باهنر به شریعتمداری: تقوا داشته باشید/ درخواست اعدام موسوی، کروبی و خاتمی در میدان قیام! :



 

 

 

در پی یادداشت حسین شریعتمداری با عنوان «آقای باهنر! از شما انتظار نمی رفت» ، محمدرضا باهنر جوابیه ای منتشر کرد که در پی می آید:

بسمه تعالی

برادر ارجمند جناب آقای حسین شریعتمداری

با سلام

مستدعی است حسب رعایت مفاد قانون مطبوعات و حسب ضوابط، مرقومه تقدیمی در پاسخ یادداشت دوشنبه حضرتعالی در آن جریده معظم منتشر گردد.

جناب آقای شریعتمداری؛ همواره به صراحت و شجاعت جنابعالی غبطه خورده و بر خیرخواهی شما یقین دارم. اما درباره یادداشت اخیر جنابعالی معتقدم شما برداشت نادرستی از این گفتگو داشته اید و البته چون این یادداشت خطاب به بنده در رسانه ها منتشر گردید بنده نیز، نكاتی را عرض خواهم كرد. و البته با ادبیات خودم.

- در ارتباط با بیانیه علیه سران فتنه به اطلاع می رسانم كه بنده از بانیان تهیه این نامه بودم نه صرفاً امضا كننده آن. اتفاقاً بدلیل رویكردی كه در تهیه و جمع آوری امضا برای این بیانیه داشتیم، همكاران فراكسیون اقلیت نیز به جمع امضاكنندگان این بیانیه پیوستند.

- اما آنچه كه به گمانم برای شما ایجاد سوء تفاهم كرده جریان شعار مرگ بر فتنه گر است. مستحضر باشید كه بنده معتقد نیستم كه تمام فراكسیون اقلیت مجلس و جریان اصلاح طلب معادل جریان فتنه هستند. بنده بارها و از جمله در گفتگوی اخیر با خبرگزاری مهر اعلام كرده ام كه معتقدم در مجلس هشتم اصلاح طلب بدخیم نداریم. اما باید عرض كنم كه متأسفانه گروه محدودی از همكاران مجلسی ما اینگونه نمی اندیشند و اتفاقاً شعار مرگ بر فتنه گر ایشان، فراكسیون اقلیت مجلس را هم مخاطب خود می دانست. آنچه از یادداشت شما متوجه شدم، شما هم اینگونه می اندیشید، اما دلیل اعتراض شما را متوجه نمی شوم.

- متأسفانه جنابعالی در یادداشت خود اشاره كرده اید كه باهنر از سران فتنه حمایت ضمنی می كند امیدوارم كه همواره تقوا را در مراحل مختلف زندگی مد نظر داشته باشید كه اگر دیگران هم بخواهند خارج از محدوده تقوا اظهار نظر كنند سنگ روی سنگ بند نخواهد شد.

- موضع بنده همواره این بود و بارها اعلام كرده ام كه اصلاح طلبان می توانند در رقابت سیاسی شركت كنند با چند شرط: اول اعلام برائت صریح از سران فتنه و دوم تعریف دقیق حد و مرز و مفاهیم راهبردی جریان اصلاحات.

- بارها اعلام كرده ام كه سران فتنه به واسطه ایراد تهمت تقلب به نظام، ضربه زدن به اعتماد عمومی، تهدید وحدت ملی و تلخ كردن شیرینی حضور 40 میلیونی به كام ملت، بزرگترین جنایت را در حق مردم، نظام و كشور كردند و به همین واسطه مستحق اشد مجازاتند.

- بر این باورم كه رای 40 میلیونی، رای به نظام بود و اتفاقا 9 دی سال 88 این واقعیت را نشان داد. اما متاسفانه برخی دوستان در مجلس اصرار بر چیدن میوه كال داشتند. باید جهت اطلاع شما عرض كنم كه یكی از همكاران مجلسی، چند روز پس از انتخابات سال 88 می گفت این 3 نفر را به من تحویل دهید، در میدان قیام اعدام می كنم هیچ اتفاقی هم نمی افتد. این گروه معتقد بودند كه باید فشار بیاوریم تا مقامات عالیرتبه نظام هم همراه شوند. و این حتما در تضاد با تدابیر حكیمانه مسئولان ارشد نظام بوده است. باز هم آنچه از یادداشت شما متوجه شدم هم نظر هستیم، اما دلیل اعتراض جنابعالی را متوجه نمی شوم.

- متاسفانه برخی از همین دوستان امروز حماسه حضور ملی در دفاع از ولایت در 9 دی را حامیان خود می دانند و با ادعای رای چندده میلیونی به دنبال سهم خواهی هستند.

- بنده همچنان بر این باورم اصرار دارم كه روشنگری توانست جوشش مردمی 9 دی را بوجود آورد و دغدغه آرای 13 میلیونی موسوی مدتهاست مرتفع شده است، اگرچه امروز برخی دغدغه این آرا را پیدا كرده اند. شما را ارجاع می دهم به سخنان منتشر شده از جانب رئیس دفتر رئیس جمهور محترم.

- حتما آقای شریعتمداری می دانند كه یكی از همین همكاران مجلس از افرادی بودند كه نامه حمایت از ابقای آقای مصلحی در جریانات بهار سال 90 را امضا نفرمودند.

- البته هنوز این سؤال برای بنده باقیست كه چرا ما اصولگرایان به جای این كه ذهنیات خود را رو در رو با یكدیگر طرح كنیم و در پی تالیف قلوب باشیم غالبا برخلاف این سیر حركت می كنیم در حالی كه ما باید بیشتر به این مسئله پایبند باشیم.

با دعای خیر

محمدرضا باهنر.../تحلیل:انتخاب


ویدیو : باهنر به شریعتمداری: تقوا داشته باشید/ درخواست اعدام موسوی، کروبی و خاتمی در میدان قیام!