با زندگی در خانه‌های لوکس حقوق بگیرید! : در یک طرح مفهومی از توربین‌های بادی ...


در یک طرح مفهومی از توربین‌های بادی آینده که روی دریا قرار خواهند داشت، محل سکونت خدمه بهره‌برداری و تعمیرات این توربین‌ها دست کمی از خانه‌های لوکس امروزی ندارد. خبرآنلاین: طرح مفهومی جدیدی که توسط شرکت بلژیکی مورفوکود ارائه شده، آینده‌ای را به تصویر می‌کشد که در آن توربین‌های بادی غول‌آسایی سر از آب اقیانوس بر خواهند آورد که مجهز به امکانات سکونتی تفننی و آینده‌نگرانه‌ای برای کارکنان بهره‌بردار هر توربین خواهند بود. آن چه الهام بخش طراحی چنین سکونت گاه‌هایی شده، گزارش انجمن انرژی بادی اروپا بود که در آن براورد شده که تا سال 2030/1409، 300 هزار شغل فراساحلی در زمینه انرژی باد وجود خواهد داشت. از آنجا که رفت و آمد به وسط اقیانوس آن هم هر روز کار چندان ساده‌ای نیست (البته اگر نگوییم غیرممکن)، خدمه و کارشناسان تعمیر و بهره برداری مجبور خواهند بود که روی توربین زندگی کنند، و زمان خود را بین تماشای زیبایی اقیانوس و رو به راه نگاه داشتن ژنراتورها تقسیم کنند.

خانه لوکس , خانه های لوکس , خانه های لوکس تهران

این طرح رویایی ریشه در تلاش‌های دوران معاصر برای احیای ساختمان‌های صنعتی متروکه و تبدیل آنها به ساختمان‌های مسکونی دارد. ولی این سکونت‌گاه‌ها با حذف مرحله «متروکه» بودن، عملکرد مکانیکی و زندگی لوکس را به طور همزمان به ارمغان می‌آورند.

 زندگی لوکس , خانه های فوق لوکس تهران , لوکس ترین خانه تهران

خانه لوکس ایرانی , خانه های لوکس شمال تهران , لوکس ترین خانه های تهران

ولی بر خلاف سکونت‌گاه‌های لوکس جدید در یک انبار بازسازی شده، خوابگاه یک توربین از نظر جدا افتاده بودن بیشتر شبیه به ایستگاه فضایی بین‌المللی، ایستگاه‌های قطبی یا یک چاه نفت است. این طرح مفهومی تنها به چالش‌های زیبایی شناختی زندگی فراساحلی پرداخته است. پشتیبانی و تامین لوازم مورد نیاز افراد روی دریا خیلی ساده‌تر از تغذیه آنها در فضا است، و انسان‌ها هم البته نشان داده‌اند که به خوبی می‌توانند بر این چالش غلبه کنند.


ویدیو : با زندگی در خانه‌های لوکس حقوق بگیرید!