باند ویزای جعلی در كمین مدیران كاروان ها :   ۶ عراقی كه با تشكیل باند، ویزای ...



 

مدیران خودرو , ویزای کانادا , ویزای شینگن

۶ عراقی كه با تشكیل باند، ویزای جعلی به زائران عتبات عالیات می فروختند، دستگیر شدند.

به گزارش «جام جم»، چندی پیش مردی با حضور در شعبه اول بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب فرودگاه مهرآباد تهران از ۲ مرد به اتهام كلاهبرداری شكایت كرد.

شاكی به بازپرس ابراهیمی بسامی گفت: مدیر یك مركز خدماتی ـ زیارتی هستم. قرار بود یك كاروان ۳۰ نفره را برای زیارت به كربلا ببرم. یك روز برای دریافت ویزای زائران به سفارتخانه عراق رفتم ولی فقط برای تعدادی از آنها ویزا صادر شد. هنگام خروج از این اداره با یك مرد عراقی آشنا شدم.

وی اضافه كرد: این مرد پس از گفت و گو با من و اطلاع از مشكل پیش آمده، گفت یك شركت را همراه دوستش در مركز شهر اداره می كند و باتوجه به این كه از سفارتخانه مجوز فعالیت دارند، می توانند برای من به هر تعدادی كه نیاز داشته باشم ویزای اقامت در عراق را فراهم كنند و ۲ روزه آن را تحویل می دهد.

شاكی افزود: با اعتماد به مرد عراقی پول و مدارك زائران را در اختیارشان قرار دادم. روز سفرمان ماموران در بررسی گذرنامه های كاروان متوجه شدند كه ویزاها جعلی است و مرد عراقی و همدستش كلاهبردار بوده اند. با تشكیل پرونده قضایی در این زمینه، تحقیقات پلیسی آغاز شد.ماموران با تحقیق از شاكی به محل شركت متهمان اعزام شدند، اما خبری از آنها نبود و به مكان دیگری نقل مكان كرده بودند.

شكایت های متعدد از ۲ مرد عراقی

جستجوهای پلیسی در این زمینه ادامه داشت تا این كه افراد دیگری از جمله مدیران كاروان های زیارتی ـ سیاحتی با حضور در مركز پلیس، شكایت های مشابهی را مبنی بر خرید ویزاهای جعلی از یك تبعه عراقی ارائه كردند.ماموران با تحقیق از شاكیان متوجه شدند كه همگی آنها به یك شیوه مورد كلاهبرداری قرار گرفته اند.با افزایش شكایت ها، ماموران به استعلام از سفارتخانه عراق پرداختند و مشخص شد این اداره مجوز فعالیت به هیچ شركتی را نداده و فقط ویزای اقامت در عراق از سوی سفارتخانه این كشور صادر می شود.

دستگیری ۶ متهم

با مشخص شدن این موضوع، روند رسیدگی به پرونده وارد مرحله جدیدی شد. پاتوق های احتمالی ۲ متهم عراقی زیرنظر گرفته شد تا این كه چند روز پیش مخفیگاه آنها كه یك شركت در میدان فردوسی تهران بود، شناسایی و ۶ نفر در این رابطه دستگیر شدند.در بازرسی از آنجا چند دستگاه رایانه، گذرنامه و مجوزهای صدور ویزای جعلی كشف و ضبط شد.

۶ مرد عراقی نیز بازداشت و برای تحقیقات به مركز پلیس منتقل شدند.

اعتراف به كلاهبرداری از زائران

یكی از متهمان در اظهاراتش به پلیس گفت: من و یكی از همدستانم به عنوان توریست به تهران سفر كردیم و دیگر به عراق بازنگشتیم. از یك سال پیش یك شركت كاغذی راه اندازی و با استخدام ۴ مرد عراقی دیگر، فعالیت هایمان را شروع كردیم.متهم اضافه كرد: با مراجعه به سفارتخانه عراق، مدیران كاروان های زیارتی را كه برای دریافت ویزای اقامت به آنجا مراجعه می كردند شناسایی و با عنوان این كه شركتمان از سفارتخانه مجوز دارد و می تواند برای اعضای كاروان ویزا تهیه كند، آنها را فریب داده و كلاهبرداری می كردیم.

درپی اعتراف متهم، دیگر متهمان بازداشت شده نیز بازجویی شدند و به همدستی با سركرده باند اعتراف كردند.

شكایت های جدید از متهمان

در حالی كه تحقیقات از اعضای این باند ادامه داشت، مدیران كاروان های شهرهای جنوبی كشور نیز با حضور در مركز پلیس، از اعضای این باند به اتهام كلاهبرداری شكایت كردند.به این ترتیب متهمان با شاكیان جدید مواجهه حضوری شدند و اعتراف كردند كه آنها را نیز فریب داده اند.

۶ مرد كلاهبردار اكنون با قرار قانونی روانه زندان شده اند و تحقیقات تكمیلی از آنها ادامه دارد..... / جام جم آنلاین


ویدیو : باند ویزای جعلی در كمین مدیران كاروان ها