با این 5عادت اشتباه درآینده بی‌پول می‌شوید : برخی عادات هستند که می‌توانند ...


برخی عادات هستند که می‌توانند آینده مالی شما را به‌خطر بیندازند و مدیریت مالی را برایتان سخت کنند. اگر امروز جلوی این عادت‌ها را نگیرید، می‌توانند آینده پولی شما را تهدید و شما را مقروض و بدهکار کنند. خبرآنلاین: اکنون بهترین زمان برای ساختن سرمایه‌گذاری و یادگیری عادات پس‌انداز است. اگر مراقب پولتان نباشید، خطر مشکلات بیشتری را در آینده به جان می‌خرید. باید حواستان باشد که پولتان را طوری نگه‌دارید تا شما را ازنظر مالی سرپا نگه دارد؛ این نخستین قدم شما محسوب می‌شود. علاوه بر‌ این، عادت‌های پولی بدی هم هستند که شما را دچار شکست و اشتباه می‌کنند. همچنین اگر خرجتان بیشتر از برجتان باشد یا نتوانید برای هزینه‌های ضروری پس‌انداز کنید، در آینده به مشکل دچار می‌شوید. خیلی راحت می‌توان خود را گول زد و متقاعد کرد که زمان کافی برای یادگیری و مسئولیت‌پذیری وجود دارد. اما هرچه بیشتر رفتاری را تکرار کنید، احتمال اینکه به آن عادت کنید، بیشتر است. به گزارش اقتصاد نیوز، درواقع برخی عادات هستند که می‌توانند آینده مالی شما را به‌خطر بیندازند که به گزارش پایگاه اینترنتی چیت‌شیت، به برخی از این عادت‌ها اشاره می‌کنیم.


عدم بودجه‌بندی

اگر بودجه‌بندی نداشته باشید، مدیریت مالی برایتان سخت می‌شود. وقتی ندانید چقدر هزینه می‌کنید یا چقدر می‌توانید هزینه کنید، انگیزه کمتری برای اینکه هوشمندانه خرج کنید، وجود دارد. اگر پول زیاد یا بدهی کمتری دارید، شاید بودجه بندی به‌نظرتان خیلی ضروری نرسد. اما بدون داشتن یک برنامه بودجه‌بندی، به‌راحتی دچار افراط در هزینه می‌شوید و فراموش می‌کنید پس‌انداز کنید. برای شروع بودجه‌بندی باید نحوه هزینه کردن خود را بدانید و برای خود اهدافی را مشخص کرده و مراقب هزینه‌های خود باشید.

خرید کالای نو

خرید کالاهای نو خیلی لذت بخش است، زیرا می‌دانید هیچکس قبل از شما آنها را استفاده نکرده است. بهرحال اگر هرچیزی را بخرید به‌صورت نو خریداری کنید، آینده پولی خود را به‌خطر انداخته‌اید. اجناس نو همیشه گران‌تر از کالاهای دیگر هستند و علاوه‌براین ضروری هم نیستند. بنابراین هیچ دلیل موجهی وجود ندارد تا پول بیشتری را برای خرید اجناس نو هزینه کنید؛ بلکه بسیاری از کالاها نظیر خودرو، کالسکه کودک و وسایل و تجهیزات ورزشی را می‌توان دست‌دوم خرید.

خرج بیشتر از برج

این عادت خودش داد می‌زند که اشتباه است. اگر بیشتر از جیبتان خرج کنید، خود را وارد مسیر اشتباه مالی می‌کنید چراکه نه تنها الان، بلکه بعدها هم قادر به مدیریت مالی خود نخواهید بود. این عادت نه تنها باعث می‌شود تا نتوانید بدهی‌های خود را امروز بپردازید، بلکه شما را از پس‌انداز برای آینده محروم می‌کند و درنهایت شما را بدهکار خواهد کرد.

نداشتن پس‌انداز برای بازنشستگی

کنارگذاشتن پول برای بازنشستگی باید یکی از اهداف اصلی شما باشد و به شکل منظم مواظب پولی که برای بازنشستگی خود کنار می‌گذارید باشد. اگر پولی را برای بازنشستگی خود پس‌انداز نکنید، ممکن است لازم باشد بیشتر از زمان معمول کار کنید. اگر از حالا برای آن زمان پس‌انداز نکنید، شاید خیلی سخت بتوان پول کافی را برای دوران بازنشستگی کنار گذاشت. البته به سختی می‌توان گفت که برای دوران بازنشستگی چقدر پول لازم است اما بهترین راه این است که برای پس‌انداز کردن این دست و آن دست نکنید.

عدم پس‌انداز برای موارد اضطراری

تقریبا تمام عادت‌هایی که در بالا گفته شد، توانایی پس‌انداز پول را در شما مختل می‌کنند. اگر نمی‌توانید بودجه بندی کنید، عادت دارید هرچیزی را نو بخرید یا بیش از درآمدتان خرج می‌کنید، پول کمتری برای پس‌انداز خواهید داشت. اگرچه پس‌انداز بازنشستگی باید بخش مهمی از بودجه‌بندی شما باشد، شما همچنین باید برای موارد اضطراری و سایر هزینه‌های ضروری نیز پس‌انداز کنید. بدون پس‌انداز صحیح بخصوص پس‌انداز برای موارد ضروری، خطرات مالی بسیاری را متحمل می‌شوید.


ویدیو : با این 5عادت اشتباه درآینده بی‌پول می‌شوید