بالاخره نولان دیده شد : انستیتو فیلم آمریکا بهترین فیلم های سال 2014 را اعلام ...


انستیتو فیلم آمریکا بهترین فیلم های سال 2014 را اعلام کرد. «دختر گمشده» فینچر را نادیده گرفت، به «میان ستاره ای» نولان رأی داد و چند فیلم جدید از کارگردانان جوان را هم در فهرستش گذاشت...



روزنامه هفت صبح: انستیتو فیلم آمریکا بهترین فیلم های سال 2014 را اعلام کرد. «دختر گمشده» فینچر را نادیده گرفت، به «میان ستاره ای» نولان رأی داد و چند فیلم جدید از کارگردانان جوان را هم در فهرستش گذاشت...

انستیتو فیلم آمریکا (AFI) امسال 11 فیلم را به عنوان نامزدهای نهایی جوایز این نهاد معتبر سینمایی معرفی کرد. نکات جالبی در مورد فهرست انتستیو فیلم آمریکا می شود گفت، از نبود فیلم «دختر گمشده» دیوید فینچر تا حضور فیلمی به نام «سلما» که تازه چند هفته ای است مطرح شده. فهرست بهترین فیلم های انستیتو فیلم آمریکا را بخوانید:

1- تیرانداز آمریکایی


آخرین فیلم کلینت ایستوود هنوز اکران عمومی نشده است. درام بیوگرافیک جنگی که نقش قهرمانش را بردلی کوپر بازی می کند. داستان یک افسر نیروی دریایی که عملیاتش را مرور می کند. دو فیلم آخر ایستوود، موزیکال «پسران جرسی» و «تیرانداز آمریکایی» حسابی منتقدان را ناامید کردند. این اولین افتخاری است که نصیب آخرین فیلم ایستوود شده؛ فیلمی که البته به خاطر کارگردان کهنه کارش و داستان جنگی اش بعید نیست در اسکار جزو 10 فیلم باشد.

کریستوفر نولان , نولان , جاناتان نولان


2- مرد پرنده ای

کمدی سیاه الخاندرو گونزالس ایناریتو کم کم دارد بعد از گرفتن جایزه گاتهام جایگاهش را پیدا می کند. می گویند بهترین فیلم ایناریتو است. بعد از قرار گرفتن در فهرست AFI قطعا جدی ترش می گیرد.

بالاخره , مجله دیده بان , دانلود آلبوم دیده بیدار


3- پسربچگی

مهمترین فیلم امسال که از مخاطب تا منتقد یکصدا تحسین اش می کنند و تا به حال افتخارآفرین ترین فیلم هم بوده است، حضورش در فهرست ها دیگر جای تعجب ندارد. اگر در فهرست بهترین ها نبود باید تعجب کنید.

گرگ بالان دیده , دانلود آلبوم دیده بیدار فرمان فتحعلیان , دیده بیدار


4- Foxcatcher

درام ورزشی بنت میلر که بخصوص بازی ها و کارگردانی اش مورد توجه قرار گرفته، اولین بار در کن به نمایش درآمد و با استقبال روبرو شد.

گرگ باران دیده , بتمن نولان , ماسک مو برای موهای اسیب دیده


5- بازی تقلید

محصول مشترک خلاقیت یک کارگردان نروژی و بازی عالی بندیکت کامبریچ انگلیسی در نقش آلن تورینگ، یکی از دانشمندان کامپیوتر که زمان جنگ جهانی دوم با شکستن کد نازی ها، نقش مهمی ایفا کرد.

بهترین فیلمی که دیده اید , آلبوم دیده بیدار , تقویت موهای آسیب دیده


6- میان ستاره ای

طرفداران نولان بالاخره خوشحال می شوندکه اسم فیلم پرهزینه و پر سروصدای نولان در یکی از فهرست ها قرار گرفت؛ فیلمی که با وجود ابعاد عظیمش، انتظارها را نه در گیشه برآورده کرد و نه در فصل جوایز. نکته عجیب فهرست های امسال، نادیده گرفتن «میان ستاره ای» در همه بخش ها بود؛ فیلمی که قبل از اکران همه امید زیادی به موفقیتش بسته بودند.

منافقین بالاخره از سردار سلیمانی انتقام خود را گرفتند , گرگ بارون دیده , ترمیم موهای خشک و آسیب‌دیده با روش‌های ساده


7- درون جنگل

راب مارشال البته کارگردان کاربلدی است اما فیلمش در میان آثار پرهیاهوی امسال گم شده بود. کمدی فانتزی که در رأس اش مریل استریپ است. فیلم قرار است اواخر دسامبر اکران شود و هنوز رویش نقد جدی هم نوشته نشده.

دیده شدن نام حسین در ماه , فیلم هایی که باید دیده شود , فیلم های نولان


8- خزنده شب

درام جنایی ساخته دن گیلروی از فیلم های خوب امسال بود که کمتر درباره اش نوشتند. مردی به دنیای روزنامه نگاری درباره جرایم راه پیدا می کند و کم کم مرز میان مشاهده گر بودن و شریک شدن در جنایت ها برایش کمرنگ تر می شود.

دیده بیدار فرمان فتحعلیان , دانلود تیاتر بالاخره این زندگی مال کیه , دیده شدن یا حسین در ماه


9- سلما

پارسال همه شرایط برای موفقیت «12 سال بردگی» از همان آغاز اکرانش مهیا شده بود اما «سلما» یکدفعه گل کرد؛ فیلمی که کسی درباره اش نشنیده بود و حالا منتقدان در متاکریتیک 95 از 100 امتیاز به آن داده اند.

آوا دوورنی کارگردان فیلم یکی از کسانی است که پشت تظاهرات سیاهپوستان شهر فرگوسن ایستاد. می شود این احتمال را داد که حضور ناگهانی این فیلم که درباره تظاهرات مارتین لوترکینگ است بی ربط به ماجراهای شهر فرگوسن نیست.

موهای آسیب دیده , منافقین کور دل بالاخره از سردار سلیمانی انتقام خود را گرفتند , برای بهتر دیده شدن به اشترام بگذارید


10- نشکسته

آنجلینا جولی ممکن است امسال با این فیلمش دومین شگفتی تاریخ سینما را بعد از «گنجه رنج» خلق کند.

سیاره که شبیه ماه دیده میشود , اصحاب کهف چگونه دیده شدند , درمان درد قفسه سینه ضرب دیده


11- شلاق

جالب است که به جای «هتل بزرگ بوداپست» وس اندرسون فیلم مستقل دیگری در این فهرست قرار گرفته. «شلاق» دومین فیلم بلند فیلمساز جوانش است و همین که یک جوان توانسته میان این همه اسم های بزرگ خودش را جا کند، معلوم می کند که سیستم سینمایی بازی برای همه استعدادها وجود دارد.


ویدیو : بالاخره نولان دیده شد