده كنید و مقداری روغن در آن بریزید.

2.  ابتدا پیازهای خلالی‌شده را در آن تفت دهید سپس پوست ریز‌شده كدو را همراه زردچوبه به پیاز داغ اضافه كرده و به مدت یك ربع در روغن سرخ كنید. پس از آن، نصف فنجان آب به مخلوط افزوده و در ظرف را بگذارید تا پوست كدو خوب بپزد. البته در این میان 5 حبه سیر را نیز پوست كنده و سپس با رنده ریز در غذا رنده كنید.

3. بعد از 10 دقیقه، رب‌گوجه فرنگی را به مواد اضافه كنید و در ظرف را بگذارید و 10 دقیقه دیگر صبر كنید تا غذا پخته شده ، به روغن بیفتد.

4. پس از طی این مدت، 10 قاشق سوپ‌خوری ماست را به این مخلوط اضافه كنید. با اضافه كردن ماست، غذا شل شده و شبیه به یک سوپ نارنجی رنگ می‌شود؛ به خصوص اگر ماست شل باشد و غلظت كافی نداشته باشد ولی نگران نباشید؛ ابتدا نمك و فلفل مورد نیاز را به غذا بیفزایید سپس آن را به مدت 10 دقیقه روی حرارت مرتب هم بزنید زیرا وجود ماست باعث می‌شود كه غذا زود بسوزد. این كار را آن قدر تكرار كنید تا غذا غلظت بیشتری پیدا كرده و آماده شود.

نكته: به جای پوست كدو  از لوبیا سبز هم می‌توانید با همین روش استفاده كرد. در انتها روی آن را با گوشت چرخ كرده تزیین كنید.


ویدیو : با کدو نه! با پوست کدو بورانی درست کنید