بانوان تیرانداز قربانی اختلاف‌های مدیریتی : در شرایطی که به نظر می‌رسد بانوان ...


در شرایطی که به نظر می‌رسد بانوان تیرانداز ایران شانس کسب مدال المپیک داشته باشند اما کشمکش‌های مدیریتی مسئولان، شاید حتی شانس کسب سهمیه المپیک را نیز از آنها بگیرد. ایسنا: در شرایطی که به نظر می‌رسد بانوان تیرانداز ایران شانس کسب مدال المپیک داشته باشند اما کشمکش‌های مدیریتی مسئولان، شاید حتی شانس کسب سهمیه المپیک را نیز از آنها بگیرد.

ماه‌هاست که مشکل تامین بودجه فدراسیون تیراندازی حل نشده است، مشکلاتی که به خاطر همکاری نکردن مسئولان فدراسیون تیراندازی و مسوولان ورزش با یکدیگر این روز‌ها بیشتر هم شده است و در این میان بیشترین ضربه از این عدم همکاری را ورزشکاران تیرانداز متحمل می‌شوند.

بانوان تیرانداز که تا به حال در افتخارآفرینی چیزی کم نگذاشته‌اند این روزها پاسوز مشکلاتی شده‌اند که خودشان هیچ نقشی در آن نداشته‌اند.

بعد از کسب 6 مدال با اهمیت از بازی‌های یونیورسیاد 2015 توسط بانوان تیرانداز، بهترین نتیجه‌ بانوان در ر‌قا‌بت‌های دانشجویان جهان رقم خورد. این نتیجه‌ در شرایطی کسب شد که تیراندازان با کمترین امکانات و مشکل نبود فشنگ به مسابقات اعزام شده بودند و با وجود حضور قهرمانان المپیک، در بخش خفیف هم طلا گرفتند.

تیراندازان خارجی که از نتایج ایرانی‌ها در این رقابت‌ها شگفت زده شده بودند بارها اعلام کردند که اگر تیراندازان ایرانی امکانات تمرینی مناسب و فشنگ داشته باشند مدال‌های المپیک را درو خواهند کرد اما به نظر می‌رسد تیراندازان ایرانی به جای این که به فکر رقبای‌شان باشند باید منتظر یکدل شدن مسئولان باشند.

مشکلات در تیراندازی از آنجایی شروع شد که وزارت ورزش و جوانان با استناد به قانون، بر منع تصدی بیش از یک شغل از سوی دوشغله‌ها تاکید داشت و براساس آن می‌گفت که نباید دوشغله‌ای به فدراسیون‌های ورزشی راه یابد اما رئیس کنونی فدراسیون تیراندازی با هر شیوه یا تفسیر قانونی که بود در انتخابات این فدراسیون شرکت کرد و بار دیگر بر صندلی ریاست آن تکیه زد. حالا هم به نظر می‌رسد طرفین هنوز حاضر به همکاری با هم نیستند و این موضوع به سرآغاز ایجاد مشکل در راه تیراندازان ملی‌پوش تبدیل شده است.

مشکلات تیراندازان فقط به عدم تامین فشنگ ختم نمی‌شود،‌ بلکه لغو اعزام ها به مسابقات کسب سهمیه المپیک، لغو اردوهای خارجی، مشکل تجهیز سلاح تیراندازان و ... هم‌چنان وجود دارد. همه این مصائب به دلیل مشکلات مالی است که فدراسیون تیراندازی گرفتار آن شده است، فدراسیونی که تاکنون نتوانسته در تامین بودجه مورد نیازش از راه درآمدزایی موفق باشد ظاهرا راهی به جز کمک گرفتن مستقیم را نیز در پیش نمی‌بیند.

لازلو مربی خارجی تیراندازان به حدی روی شاگردان ایرانی‌اش غیرت دارد که گفته شده در مسابقات برون مرزی، در کوله پشتی‌اش فشنگ‌های اضافی تیراندازان دیگر کشورها را جمع‌ و نگهداری می‌کند تا شاید گوشه‌ای از مشکل نداشتن فشنگ ورزشکاران ایران حل شود، به نظر می‌رسد که در این شرایط فدراسیون و مسئولان ورزش هم باید راهی برای همکاری بیابند تا استعدادهای فرزندان ایران به هدر نرود.

با زمزمه‌هایی که به گوش می‌رسد احتمال لغو اردوی هانوفر تیراندازان ایرانی هم هست، اردویی که پیش از این لازلو گفته بود اگر لغو شود احتمالا کسب سهمیه المپیک را از دست می‌دهیم، زیرا با دو فرصت باقی‌ مانده برای کسب سهمیه المپیک و مشکل عدم تجهیز سلاح‌ها و تامین فشنگ نمی‌شود کار چندانی کرد.

بانوان تیرانداز ایران اکنون بیش از هر زمان دیگری به کمک نیاز دارند. واقعیت این است که در این زمان نباید آنها را رها کرد. شاید روزی مسئولان به فکر بیفتند که خیلی دیر شده باشد، پس برای اعتلای نام ایران هم که شده باید فرصت‌ها را نسوزاند و برای موفقیت تیراندازان ایرانی اقدام موثر کرد تا بیش از این سرمایه‌های ورزش کشور آسیب نبینند.


ویدیو : بانوان تیرانداز قربانی اختلاف‌های مدیریتی