باید و نبایدهای كاناپه : اناپه، یكی از گرانترین عناصر دكوراسیونی است كه باید ...


اناپه، یكی از گرانترین عناصر دكوراسیونی است كه باید در زمان خرید مبلمان و وسایل به آن توجه كنید زیرا هزینه‌ای بالا را به خود اختصاص می دهد.

باید و نبایدهای سفر , باید و نبایدهای دوران بارداری , باید و نبایدهای بعد باشگاه

پادشا:  كاناپه، یكی از گرانترین عناصر دكوراسیونی است كه باید در زمان خرید مبلمان و وسایل به آن توجه كنید زیرا هزینه‌ای بالا را به خود اختصاص می‌دهد. همچنین، فضایی زیاد را در دكوراسیون اشغال می‌كند و عنصری است كه شما و خانواده، زمانی طولانی را روی آن می‌گذرانید. بنابراین، باید نكاتی را پیش از بیرون رفتن و خرید چنین عنصر مهم دكوراسیونی بدانید تا بتوانید با انتخاب بهترین گزینه از خرید خود راضی باشید.

  • ابتدا مشخص كنید كه چگونه قرار است از كاناپه استفاده كنید و در این مورد، صادق باشید. آیا از آن برای نشستن جلوی تلویزیون یا مطالعه استفاده می‌كنید یا به‌صورت رسمی و برای پذیرایی از میهمان؟ هر یك از این كاربردها، گزینه مناسب خود را می‌طلبد. به‌عنوان مثال، برای دراز كشیدن و تماشای تلویزیون به كاناپه‌ای بسیار نرم نیاز است، اما برای پذیرایی‌های رسمی از میهمان به كاناپه‌ای با سبكی رسمی و البته راحت نیاز است.
  • تا جایی كه توان مالی شما اجازه می‌دهد، بهترین كیفیت را انتخاب كنید زیرا قرار است كه سال‌ها از این كاناپه و مبل استفاده كنید. به یاد داشته باشید كه مبل و كاناپه‌ای با كیفیت متوسط می‌تواند 10 سال عمر كند در حالی كه كاناپه و مبلی با كیفیت، عمری بالای 25 سال دارد.
  • فراموش نكنید كه قبل از خرید كاناپه، دست خود را به پشتی آن فشار دهید. اگر حس كردید كه توخالی است، كاناپه ساختاری سست دارد و باید داخل آن پر شود.
  • قبل از خرید، كاناپه را امتحان كنید. در همان فروشگاه روی آن بشینید، دراز بكشید و راحتی آن را امتحان كنید.
  • اندازه‌گیری دقیق فضا را فراموش نكنید. عرض و عمق فضایی را كه كاناپه در آن قرار می‌گیرد، اندازه‌گیری كنید. پهنای درگاه دری را كه قرار است كاناپه را از آن وارد خانه كنید نیز، اندازه بگیرید و این اندازه‌ها را زمان خرید همراه داشته باشید.
  • به روكش مبل توجه كنید و ببینید كه آیا مناسب با شرایط زندگی شما هست یا خیر. برای مثال، اگر فرزندی بازیگوش دارید، بهتر است كاناپه‌ای خریداری كنید كه روكش آن به راحتی تمیز شود و به‌صورتی باشد كه لكه و كثیفی را دیرتر نشان بدهد.
  • پیش از اقدام برای خرید، با سبك كاناپه‌ها آشنا شوید و سبك مناسب خود را تعیین كنید. آیا كاناپه‌ای با دسته‌های بلند می‌خواهید یا دسته‌های كوتاه یا بدون دسته؟! آیا كاناپه‌ای با خطوط صاف و مدرن می‌خواهید یا خطوط منحنی و سبكی كلاسیك؟ كاناپه تمام پارچه را ترجیح می‌دهید یا كاناپه‌ای كه پایه‌های چوبی آشكار دارد؟ بنابراین، حتما در مورد سبك‌های مختلف كاناپه‌ها تحقیق كنید.


ویدیو : باید و نبایدهای كاناپه