بامبو و کاربردهای آن در ساختمان سازی! : چوب یکی از جذاب ترین مصالحی است که ...


چوب یکی از جذاب ترین مصالحی است که می شود از آن در طراحی دکوراسیون داخلی منزل از آن استفاده کرد، همان طور هم که می دانید چوب ها انواع مختلفی دارند، در این مطلب می خواهیم راجع به یک نوع دیگر چوب ها یعنی چوب گیاه بامبو آشنا شویم.



وب سایت چیدانه:

هر آنچه که باید درباره بامبو و کاربردهای آن بدانید!

چوب یکی از جذاب ترین مصالحی است که می شود از آن در طراحی دکوراسیون داخلی منزل از آن استفاده کرد، همان طور هم که می دانید چوب ها انواع مختلفی دارند،  در این مطلب می خواهیم راجع به یک نوع دیگر چوب ها یعنی چوب گیاه بامبو آشنا شویم.

گیاه بامبو یا خِیزَران، علوفه ای زیبا، خودرو و سریع الرشد، متعلق به خانواده گندمیان است که شباهت بسیار زیادی با درختان دارد. چوب آن نسبت به رطوبت مقام بوده، خاصیت آنتی باکتریال داشته و در عین سبکی، مقاومت و استحکام بالایی دارد. جنگل ها و مزارع بامبو از فرسایش خاک جلوگیری می کنند و از آنجایی که بامبو ارتفاع بسیار زیادی دارد، نوعی بادشکن طبیعی بوده و محیط اطراف را از اثرات مخرب گردباد و طوفان حفظ می کند.

ساختمان سازی , درباره ی شغل ساختمان سازی , موفقیت در ساختمان سازی

از طرفی با توجه به رشد سریع و تجدیدپذیری بالا، جایگزین مناسبی برای چوب درختان جنگلی بوده، در نتیجه از قطع بی رویه درختان جلوگیری و منجر به حفظ محیط زیست خواهد شد. از دیگر ویژگی هایی که بامبو را به گیاهی سازگار با محیط زیست تبدیل کرده، توانایی آن در به دام انداختن مقادیر زیادی از دی اکسید کربن و تولید اکسیژن بسیار بالا نسبت به درختان جنگلی است.  ویژگی های ذکر شده، نقش به سزایی در ایجاد هوای پاک و جلوگیری از گرمایش زمین و تغییرات نامناسب آب و هوایی دارند. با این مطلب از چیدانه همراه باشید تا با هم گیاه بامبو و فواید آن را در طراحی دکوراسیون منزل را بشناسیم.

ادامه مطلب را در چیدانه بخوانید ...


۷ راه حل برای تهویه مطبوع حمام و سرویس بهداشتی

آلودگی هوا، کپک و رطوبت چیزهای ناخوشایندی هستند که شما حضور آن ها را در منزل خود و به ویژه در حمام تان نمی خواهید. کیفیت هوای درون خانه معمولا بدتر از هوای بیرون است و علت آن اغلب به دلیل تهویه ی ضعیف هوای منزل است. اگر هنگامی که در منزل هستید، از قرمز شدن و خارش چشم هایتان رنج می برید، دلیلش می تواند تهویه ی ضعیف باشد.

اعداد مهم و کلیدی در ساختمان سازی , محصولات ایمن سازی تجهیزات اداری ساختمان , سافلر و هاردر ساختمان سازی

اگر پنجره ی حمام شما همیشه بخار گرفته است، می تواند نشانه ی تهویه ی ضعیف باشد. از نشانه های رایج دیگر، کپک روی سقف حمام و سرویس بهداشتی و بوهای ماندگار قوی است. اتاق دوشی که همیشه بوی نا می دهد، عموما نشان گر این است که آن فضا به درستی در برابر رطوبت عایق بندی نشده است.

چیدانه در این مطلب چند نکته ی حرفه ای به شما آموزش می دهد تا کیفیت هوای درون حمام تان را بهبود بخشید. با ما همراه باشید...

ادامه مطلب را در چیدانه بخوانید ...


طراحی سقف ایرانی، تاجی بر فراز معماری ایرانی!

وقتی وارد یک بنا تاریخی می شوی در نگاه اول، نوع معماری آن توجه ات را جلب می کند، به دیوارها نگاه می کنی، با موشکافانه ترین حالت ممکن به تزییناتش می نگری، روی آن ها دست می کشی،  نقش ها را دنبال می کنی، بالاتر و بالاتر می روی، وقتی به نهایت آن می رسی نفس درون سینه ات حبس می شود، سقف اتاق را می بینی، سقفی که همانند تاجی گران بها بر سر آن نشسته است، پر از نقش ها و طرح ها و تزیینات زیبا.

مغز انسان و صنعت ساختمان سازی , سود ساختمان سازی , صنعت ساختمان

این تزیینات سقف را تبدیل کرده به آسمانی زیبا، آسمانی که گسترده شده تا تو بی نصیب نمانی از این همه زیبایی. بنا به بنا، اتاق به اتاق، فضا به فضا تزیینات این سقف ها با هم فرق می کند، هر کدامش قصه ای دارد درست مثل خودشان، منحصر به فرد و بی مانند. اصلا این سقف بنا شده اند تا آسمانی باشند از جنس چوب و گچ و فلز، همان قدر بلند، همان قدر با شکوه، همان قدر با اصالت و دست نیافتنی. با این مطلب جذاب از چیدانه همراه باشید تا در کنار هم ببینیم که هنرمندان ایرانی چگونه آسمان را در قالبی ملموس تر، قالبی از جنس زمین برای ما به تصویر کشیده اند.

ادامه مطلب را در چیدانه بخوانید ...


۷ ایده استفاده از رنگ قرمز در دکوراسیون داخلی منزل

تصور خوردن یک فنجان چای گرم در عصرهای کوتاه و خنک  پاییزی در یک کنج دنج خانه هر یک از افراد خانواده را از هر نقطه ی شهر به خانه می کشاند، و این یعنی همان خوشبختی...  تناژهای رنگ قرمز از رنگ های پاییزی است که شما را گرم می کند!

فعال سازی اینترنت همراه اول , اخبار ساختمان آپارتمان ایران ملک در اهواز , نمای ساختمان

و از خود بیش از سایر رنگ ها می تواند حس انرژی را در محیط منتشر کند اما اگر قرمز رنگ پایه و غالب یک فضا باشد به دلیل همان ماهیت تند باید در کنار آن از رنگ هایی با تناژ سرد و ملایم تر استفاده کنیم که حس تعادل و بالانس در فضا را بالا ببریم. در این مطلب از چیدانه، خوش ترکیب ترین رنگ ها در کنار رنگ قرمز را با هم بررسی می کنیم تا شما هم یک کنج دنج برای خانه ی خود دست و پا کنید.

ادامه مطلب را در چیدانه بخوانید ...


ساختمان اداری نیایش، معماری با الهام از حرکت سریع ماشین ها

ساختمان های اداری معمولا در خیابان های پر رفت آمد قرار دارند. خیابان هایی که اگر در شهر های بزرگ قرار گرفته باشند روزانه محل عبور هزاران نفر سواره و پیاده خواهند بود. ساختمان اداری نیایش مشرف به بزرگراهی شلوغ در تهران است و در یک طرح نیمه سه گوش نامتناسب از زمین قرار گرفته است که ساکنانش در طول روز می توانند کنار پنجره بایستند و رفت و آمد اتومیبیل ها را تماشا کنند.

تبلیغات ساختمان , بهینه سازی وب سایت , ساختمان لوکس

شاید فکرش را هم نکنید که همین حرکت اتومیبل ها بتوانند سرآغار طراحی معماری و ایده ای برای طراحی نمای یک ساختمان اداری باشد. همراه با چیدانه با ایده های بهزاد اتابکی و همکارانش در طراحی این ساختمان آشنا شوید.

ادامه مطلب را در چیدانه بخوانید ...


ویدیو : بامبو و کاربردهای آن در ساختمان سازی!