باند مخوف «اسپایدر» متلاشی شد : شبکه بزرگ ورود و توزیع کوکائین در کشور با نام ...


شبکه بزرگ ورود و توزیع کوکائین در کشور با نام "اسپایدر" توسط پلیس مبارزه با مواد مخدر منهدم و بیش از 18 کیلوگرم کوکائین از اعضای این باند کشف و ضبط شد. خبرگزاری مهر: شبکه بزرگ ورود و توزیع کوکائین در کشور با نام "اسپایدر" توسط پلیس مبارزه با مواد مخدر منهدم و بیش از 18 کیلوگرم کوکائین از اعضای این باند کشف و ضبط شد.

پلیس مبارزه با مواد مخدر با توجه به تاکید رئیس پلیس کشور به منظور جلوگیری از ورود ماده مخدر کوکائین، خرداد ماه سال جاری موفق به شناسایی یک تبعه آفریقایی در فرودگاه امام خمینی(ره) شد که در حال انتقال 800 گرم کوکائین به داخل کشور بود.

بلافاصله پس از دستگیری این فرد تیم ویژه بازجویی دو ساعت بعد برای پیگیری موضوع به فرودگاه اعزام شدند. با توجه به اینکه عده ای از داخل با این فرد در ارتباط بودند پس از گذشت چند ساعت رابط شبکه به نام جواد در یکی از مناطق مرکزی پایتخت شناسایی و دستگیر شد که در ادامه مرتضی از عناصر اصلی باند نیز به همراه 800 گرم کوکائین دستگیر و تحویل مراجع قضایی شد.

با توجه به اهمیت موضوع از روز دستگیری یک تیم در پلیس مبارزه با مواد مخدر تشکیل شد که پس از 5 ماه کار مدام اطلاعاتی موفق شدند توزیع کنندگان میانی را در سطح کشور شناسایی و تعدادی از آنها را به همراه 630 گرم کوکائین دستگیر کنند.

 با ادامه اقدامات اطلاعاتی عوامل اصلی شبکه و وارد کنندگان کوکائین از آمریکای جنوبی شناسایی و پس از 3 ماه رصد فعالیتهایشان در خارج از کشور سرانجام در دی ماه سال جاری هنگام ورود به کشور به همراه 17 کیلوگرم کوکائین در عملیات ضربتی دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند. از این شبکه چندین میلیارد تومان وجه نقد کشف و ضبط شده است.

اعضای این باند در استانهای آذربایجان غربی، کرمان و یزد علاوه بر تهران به فعالیت می پرداختند. در این رابطه 7 نفر از جمله یک تبعه کشور توگو شناسایی و دستگیر شد.

جزئیات انهدام باند بزرگ ترانزیت کوکائین

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر گفت: گردش مالی شبکه "اسپایدر"، بزرگترین باند ورود و توزیع کوکائین در کشور 10 میلیارد تومان بود.

سردار علی مویدی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران درباره جزئیات انهدام باند بزرگ قاچاق کوکائین به کشور اظهار داشت: برای اولین بار در کشور است که 20 کیلوگرم کوکائین کشف می شود. اعضای این باند بسیار پیچیده عمل کرده و مواد خود را از آمریکای جنوبی وارد کشور می کردند

وی ادامه داد: گردش مالی این شبکه بیش از 10 میلیارد تومان بود و در زمان دستگیری 4 میلیارد تومان پول نقد از اعضای این باند کشف و ضبط شد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر با اعلام این خبر که پرونده این افراد به مرجع قضائی ارسال شده است گفت: این مقدار مواد برای مصرف داخلی وارد کشور شده بود که تعدادی افراد متمول خریدار آن هستند که پلیس موفق شده تعدادی از این افراد را شناسایی و دستگیر کند.

به گفته مویدی، 10 نفر در رابطه با این باند شناسایی و دستگیر شدند و اموال زیادی کشف و ضبط شده است. تنها یک ملک به ارزش 6 میلیارد تومان از اعضای این باند شناسایی و توقیف شد.

وی در خصوص کشف یک تن مواد مخدر در شب گذشته نیز گفت: با همکاری پلیس پاکستان این باند که قصد داشت یک تن مواد مخدر را به کشور ترانزیت کند شناسایی شد که در این رابطه شش نفر دستگیر شدند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر با رد وجود مواد مخدر گل گفت: مواد مخدر موجود در کشور همان مخدرهای قبلی هستند و تنها مرجع رسمی در خصوص اعلام مخدرهای جدید آزمایشگاه مبارزه با مواد مخدر است.


ویدیو : باند مخوف «اسپایدر» متلاشی شد