با همسر شکاک چه کنیم؟ : این را بدانید، اگر از همان ابتدای زندگی زناشویی شروع ...


این را بدانید، اگر از همان ابتدای زندگی زناشویی شروع به كنترل همسرتان بكنید از ترس اینكه مبادا او روزی نسبت به شما غیرمتعهد شود، در واقع ناخودآگاه او را به سمت غیرمتعهد شدن سوق می‌دهید.


مجله ایده آل:  این را بدانید، اگر از همان ابتدای زندگی زناشویی شروع به كنترل همسرتان بكنید از ترس اینكه مبادا او روزی نسبت به شما غیرمتعهد شود، در واقع ناخودآگاه او را به سمت غیرمتعهد شدن سوق می‌دهید.

از کجا همسر پیدا کنیم , چگونه به همسر خود اعتماد کنیم , همسر شکاک

اگر همیشه ترس از دست دادن همسرتان را دارید...

در این صورت 2 راه بیشتر ندارید:


1. از همان ابتدا و در دوران آشنایی آنقدر او را خوب بشناسید تا با توجه به شخصیت او این داستان برطرف شود.

2. آنقدر در زندگی زناشویی خود، عشق و محبت صرف کنید كه همسرتان نتواند به كسی دیگر جز شما فكر كند.

اگر به همسرتان شك كردید و بعد از مدتی متوجه شدید شك شما اشتباه بوده است!

در این شرایط 2 حالت ممكن است پیش بیاید:


 1. همسرتان متوجه شك شما نشده است؛ در این صورت باید روی خودتان كار كنید تا كاملا شك شما برطرف شود و تنها چیزی كه می‌تواند شك‌ها و ناآرامی‌های بین زوج‌ها را از بین ببرد محبت كردن بی‌قید و شرط به یكدیگر است چون در این صورت رابطه دلپذیر می‌شود و در نتیجه دوباره اعتماد و آرامش به زندگی بازمی‌گردد.

2. همسرتان متوجه شك شما شده است؛ دراین صورت باید اول به اشتباه خود اعتراف و از او معذرت‌خواهی كنید. بعد به نوعی با رفتارهایتان نشان دهید كه كاملا به او اعتماد دارید.

راهكارهایی كه باعث می‌شود شك همسرتان از بین برود



1.  برای اینكه همسرتان به شما اعتمادداشته باشد احتیاجی نیست كه كار خارق‌العاده‌ای انجام بدهید. مهم‌ترین قدم این است كه همیشه و حتی‌ در مورد چیزهایی كه به نظرتان كوچك و بی‌اهمیت می‌رسند قابل اعتماد باشید. حتی اگر هیچ وقت پیمان‌شكنی بزرگی نكنید و همیشه با همسرتان صادق باشید، جدی  نگرفتن این موارد كوچك می‌تواند بیش از هر چیز دیگری اعتماد او نسبت به شما را از بین ببرد.

یادتان نرود: از خرید یك میوه تا برنامه‌ریزی سفر یا تعهدهای بزرگ‌تر و جدی‌تر زندگی، هر چیزی را كه به همسرتان وعده می‌دهید باید عملی كنید.

یادتان باشد: هرگز برای دلخوش كردن او قولی  ندهید كه نمی‌توانید انجام دهید.

 2. اعتماد او را از دست ندهید و رازهایش را به یك موضوع عمومی تبدیل نكنید. یادتان نرود كه آنچه در یك رابطه مطرح می‌شود باید در همان رابطه هم بماند. برای سرپیچی از این قانون هیچ استثنایی وجود ندارد و شما نمی‌توانید به بهانه عصبانیت یا دعواهای زناشویی رازهای همسرتان را فاش كنید.

یادتان باشد: اعتمادی كه از بین می‌رود به همین سادگی‌ها تجدید نمی‌شود.

3. چرا فكر می‌كنید كه همسرتان باید به شما اعتماد كند و هیچ رازی در مقابل شما نداشته باشد. در حالی كه خودتان نمی‌توانید به او اعتماد كنید و حقایق زندگی‌تان را برایش بیان كنید؟!

یك اگر مهم:اگر اعتماد همسرتان برایتان اهمیت دارد باید رازهایتان را برایش فاش و از احساساتی كه هر روز و هر لحظه دارید برایش صحبت كنید.

4. در نظر گرفتن منافع خود و بی‌توجهی به خواست طرف مقابل و آنچه به نفع رابطه شماست خیلی زود اعتماد همسرتان را از بین خواهد برد. اگر برای ساختن یك اعتماد همیشگی جدی هستید پس این نكته را هم نادیده نگیرید.

سعی كنید: در زمان انتخاب و  تصمیم‌گیری چیزی را انتخاب كنید كه به نفع همسرتان و زندگی مشترك‌تان هم باشد. مسلم است كه همیشه نباید منافع خودتان را نادیده بگیرید و خواسته‌هایتان را قربانی این اعتمادسازی كنید. باید سعی كنید توازنی میان این دو ایجاد كنید.

5. هنگامی كه اشتباهی از شما سر می‌زند عذرخواهی كنید. هیچ چیز بیشتر از اشتباه نمی‌تواند اعتماد همسرتان را از بین ببرد. از گفتن این جمله نترسید و به خاطر غرورتان همه چیز را خراب نكنید البته مهم‌تر از این عذرخواهی اولیه،‌ نشان دادن پشیمانی‌تان در رفتارهایتان است.

چگونه همسر خود را عاشق خود کنیم , چگونه همسر خود را انتخاب کنیم , با همسر بلهوس چه کنیم؟

 گروه همسر شكاك:

به طور كلی همسران شكاك یكی از 3 گروه زیر هستند:


  گروه اول: افرادی هستند كه بدبینی در ذات‌شان است؛ این افراد از همان ابتدای زندگی به راحتی قابل شناسایی هستند و اصولا نسبت به هر موضوعی نیمه خالی لیوان  را می‌بینند و در رابطه با پیرامون خود نوعی نگاه منفی دارند.

  گروه دوم: افرادی هستند كه نوعی وسواس فكری نیز در بدبینی‌هایشان نهفته است؛ این دسته افراد نسبت به برخی رفتارها و واكنش‌های همسر خود به جنس مخالف نوعی وسواس فكری دارند كه در بیشتر موارد همراه با بدبینی است كه در این صورت اختلاف چندانی بین زوجین پیش نمی‌آید.

  گروه سوم: افرادی هستند كه روزگاری جزو گروه‌های یك و دو بودند و در معرض خطر ابتلا به اختلالات پارانوئید هستند. به این معنا كه با كنار هم گذاشتن برخی پارامترهای خیالی به این نتیجه می‌رسند كه همسرشان قطعا در حال خیانت است.


رازهای كنار آمدن با همسر شكاك

1. سعی كنید همسرتان را در جریان كارهای روزمره‌تان قرار دهید. وقتی او از كارهای شما خبردار باشد و متوجه شود كه بدون نیاز به كنجكاوی از همه فعالیت‌های روز شما خبر دارد خیالش راحت می‌شود و دیگر دلیلی نمی‌بیند كه مخفیانه سر از همه كارهای شما دربیاورد.

2. برنامه‌هایتان را تا جایی كه امكان دارد با همسرتان اجرا و سعی كنید بیشتر اوقات همراه او باشید. شما می‌توانید در كنار همسرتان:

  •   تلویزیون تماشا كنید
  •   پیاده‌روی كنید
  •   شام بخورید
3. وقتی همسرتان شكاك است، باید این را بپذیرید كه اوضاع شما با دیگران فرق می‌كند. همسر شما یك انبار باروت است و برای منفجر شدن تنها به یك جرقه احتیاج دارد. پس فرصت را برای منفجر شدنش فراهم نكنید. یادتان نرود كه هر اشتباه كوچكی می‌تواند یك ناامنی بزرگ را برای او ایجاد كند.

 4. هر وقت در مورد موضوعی متوجه شك همسرتان شدید قبل از هرگونه قضاوتی باید سعی كنید موضوع را از دریچه نگاه او ببینید.

5.  شما باید بدانید كه چه موضوعاتی حساسیت همسرتان را تشدید می‌كند و در نتیجه از آنها بپرهیزید. اگر فكر می‌كنید حساسیت او بی‌مورد است باید قبل از آنكه كاری كنید یك قدم به عقب بازگردید و به او كمك كنید تا حساسیت‌های بی‌موردش را كنار بگذارد.

6. باید بدانید در چنین شرایطی برای حفظ زندگی مشتركتان بیش از آنكه به سوختن و ساختن احتیاج دارید نیازمند اصولی هستید كه مثل یك خط قرمز در زندگی‌تان پررنگ هستند و هر دو شما باید از آنها پیروی كنید.

7. داشتن یك ازدواج ناموفق در گذشته ممكن است حسادت همسرتان را آرام‌آرام تشدید كند. درست است كه او از آغاز ازدواج‌تان این موضوع را می‌دانسته و به ظاهر آن را پذیرفته اما با بیشتر شدن عشقش ترس از دست دادن شما در او بیشتر می‌شود. این موضوع به شكلی آزاردهنده ذهنش را مشغول می‌كند و قطعا در روابط شما تاثیر منفی خواهد گذاشت.

راه‌حل: شما نمی‌توانید گذشته خود را تغییر دهید بلكه تنها كاری كه می‌توانید انجام دهید پرهیز كردن از گفتن خاطراتی است كه مربوط به آن روزهاست. اجازه دهید همسرتان فكر كند شما همه آن روزها را فراموش كرده‌اید. این طرز فكر به او كمك خواهد كرد تا او نیز این موضوع را فراموش كند.

8.  همسر شما به دیدن احساس‌تان احتیاج دارد و باید بداند  كه او برای شما با همه فرق می‌كند و حسی كه به او دارید از جنس دیگری است. همسر شكاك شما نیاز دارد تا مطمئن شود كه تمام قلب‌تان را از آن خود كرده است.

9. سعی كنید به همسرتان ثابت كنید كه تنها متعلق به او هستید. فكر نكنید بعد از گذشت چند سال از زندگی مشترك، دیگر نیازی نیست كه این قضیه را به او ثابت كنید. حتی اگر 30 سال هم از ازدواج‌تان گذشته نباید بگذارید كه همسرتان به این قضیه ذره‌ای شك كند.



  كارآگاه بازی‌های عاشقانه!

فرض كنید وقتی از اتاق خارج می‌شوید همسرتان سراغ تلفن همراه‌تان می‌رود یا وقتی خواب هستید، ای‌میل‌های شما را چك می‌كند یا اینكه وقتی برای یك قرار دوستانه بیرون می‌روید بارها و بارها با شما تماس می‌گیرد و اگر كمی بیش از انتظارش بیرون بمانید پرس‌وجوهایش را شروع می‌كند. گاهی فكر می‌كنید همه این كارآگاه‌بازی‌ها از عشق است و به او فرصت می‌دهید كه همه چیز را بداند و گاهی احساس می‌كنید حریم خصوصی‌تان از دست رفته و مقاومت می‌كنید.
مقاومت‌هایی كه نتیجه‌شان  یا دعواست یا حساسیت‌های بیشتر. اگر شما با چنین فردی زندگی می‌كنید باید بیشتر از این واكنش‌های ساده، مراقب ارتباط‌تان باشید. شما كه با یك همسر همیشه شكاك زیر یك سقف زندگی می‌‌كنید باید آداب زندگی با این آدم‌ها را بدانید و با كمی ظرافت اوضاع را برای خودتان و همسرتان راحت‌تر كنید.

  این اشتباه را هرگز مرتكب نشوید

كار اشتباهی است كه در مورد شك‌تان به همسرتان با همه حرف بزنید. موضوع را پیش خودتان نگه دارید. مشكلات بین شما و همسرتان باید بین خودتان بماند و نفر سومی نباید وارد موضوع شود. اگر لازم می‌بینید كه با كسی مشورت كنید فردی مناسب را پیدا كنید كه بتواند توصیه‌های مفید و عاقلانه به شما بدهد.

 آیا می‌دانید چه بلایی سر همسر شكاك می‌آید؟

اگر سوءظن به یك اتفاق هرروزه تبدیل شود می‌تواند مشكل‌ساز باشد. به خصوص برای كسی كه شكاك است.

یك فرد شكاك:

  •   معمولا احساس ناامنی می‌كند.
  •  بدترین چیزها را در مورد همسرش تجسم می‌كند.
  •  حتی یك اتفاق ساده مثل برنداشتن تلفن توسط همسرش می‌تواند زندگی را برای خودش و بقیه به جهنم تبدیل كند.
  •  آرامش روحی و روانی را از خود و دیگران سلب می‌كند.

 

حریم خصوصی خودتان را داشته باشید

از مهم‌ترین راهكارهای زندگی با یك همسر شكاك ایجاد حریم خصوصی برای خودتان و البته همسرتان است. همسرتان چه بخواهد و چه نخواهد باید بداند چه محدوده‌‌هایی جای او نیست و در چه مواردی نباید دخالت كند یا حساسیت به خرج دهد. این كار را باید از همان روز اول زندگی مشترك‌تان انجام دهید. او را به حوزه‌هایی كه فقط و فقط متعلق به خودتان است وارد نكنید.
به همسرتان اجازه ندهید كه...

  •     سرزده به محل كارتان بیاید.
  •    به دلیل حساسیت‌های بی‌موردش زندگی اجتماعی شما را فلج كند.
  •    كمد، كشو و كیف‌هایتان را زیر‌و‌رو كند.
  •     در مورد موضوعاتی كه مربوط به گذشته شماست بیش از حد سؤال كند.


ویدیو : با همسر شکاک چه کنیم؟