با «رادیو هفت» حال‌مان خوب است! : رادیو هفت همان برنامه‌ای است که تقریبا 1000 ...


رادیو هفت همان برنامه‌ای است که تقریبا 1000 شب است آرامش را به بینندگانش هدیه می‌دهد. برنامه ای که در هزارمین قسمت خود هم همان وسواس و حساسیت قسمت اول در اجرا و پخشش در نظر گرفته می‌شود.
مجله زندگی ایده آل: بعد از گذراندن یک روز پر کار و شلوغ وقتی وارد خانه می‌شویم قبل از خواب هیچ‌چیز بهتر از یک برنامه تلویزیونی آرام نمی‌تواند خستگی را از تن هر فردی دور کند، آرامش و حال خوب داشتن حتی برای یک ساعت هم می‌تواند روز بعد ما را بهتر بسازد، برای دقایقی تمام معضلات و مشکلاتی که هم ما می‌دانیم و هم شما که بودن‌شان غیر قابل انکار است را کنار بگذاریم یک لیوان چای بریزیم و خودمان و خانواده‌مان را به یک ساعت آرامش دعوت کنیم.

رادیو هفت همان  برنامه‌ای است که تقریبا 1000 شب است آرامش را به بینندگانش هدیه می‌دهد. برنامه ای که در هزارمین قسمت خود هم همان وسواس و حساسیت قسمت اول در اجرا و پخشش در نظر گرفته می‌شود. بی‌مناسبت ندیدیم به مناسبت هزار و یکمین قسمت از این برنامه سراغ چند تن از عوامل این برنامه برویم تا گپ و گفتی با آنها داشته باشیم.

منصور ضابطیان عقیده دارد که رادیو هفت برای مردم است:«ارتباط خیلی صمیمی با مخاطب هدف اصلی هر برنامه تلویزیونی است، بدون شک هیچ برنامه‌سازی صرفا برای ساختن برنامه یا پر کردن آنتن یا راضی کردن فقط یک نفر کاری را شروع نمی‌کند. ما برنامه می‌سازیم تا مخاطب را راضی نگه داریم و با شناختی که از مخاطب‌مان داریم در راستای همان حرکت می‌کنیم. وقتی این کار را بلد باشیم، می‌توانیم آن مخاطب انبوه را به سمت خودمان بکشانیم و براساس تشخیص انتظار مخاطب خواسته‌های آنها را بر آورده کنیم.

تمام عوامل رادیو هفت از افراد معمولی همین جامعه هستند و طبیعتا احساس آنها که بر آمده از همین جامعه است در متن‌ها و احساسات‌شان تاثیر می‌گذارد و برنامه درنهایت شبیه همان چیزی می‌شود که جامعه نیاز دارد.» از سوی دیگر امیرعلی نبویان عقیده دارد بعد از پنج سال این برنامه جزئی از زندگی مردم شده است.

رادیو جوان , رادیو , رادیو ورزش

همانطور که رادیو هفت خودش را یکی از اعضای خانواده ایرانی می‌داند. «رادیو هفت تاکیدش بر این است که یک خانواده است و تمام همراهانش هم عضوی از این خانواده هستند. اینها نتیجه احترام متقابل به مخاطب است، زمانی که یک برنامه‌ساز  سلیقه درستی داشته باشد و حدس  بزند که احتمالا مخاطبش از چه چیزی خوشش می‌آید و آن را با معیارهای درست خندیدن، درست لذت بردن و حتی درست گریه کردن تطبیق بدهد، مخاطب به آن برنامه اعتماد می‌کند و حالا لطف‌های مردم و حتی هدیه‌هایی که برای ما می‌فرستند تبدیل به یک لطف شیرین می‌شود. اینکه مردم تا این حد با برنامه احساس نزدیکی می‌کنند مهم‌ترین دلیلش این است که مردم خودشان را عضوی از این خانواده  می‌دانند.»

منصور ضابطیان: ما به دنبال سادگی بودیم

بسیاری دلیل موفقیت رادیو هفت را سادگی آن می‌دانند. سادگی که خیلی شبیه زندگی معمولی مردم است. در یک کلام زندگی همین مردم معمولی در آن جریان دارد. منصور ضابطیان یکی از مجریان اصلی و از بنیان‌گذاران این برنامه است. او می‌گوید: « علت رادیویی بودن برنامه سادگی بود که ما دنبال آن بودیم و فرمت رادیو می‌توانست رسیدن به این مسئله را برای ما آسان‌تر کند، اگرچه ما با این فرمت می‌خواهیم سادگی رادیویی را داشته باشیم اما باید بدانیم با این حال این برنامه از خیلی دیگر از برنامه‌ها تصویری‌تر است، ما در این برنامه تصویرهایی می‌بینیم که در هیچ برنامه دیگری نمی‌بینیم اما به‌واسطه متن‌خوانی‌هایی که در استودیو یک و دو داریم و فضایی که به رادیو خیلی نزدیک است اسم برنامه را رادیو هفت گذاشتیم.» 

رادیو ایران , رادیو آنلاین , سایت رادیو جوان

تازمانی که مردم به ما اخم نکنند هستیم

وقتی برنامه‌ای به پنج سالگی می‌رسد، ترس کوچکی در دل علاقه‌مندان ایجاد می‌شود. ترس از قطع برنامه، اما منصور ضابطیان خیال همه را راحت می‌کند و می‌گوید تا زمانی که مردم به ما اخم نکنند برنامه را ادامه می‌دهیم! او می‌گوید:« قدی که بر ما وارد است این است که ما گاهی از خودمان عقب می‌مانیم، ما مخاطب را طوری تربیت کرده‌ایم که به کوچکترین چیز‌ها اهمیت می‌دهد و اگر کوچکترین چیزی رعایت نشود عکس‌العمل‌های زیادی را در پی دارد.

من و محمد صوفی دو سال پیش با وجود مشکلاتی که داشتیم فکر کردیم که دیگر بس است و ادامه ندهیم اما فشار مردم باعث شد تا پشیمان شویم زیرا وقتی اعلام کردیم دیگر ادامه نمی‌دهیم، نمی‌توانستیم حتی از دفتر یا خانه خارج شویم. مردم از ما توضیح می‌خواستند و وقتی با اینهمه مخاطب روبه‌رو شدیم، دیدیم دیگر نمی‌شود اینهمه مخاطب را رها کرد.

 ما خود را در مقابل بیننده‌های‌مان مسئول دیدیم و تا جایی که احساس کنیم ما را دوست دارند ادامه خواهیم داد. البته یک برنامه‌ساز موفق همانطور که نیاز جامعه‌اش را قبل از خود جامعه حدس می‌زند، باید اخم جامعه‌اش را هم زودتر از اتفاق افتادن تشخیص دهد و  قبل از طرد شدن برنامه‌اش را تمام کند.» میلاد اسلامی، شاهین شرافتی و امیرعلی نبویان هم حرف‌های او را تایید می‌کنند و می‌گویند تا زمانی که مردم آنها را دوست داشته باشند، برنامه را ادامه می‌دهند.

امیرعلی نبویان: مهم ماندگاری و تعهد است

امیرعلی نبویان هم عقیده دارد دلیل ماندگار شدن رادیو هفت، استقبال زیادی است که از این برنامه شده است.«سی و یکم مرداد رادیو هفت 5 ساله شد و دلیل ماندگاری‌اش ابعاد مختلفی دارد که مهترین آن استقبال مخاطبان این برنامه است همانطور که اگر یک برنامه مخاطب نداشته باشد ادامه پیدا نخواهد کرد. مسئله دیگر درک متقابلی است که سازندگان این برنامه  از سلیقه مخاطبان‌شان دارند. برنامه رادیو هفت موفق است به دلیل اینکه خودش را با سلیقه مخاطبش تطبیق می‌دهد .

رادیو موفقیت , رادیو پستو , مخترع رادیو

اگر برنامه  روزهای اول را ببینیم متوجه تغییر  بنیادی کار می‌شویم و این نتیجه ارتباط با بینندگان و تطبیق دادن برنامه با سلیقه آنها  است و  دلیل دیگر و مهم این ماندگاری پایمردی و تعهدی است که سازندگان این برنامه دارند و با تمام سختی‌ها کنار می‌آیند.»

میلاد اسلام زاده: شب های رادیو هفت از حال امروز مردم جدا نیست

رادیو هفت , دانلود آهنگ از رادیو جوان , رادیو دیالوگ

برنامه تلویزیونی فارغ از  هر هدفی که به دنبال دارد یک هدف کلی دارد و آن هم سرگرم کردن بیننده است اما مردم رادیو هفت و قصه هایش را دوست دارند زیرا روی ضرب آهنگ جامعه است ، روی حال امروز جامعه است . اینکه امروز چه حالی داریم و این حال فارغ از جامعه ای که در آن زندگی می کنیم نباشد . در یک اتاق درب بسته نباشیم حتی اگر در ب بسته است درب های شیشه ای داشته باشد. یکی از بهترین دلایل در مورد موفقیت رادیو هفت همین است لحظه شروع برنامه مرتبط با حال آنروز  هر شخصی  است و این هوشمندی در نوشتار این برنامه است و هوشمندانه تر از آن این است که تمام این مسائل خیلی غیر مستقیم گفته می شود .

شاهین شرافتی: همه قصه شنیدن را دوست دارند

رادیو وایرلس چیست , دانلود اپلیکیشن رادیو اربعین , استفاده از رادیو در windows media player

خیلی‌ها با شنیدن قصه راحت‌تر ارتباط برقرار می‌کنند. «استقبال از  تم رادیویی برنامه بر می‌گردد به ریشه تاریخی ما که به ادبیات شفاهی عادت داریم، در یک دوره‌ای مردم کتاب خواندن را دوست داشتند و سرانه مطالعه در کشور تقریبا نمودار مثبتی داشت اما بالا رفتن قیمت کتاب‌ها و زندگی  روزمره باعث شده تا مردم کمتر سراغ کتاب‌ها بروند و دیگر حوصله‌ای برای خواندن کتاب‌های 200 صفحه‌ای ندارند و دلیل اصلی آن همین شیوه زندگی مدرن و دچار شدن به روزمرگی‌هاست. دلیل اصلی موفقیت رادیو هفت را باید از مخاطبان پرسید اما من فکر می‌کنم همه ما قصه شنیدن و حرف‌های خوب  را دوست داریم و وقتی حرف خوب، خوب بیان شود به دل مخاطب هم می‌نشیند و با آن ارتباط برقرار می‌کند.»


ویدیو : با «رادیو هفت» حال‌مان خوب است!