باید گزارشگر تبریزی از ایران اخراج شود! : سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان گفت:‌ ...


سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان گفت:‌ به جای پریرا باید گزارشگر بازی ما با تراکتورسازی از ایران اخراج شود. خبرگزاری فارس : سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان گفت:‌ به جای پریرا باید گزارشگر بازی ما با تراکتورسازی از ایران اخراج شود.

حسین فرکی در مورد اتفاقات دیدار مقابل تراکتورسازی و مشکلاتی که پس از این بازدید به وجود آمد صحبت‌های زیر را انجام داد.

در مورد تساوی 2 بر 2 مقابل تراکتورسازی صحبت می‌کنید؟

بازی خیلی خوبی بود ما رفتیم تا از تبریز با دست پر برگردیم، دنبال 3 امتیاز بودیم که با یک امتیاز بازگشتیم. با توجه به شرایطی که در این مسابقه به وجود آمد سعی می‌کردیم مثل همیشه بازی زیبایی را ارائه کنیم و خوشحالیم که این مسئله را نشان دادیم و مشخص شد که دنبال ضد فوتبال نیستیم و می‌خواهیم بازی کنیم که هواداران لذت ببرند. متأسفانه اتفاقاتی در این مسابقه رخ داد که بازی را تحت‌الشعاع قرار داد این مسائل بسیار پیش پا افتاده و اشتباه است.

فکر نمی‌کنید اتفاقات این بازی بیش از حد بزرگ شد؟

صحبت ما هم همین است. اگر این بازی را می‌باختیم این مسائل اینقدر بزرگ نمی‌شد و فکر نمی‌کنم چنین صحبت‌هایی بیان می‌کردند، حرکت بازیکن ما بسیار عادی بود. تمام حواشی سر این است که این بازیکن چرا آن خوشحالی را کرده است و بیش از اندازه به آن پرداخته می‌شود، بنده اعلام کردم اگر مشکلی هست شخصاً عذرخواهی می‌کنم و خود بازیکن نیز این موضوع را اعلام کرد است. اگر احساس می‌شود این مسئله در فرهنگ ما توهین است به جای آن فحاشی‌هایی هم به بازیکن شده است و نباید این موضوع را اینقدر بزرگ کرد.

آیا شما وقتی بازیکن خارجی را جذب می‌کنید در مورد این موضوعات که در فرهنگ ایران شاید پسندیده نباشد به آنها توضیح می‌دهید؟

ما نمی‌توانیم پیش‌بینی چنین اتفاقی را داشته باشیم شما در یک فصل و نیمی که در فولاد حضور داشتم و دو سالی که در نفت بوده‌ام کدام مورد را دیدید که ما خواسته باشیم مشکل حاشیه‌ای را به وجود بیاوریم؟ این بازیکن اطلاع نداشته گذاشتن توپ زیر پیراهنش در فرهنگ ما ناپسند است یک مورد مثال بیاورید که ما خواسته باشیم رفتاری خارج از اخلاق نشان دهیم.

در کنفرانس مطبوعاتی پس از مسابقه نیز فشار زیادی روی شما ایجاد شد و یک سؤال را در مورد همین بازیکن به عناوین مختلف از شما پرسیدند؟

دوستان رسانه‌ای همیشه به من لطف داشته‌اند و برای تماشاگران تبریزی احترام قائل هستم بحث من تماشاگران، مردم و همچنین اصحاب رسانه که یک سؤال را چند بار بپرسند، نیست. اتفاقی که در این مسابقه افتاد مسئله مهمی نیست گاهی اوقات رفتارهایی می‌شود که منجر به خسارت و بی‌احترامی به شخصیت داوران و سایر افراد می‌شود این مسئله در مقابل آن اتفاق‌ها بسیار پیش‌پا افتاده است که بیش از حد روی آن مانور می‌کنند. مسئله چیز دیگری است و همه این اتفاقات به خاطر نبردن ماست، اگر می‌باختیم چنین جوی به وجود نمی‌آمد.

لوسیانو پریرا یک جلسه محروم شد، فکر نمی‌کنید بهتر بود برای صدور رأی توضیحات شما را نیز می‌شنیدند؟

ما مجری قانون نیستیم و اینکه ما را خبر کنند یا نه بر عهده کمیته انضباطی است اما اگر همیشه برای دادن رأی‌ها اینقدر سرعت عمل باشد بسیار خوب است و اعتراضی نداریم، اینکه این بازیکن مستحق یک جلسه محرومیت بوده است را باید ببینیم بر چه اساسی تصمیم‌گیری شده است ما که از جزئیات موضوع خبر نداریم، در نتیجه من اعتراض نمی‌کنم کمیته حقوقی باشگاه اعتراض خود را ارسال کرده است و درخواستش نیز تبدیل محرومیت به جریمه نقدی است، عمدی در کار بازیکن ما نبوده است و او فرد مؤدب و با اخلاقی است مطمئناً حرکت ناخواسته انجام شده است، کمیته انضباطی با تصمیم محرومیت پریرا ما را متضرر کرده است، اعتراض‌مان را به صورت کتبی نوشته‌ایم.

کمپین ایران را باید دید , فیلم روز واقعه را باید عاشورایی ترین فیلم سینمای ایران به حساب آورد  , گزارشگر بازی ایران کره جنوبی

بازیکنان و مسئولان فولاد خوزستان از گزارشگر مسابقه بسیار ناراحت بودند، در این مورد چه نظری دارید؟

من هم خیلی دلگیر و ناراحت هستم واقعاً دلیل این همه بی‌تجرگی گزارشگر را نمی‌دانم که او در چه جایگاهی است و چرا این حرف‌ها را می‌زند این صحبت‌ها خود مردم استان و باشگاه تراکتورسازی را نیز زیر سؤال می‌برد، قبل از اظهار نظر ما مسئولان صداوسیمای استان باید اظهار نظر کنند که چرا یک گزارشگر چنین حرف‌هایی می‌زند و فرصت را در اختیار افرادی قرار می‌دهد که به نظام ما دشمنی و کینه دارند. این گزارش و اتفاقات انعکاس خارج از مرزها دارد و باعث لطمه زدن به فرهنگ و جریاناتی می‌شود که با ما مشکل دارند. اگر از سوی مدیرعامل تراکتورسازی گفته می‌شود بازیکن ما به خاطر زیر توپ زدن باید اخراج شود به جای او آن گزارشگری که چنین حرف‌هایی می‌زند و مرز تعیین می‌کند باید اخراج شود. در کشور ما فرهنگ‌های مختلف با قومیت‌های متفاوت زندگی می‌کنند که هیچ استانی با استان دیگر فرقی نمی‌کند. واقعاً نباید فردی که در یک رسانه ملی فعالیت دارد چنین حرف‌هایی بزند.

انتقادات زیادی به عملکرد داور شده است، در این مورد صحبت می‌کنید؟

در مورد اتفاقات داوری نمی‌توانم نظری بدهم، اینکه این مسئله عمدی بوده یا غیر عمد نباید بدون دلیل در موردش صحبت شود، اگر اشتباهی هست برای همه تیم‌ها یکسان است. اگر مشخص شد کسی عمدی اشتباهی کرده او را محکوم، محروم، اعدام یا هر کاری که می‌خواهند، بکنند. حرکت خلاف به هیچ وجه قابل قبول نیست اما برای صحبت‌های‌مان باید دلیل داشته باشیم اشتباهات مطمئناً شامل ما هم شده است. تراکتورسازی که مقابل ملوان به تساوی 2 بر 2 رسید ببینید چه پنالتی‌ای برایش گرفته شد. گل دوم تراکتورسازی در این مسابقه آیا آفساید بود یا نه؟ سال قبل که در دقیقه 80 در بازی با تراکتورسازی یک بر صفر پیش بودیم توپی به بازیکن تراکتورسازی برخورد کرد و به اوت رفت اما به اشتباه اوت را به نفع حریف اعلام کردند و همان توپ وارد دروازه ما شد. دو سال قبل زمانی که سرمربی نفت تهران بودم در مقابل تراکتورسازی دقیقه 89 کرار جاسم خود را زمین زد و برای آنها پنالتی گرفتند آیا ما اعتراضی کردیم و اینقدر سروصدا به راه انداختیم؟ چون تراکتورسازی 3 امتیاز را از ما نگرفت همه چیز شلوغ شد و به خاطر این مسئله متأسف هستم.

شما گاهی به اتفاقات پشت پرده در فوتبال ایران اشاره‌هایی کرده‌اید، آیا به وجود ناپاکی در فوتبال معتقد هستید؟

من چیزی ندیدم که بخواهم آن را تأیید کنم، وقتی چیزی ندیده‌ام نمی‌توانم آن را بیان کنم باید برای این مسائل سند ارائه کرد و آن‌وقت با فرد خاطی شدیدترین برخورد را انجام داد. اگر چیزی را ندیده باشیم نمی‌توانیم موضوعی را بیان کنیم. بر فرض اگر ناپاکی از جانب یکی دو نفر اتفاق افتاده باشد آیا باید کل یک جامعه را ناپاک بدانیم؟ اگر یک یا دو مربی خلاف کرده باشند و این مسئله محرز شود آیا باید همه مربیان را ناپاک بدانیم؟ در مورد مدیران و بازیکنان نیز همین مسئله وجود دارد. چرا فوتبال را به جایی بردیم که هر کس حرف خودش را می‌زند. اگر ما بگوییم فوتبال پاک است یعنی مقابل همه قرار گرفتیم؟ وقتی چیزی ندیده‌ام نمی‌توانم بگویم مسئله‌ای وجود دارد من در درگاه خداوند باید جواب بدهم. اگر کسی مشکلی دیده این مسئله را بیان کند تا فوتبال را پاک کنیم تهمت و افترا زدن اگر با زبان باشد آن هم به افرادی که سالم زندگی کردند کار درستی نیست.

این روزها صحبت بازگرداندن باشگاه پاس به تهران می‌شود به عنوان یک پاسی سابق با این مسئله موافق هستید؟

هنوز برای این اتفاق دیر نشده، تاریخ را از کتاب‌ها نمی‌توان پاک کرد، بسیاری از افتخارات فوتبال ایران چه در عرصه آسیا و چه به عنوان بازیکن و مربی در پاس اتفاق افتاده است. این تصمیمی بود که در زمان علی‌آبادی گرفته شد و او اعلام کرد با چه هدفی این کار را کرده است که بعداً هم به اشتباه خود پی برد و البته چرایی‌اش بیان نمی‌شود. همانطور که پیکان را به تهران بازگرداندند امیدوارم پاس هم برگردد چرا که واقعاً حیف است.

محمد دادکان اعلام کرده سکوت افراد سالم باعث فساد در فوتبال می‌شود، این مسئله را قبول دارید؟

من هم با این موضوع موافقم، هرچه انسان‌های سالم از فوتبال دور شوند مطمئناً فضا برای افراد فرصت‌طلب که تخصصی ندارند، فراهم‌تر می‌شود این واقعیتی است که دادکان بیان کرده. البته افراد سالم باید فضا را مناسب ببینند تا وقتی می‌آیند افتخارات‌شان لطمه نبیند. وزیر محترم ورزش باید حرکتی را شروع کند که افراد سالم وارد ورزش و فوتبال شوند آنها اگر بدانند اعتبارشان حفظ می‌شود مطمئناً به عرصه فوتبال ورود می‌کنند و من هم با این موضوع موافقم. این افراد با میل و رغبت جلو می‌آیند تا به ورزش خدمت کنند. این مشکلاتی که امروز به وجود آمده محصول کار افرادی است که تجربه نداشتند و به عنوان افراد ناسالم وارد ورزش شدند.

مثل اینکه در بازگشت از تبریز با مشکل روبه‌رو شدید، آیا این مسئله برای شما در دیدار با استقلال دردسر ایجاد نمی‌کند؟

ما از چهارشنبه هفته پیش که تبریز سفر کردیم تا خروج آخرین فردمان از اهواز تا روز یکشنبه طول کشید. دیروز اولین تمرین‌مان را انجام دادیم. واقعاً لغو پرواز ما یک معضل برای فوتبال است که چرا اینقدر راحت پرواز ما که با شرکت ایران‌ایر بود لغو می‌شود و هیچکس پاسخگو نیست. ما برای ریکاوری مشکل داریم، دیروز که کارمان را شروع کردیم بازیکنان به استخر و سونا رفتند و به هر حال تلاش می‌کنیم تا برای دیدار مقابل استقلال آماده شویم پنج‌شنبه به تهران می‌آییم و سعی می‌کنیم بهترین آمادگی را داشته باشیم.

در دو بازی گذشته تنها یک امتیاز کسب کردید، آیا نگران نیستید با از دست دادن امتیاز مقابل استقلال جایگاه شما در صدر جدول دچار مشکل شود؟

ما مثل همیشه در دیدار مقابل استقلال نیز به دنبال کسب 3 امتیاز و ارائه یک فوتبال تماشاگرپسند هستیم، دیدار مقابل استقلال که بازیکنان ملی‌پوش زیادی دارد و تیم بزرگی است لذت‌بخش خواهد بود. امیدواریم در فرصتی که داریم بتوانیم خود را آماده کنیم و با تلاش بازیکنان نتیجه بگیریم. ما برای ارائه یک فوتبال زیبا و کسب سه یا یک امتیاز در مقابل استقلال به میدان می‌رویم.


ویدیو : باید گزارشگر تبریزی از ایران اخراج شود!