با سریال‌های شاد نوروزی بهاری شوید :   معمولا هر سال در میان ویژه‌ برنامه‌های ...



نوروزی بهاری , سریال نوروزی شبکه دو معلوم شد , عکس های جدید سریال زعفرانی سریال نوروزی زعفرانی

 

معمولا هر سال در میان ویژه‌ برنامه‌های مختلف شبكه‌های سیما سریال‌های نوروزی در كانون توجهات بینندگان قرار می‌گیرند و گوی سبقت را از كارهای غیر نمایشی می‌ربایند. امسال هم به سنت سال‌های پیش، شبكه‌های مختلف تلویزیونی با سریال‌هایی متنوع و جذاب به استقبال عید رفته‌اند.

 

چك برگشتی در شبكه یك نقد می‌شود

نام سیروس مقدم با سریال‌های نوروزی شبكه یك پیوند خورده است. به دنبال استقبال بینندگان از سریال موفق پایتخت در سال گذشته امسال هم مسوولان سیما ماموریت ساخت سریال نوروزی را به این كارگردان سپردند.

«چك برگشتی» براساس طرحی از محسن تنابنده كلید خورده است و سروش صحت و امیرحسین صفایی نویسنده فیلمنامه آن هستند.

در این مجموعه تلویزیونی امیر جعفری، ریما رامین‌‌فر، هدایت هاشمی، هومن برق‌نورد، یوسف صیادی، علی صالحی، امیر حمیدزاده، احمد مهرانفر و بهاره رهنما ایفای نقش كرده‌اند.

در سریال چك برگشتی امیر جعفری نقش جوانی به نام «لطیف» را ایفا می‌كند كه بتازگی از زندان آزاد شده است و می‌خواهد برای امرار معاش، شغل تازه‌ای دست و پا كند، اما كسی حاضر نیست به خاطر سوءسابقه، به او كار بدهد.

این سریال به گفته مقدم یك داستان اجتماعی با رگه‌هایی از طنز است. هدایت هاشمی در نقش كریم مشرقی جلوی دوربین ظاهر شده است.

مشرقی یك نامزد انتخاباتی است كه برای رای آوردن در انتخابات تلاش می‌كند. بهاره رهنما در نقش رویا همسر لطیف بازی می‌كند. ریما رامین فر هم نقش اكرم خواهر لطیف را ایفا می‌كند.

این شبكه همچنین مجموعه‌های طنز «كسی خوابه» و «لبخند بی‌لهجه‌» را در این ایام پخش خواهد كرد.

 

قصه پیرزن‌های روستایی در سیر و سركه

«سیر و سركه» اوایل دی ماه در روستایی در اراك مقابل دوربین رفت و گروه وقت كافی برای رساندن این سریال به آنتن شبكه دو داشتند.

پری امیر حمزه در این سریال نقش تهمینه پیرزن ساده‌دل روستایی را بازی می‌كند كه مجبور می‌شود برای دیدار فرزندش به خارج از كشور رود.

آماده‌سازی مقدمات سفر، زندگی ساده پیرزن را دستخوش تغییراتی می‌كند. سعید پورصمیمی بازیگر شناخته شده سینما، تئاتر و تلویزیون از دیگر بازیگران اصلی سریال است كه درنقش سلطان ظاهر خواهد شد.

علاوه بر تهمینه در این سریال پیرزن‌های دوست‌داشتنی دیگری را خواهیم دید. در این سریال علی سلیمانی نقش كمال پسر سرور را بازی می‌كند. جوانی كه مدت‌ها اسیر اعتیاد بوده و با تلاش‌های مادرش ترك كرده است.

سیر و سركه در قالب طنز اجتماعی در 15 قسمت 45 دقیقه‌ای تولید شده و فیلمنامه آن را مجتبی خشك‌دامن براساس طرحی از غلامرضا رمضانی به نگارش در آورده است.

محمود پاك‌نیت، آناهیتا اقبال‌نژاد، علی سلیمانی، ابراهیم‌ آبادی، پروین قائم‌مقامی، مه‌لقا باقری، بهاره مشیری، خاطره مسلمی و... از دیگر بازیگرانی هستند كه در این پروژه بازی دارند.

نكته جالب در این سریال این است كه 25 بازیگر از بازیگران تئاتری استان مركزی در این سریال حضور دارند. این شبكه همچنین مجموعه‌های «می‌ریم سفر» و «كلاه‌قرمزی» را با آنتن پخش خواهد سپرد.

 

شبكه سه دست بالای دست می‌گذارد

«دست بالای دست» عنوان سریالی است كه شبكه سه برای پخش در ایام نوروز در نظر گرفته است.

این سریال داستان پسر فقیری را به تصویر می‌كشد كه عاشق دختر پولداری شده و با كمك‌های گوناگون سعی می‌كند خود را پولدار نشان دهد كه بتواند دختر را به چنگ آورد، از طرفی پدر دختر دچار مشكلات مالی و كاری زیادی شده و قصد مهاجرت دارد.

پسر با كمك‌های گوناگون نهایتا دختر را عقد می‌كند و وكالت كاری از پدرزن می‌گیرد... پدر زن از كشور خارج می‌شود و پسر با مشكلات تنها می‌ماند و... .

دست بالای دست در 15 قسمت 40 دقیقه‌ای به كارگردانی محسن یوسفی ساخته شده است. فیلمنامه این سریال را خشایار الوند نوشته و تهیه‌كنندگی‌اش را مجید مولایی به عهده داشته است.

جواد عزتی، یوسف تیموری، بهاره افشاری، رضا فیض‌نوروزی، هایده حائری، خشایار راد، فرشید زارعی‌فر، علیرضا جعفری، زهره مجابی، مجید مشیری، سعید پیردوست، آیدین خطایی، رویا افشار، فتحعلی اویسی، سمانه پاكدل، عباس محبوب و مریم سرمدیق ازجمله بازیگران این سریال هستند.

خشایار راد در این سریال نقش وكیلی به نام جابری را بازی می‌كند كه وكالت مرد متمولی به نام زندی را به عهده دارد. عباس محبوب در نقش فروشنده یك فروشگاه دست دومی (تاناكورا) جلوی دوربین رفته است.

بهاره افشاری نقش دختری در آستانه ازدواج به نام نوشین را بازی می‌كند. خواستگار این دختر پسری به نام سیامك (با بازی یوسف تیموری)‌ است.

 

قصه طنز یكی بود یكی نبود در شبكه 4

«یكی بود یكی نبود» به كارگردانی ابوالفضل احمدیان عنوان مجموعه نمایشی طنزی است كه در ایام نوروز از شبكه 4 سیما روانه آنتن می‌شود.

تصویربرداری این مجموعه نمایشی در یك ساختمان قدیمی در تهران انجام گرفته است. این ساختمان، معروف به خانه فرهنگ گلشن است و به دلیل رفت و آمد مراجعان در هر قسمت ماجرایی حول موضوعی مشخص شكل می‌گیرد.

در این ساختمان 10 بازیگر ثابت زندگی می‌كنند و هر بار دو یا سه مهمان وارد ساختمان می‌شوند و داستانی را با خود به همراه می‌آورند. این 10 نفر با هم همسایه هستند.

داستان‌های «یكی بود یكی نبود» حول محور مسائل فرهنگی و اجتماعی رخ می‌دهد. آپارتمان، ذهن زیبا، مردی كه زیاد می‌دانست، سرگیجه، مامور ویژه، بودن یا نبودن، مردی برای تمام فصول و پدرخوانده عناوین برخی از قسمت‌های این مجموعه نمایشی است.

آرش نوذری، رضا پاپی، حسن تسعیری، محمود راسخ‌فر، مریم یوسف، هاله هماپور، مجید نظیمی، بهرام بهبهانی، داوود خیری و آیلار ریاضی ازجمله بازیگرانی هستند كه در این مجموعه به ایفای نقش می‌پردازند.

 

كارگردان ستایش با فراموشی می‌آید

مجموعه تلویزیونی «فراموشی» به كارگردانی سعید سلطانی برای پخش در نوروز امسال از شبكه تهران تولید شده است. این سریال پیش از این «پدر ناخوانده» نام داشت. از نام سابق سریال می‌شد داستانش را هم حدس زد.

محمد كاسبی در این سریال طنز نقش مردی بازاری و ثروتمند به نام حاج نقی را دارد كه به تنهایی در شهرستان روزگار می‌گذراند. او در آستانه نوروز، در انتظار دیدار فرزندانش است، اما هرچه منتظر می‌ماند خبری از آنان نمی‌شود.

به همین دلیل حاج نقی كه دلتنگ و نگران فرزندانش است، تصمیم می‌گیرد راهی پایتخت شود تا دیداری با آنان تازه كند. برگ برنده سریال نویسندگی و كارگردانی آن است.

امیرمهدی ژوله نگارش متن‌ها را به عهده گرفته و سعید سلطانی كارگردان مجموعه است. بینندگان تلویزیونی سعید سلطانی را با سریال‌های پرمخاطبش مثل ستایش و پس از باران می‌شناسند.

این سریال ابتدا در لوكیشنی حوالی منطقه اوین و هفت‌تیر مقابل دوربین رفت و عوامل گروه درمنطقه پامنار مستقر شدند.

در مجموعه تلویزیونی «فراموشی»، محمد كاسبی، برزو ارجمند، مهران رجبی، رضا داوودنژاد، سحرجعفری جوزانی، فلامك جنیدی، محمد مهدوی، آتیه جاوید، الناز حبیبی نقش‌آفرینی می‌كنند.

 

سایه سلطان را در شبكه شما ببینید

سریال «سایه سلطان» به كارگردانی مرتضی آتش زمزم در سه دوره گذشته، حال و آینده روی می‌دهد و قرار است از شبكه تلویزیونی شما روی آنتن برود.

داستان این سریال كه از تولیدات صداوسیمای مركز اصفهان است، از جایی آغاز می‌شود كه دختری فرانسوی با خیال این كه اصلیتی ایرانی دارد در مقطع ۳۰ سال آینده ماجرایی را پیگیری می‌كند.

ضمن این كه شاهد زندگی شخصیتی تاریخی به نام ظل‌السلطان، پسر بزرگ ناصرالدین شاه و والی مستبد اصفهان نیز خواهیم بود و فضای ۱۲۰ سال پیش و سال‌های آینده را نیز در آن می‌بینیم.

جایی كه بشر به تكنولوژی‌های جالبی دست یافته است. بهزاد فراهانی، هوشنگ حریرچیان، بابك انصاری، اسماعیل موحدی بازیگران این سریال هستند.

مجموعه‌های «شكرپنیر» و «طبقه دوم» هم از این شبكه پخش می‌شود.

 

«جابر‌ بن حیان»‌به شبكه قرآن می‌آید

مجموعه تلویزیونی «جابر بن ‌حیان» به كارگردانی جواد افشار هر شب ساعت 20 از شبكه قرآن پخش می‌شود. اكبر عبدی، حسن جوهرچی، عنایت بخشی و انوشیروان ارجمند بازیگران این مجموعه اند... / سایت خبری بولتن


ویدیو : با سریال‌های شاد نوروزی بهاری شوید