با پیامک از قیمت نان استان خود باخبر شوید :       معاون وزیر بازرگانی نیز ...



 

 

برای سفر به استان گلستان آماده شوید , روغن شوید قیمت , پیامک قیمت ماشین

 

معاون وزیر بازرگانی نیز اعلام کرده است که مردم هر استانی از طریق پیامک با ارسال کدمخابراتی استان خود به شماره 30001518 می‌توانند از قیمت مصوب نان در استان خود مطلع شوند.

آخرین اخبار در مورد قیمت نان حاکی از این است که قیمت‌های جدید نان در استان تهران به صورت رسمی توسط استاندار این استان اعلام و عنوان شده است که مردم هر استانی می‌توانند از طریق ارسال پیامک به شماره 30001518 از قیمت‌های نان در استان خود مطلع شوند.

طبق اعلام مرتضی تمدن،‌ استاندار تهران قیمت‌های انواع نان مصوب این استان بدین شرح است که هر قرص نان سنگک با چانه 700 گرمی به قیمت 400 تومان، هر قرص نان بربری با چانه 600 گرمی به قیمت 300 تومان، هر قرص نان تافتون سنتی و خراسانی با چانه 300 گرمی به قیمت 200 تومان و هر قرص نان لواش و تافتون گردان با چانه 170 گرمی به قیمت 100 تومان است.

همچنین استاندار تهران در مورد روند قیمت‌گذاری نان در این استان توضیح داده است: در این روند قیمت‌گذاری به سه موضوع مطابقت داشتن قیمت نان با یارانه‌های واریزی برای مردم، تعدیل قیمت آرد و وجود تفاوت قیمت‌ها در استان‌ها توجه شده است. به عبارتی قیمت‌ها به‌گونه‌ای تنظیم شده که بین قیمت‌ها و میزان یارانه‌ نانی که به حساب مردم واریز شده است، رابطه وجود داشته باشد.

وی که در یک گفت‌وگوی تلفنی با سیما سخن می‌گفت، اضافه کرد: همچنین با در نظر گرفتن واقعی شدن حامل‌های انرژی و همه مسائل مرتبط دیگر تعدیل قیمت آرد مدنظر قرار گرفت و علاوه بر این به تفاوت قیمت‌ها در استان‌ها نیز توجه شده است.

قبل از این نیز عصر روز گذشته تمدن اظهار کرده بود: قیمت‌های اصلاح شده نان در شهرستان‌های استان پایین‌تر از قیمت شهر تهران خواهد بود که توسط شورای آرد و نان هر شهرستان مصوب و اعلام خواهد شد. قیمت‌های اصلاح شده نان در اطلاعیه‌هایی که به امضای فرمانداری‌ها و اتحادیه‌ها رسیده است در واحدهای صنفی و نانوایی‌ها نصب شده و به رویت همه شهروندان می‌رسد.

این در حالی است که مشاهدات خبرنگار ایسنا در سطح شهر تهران نشان می‌دهد صبح امروز نانوایی‌های این شهر در پخت نوبت اول خود قیمت نان خود را تغییر نداده‌اند و هنوز قیمت‌های جدید نیز در واحدهای نانوایی نصب نشده است.

سامانه پیامک برای اعلام نان

از سوی دیگر حمید علیخانی، معاون وزیر بازرگانی نیز اعلام کرده است که مردم هر استانی از طریق پیامک با ارسال کدمخابراتی استان خود به شماره 30001518 می‌توانند از قیمت مصوب نان در استان خود مطلع شوند.

به گفته وی قیمت هر کیلو گندم تا پیش از این از 330 تا 375 تومان بوده که اکنون به 250 تومان تقلیل یافته و قیمت هر کیلو آرد نیز پیش از این 395 تا 450 تومان بوده که با اجرای هدفمندسازی یارانه‌ها این قیمت به 280 تا 300 تومان رسیده است. البته قیمت آرد برای نانوایی‌های بهره‌مند از آرد یارانه‌ای هرکیلو 7.5 و 45 تومان بوده است.

علیخانی همچنین عنوان کرده است که قیمت‌های گندم و آرد در کشور یکسان است اما قیمت نان به صورت استانی خواهد بود.

بر این اساس طبق آمارهای این معاون وزیر بازرگانی تا پیش از اجرای هدفمندسازی یارانه‌ها 85 درصد نانوایی‌ها یارانه‌ای و 10 تا 15 درصد نیز آزادپز بودند که اکنون دیگر همه نانوایی‌ها با یک قیمت مصوب در استان خود محصولات خود را عرضه خواهند کرد.

علیخانی در مورد عرضه و تقاضای نان در کشور نیز گفته است که با وجود 65 هزار نانوایی در کشور می‌توان نتیجه گرفت به ازای هر هزار و 100 نفر یک نانوایی در کشور وجود دارد....../تحلیل:عصرایران


ویدیو : با پیامک از قیمت نان استان خود باخبر شوید