باسواد ترین فوتبالیست ها را بشناسید(+تصاویر) : کریستیانو رونالدو و لیونل مسی ...



کریستیانو رونالدو و لیونل مسی در حالی که سواد چندانی نداشتند به ستارگان بزرگی در دنیای فوتبال تبدیل شدند. هر چند افراد زیادی هم بودند که با تحصیلات زیاد توانستند فوتبالیست های بزرگی نیز شوند.

 معمولا پدر و مادرها وقتی می خواهند فرزندشان را به زندگی خوب در آینده تشویق کنند، از درس و تحصیلات دانشگاهی حرف می زنند. این در حالی است که دو فوق ستاره فوتبال جهان که جزو ثروتمندترین ورزشکاران جهان هستند سواد چندان خوبی ندارند.

** دنیای بی سوادها!
لیونل مسی ستاره آرژانتینی بارسلونا که به افتخارات زیادی از جمله چهار توپ طلای فوتبال جهان رسیده و تقریبا به تمام افتخارات شخصی در دنیای فوتبال دست یافته است تحصیلاتی در حد ابتدایی دارد. او تنها چهار کلاس را تکمیل کرد و وقتی در کلاس پنجم ابتدایی بود به دلیل بی علاقگی به درس خواندن و علاقه زیاد به فوتبال ادامه تحصیل نداد.

رسوایی اخلاقی فوتبالیست معروف تصاویر , تصاویر قدیمی‌ترین عکس‌ها از برگزاری حج , مناسب ترین خوراکی های پاییزی را بشناسید

 
این بازیکن که رکورددار گلزنی در بارسلونا و لیگ اسپانیا است در کودکی به دلیل مشکل هورمونی نتوانست زندگی عادی که همه هم سن و سالان او داشتند را تجربه کند و بیشتر با یک توپ فوتبال در کوچه و خیابان پرسه می زد. او از سال پنجم ابتدایی دیگر به مدرسه نرفته و اگر هم درس خوانده به صورت متفرقه و خارج از محیط مدرسه بوده است. لیونل آندرس مسی در 24 جون 1987 در روساریو آرژانتین دیده به جهان گشود. پدر او خورخه مدیر یک شرکت فلزات بود و مادرش سلیا به عنوان نظافتچی کار می‌کرد تا کمک خرج خانواده باشد. لیونل پسر آخر از سه پسر این زوج بود. دو برادر بزرگتر او ماتیاس و رودریگو نام دارند. او همچنین یک خواهر به نام ماریاسول هم دارد.

در زمان تولد لیونل، فوتبال در آرژانتین در صدر توجه عمومی قرار گرفته بود چون تنها یک سال قبل از تولد لیونل بود که تیم ملی آرژانتین با درخشش دیگو مارادونا قهرمان جام جهانی شده بود.

علاوه بر این، فوتبال ورزش خانوادگی لیونل مسی بود. هر سه برادر فوتبال بازی می‌کردند و خورخه پدر خانواده نیز سرمربی یک تیم ملی جوانان بود. لیونل در پنج سالگی به تیم پدرش پیوست. او نسبت به سنش جثه ریزتری داشت اما با وجود این بسیار مستعد بود. در اولین روز حضور لیونل در باشگاه به او گفتند که نمی‌تواند همراه سایر بازیکنان پا به توپ شود چون از لحاظ بدنی بسیار ضعیف بود. به جای این، لیونل به همراه مربی خود به تمرین دریبل‌زنی پرداخت و آن قدر در این کار مهارت پیدا کرد که در فاصله کوتاهی وقتی بچه‌ها می‌خواستند برای بازی یارکشی کنند، لیونل اولین بازیکنی بود که انتخاب می‌شد.

از مسی که بگذریم به کریستیانو رونالدو می‌رسیم؛ بازیکنی که همانند مسی حرف درباره میزان تحصیلات او زیاد است. این ستاره پرتغالی دوران کودکی خوبی نداشت. پدر رونالدو به دلیل خوردن مشروبات الکلی زیاد به فرزند خود توجهی نداشت. شاید به همین خاطر باشد که رونالدو می گوید هیچگاه نزدیک مشروبات الکلی نمی شود. رونالدو تقریبا بی سواد است. او تنها دو کلاس سواد دارد و فقط می تواند مثل دانش آموزان ابتدایی بنویسد. وضع نابسامان خانوادگی رونالدو باعث شد تا او تنها دو سال به مدرسه برود. البته این فوتبال بود که زندگی رونالدو را نجات داد و باعث شد او به یکی از بهترین بازیکنان فوتبال تبدیل شود.

تصاویر بزرگ ترین پل طبیعی دنیا , کامل ترین آموزش حرفه ای آرایش صورت تصاویر , کوچک ترین شارژر دنیا تصاویر

 
ژوزه مورینیو در سال اول حضور خود در چلسی یکبار به صورت نیش دار بی سواد بودن رونالدو را به رخ این بازیکن کشید و در جواب انتقاد رونالدو که آن زمان در منچستریونایتد بود گفت: نمی خواهد جواب کسی را بدهد که بی سواد است و دوران کودکی خوبی نداشته است.

اما همه بازیکن های خوب فوتبال جهان بی سواد نیستند. فوتبالیست‌های بزرگی در دنیای فوتبال بودند که سطح سواد بالایی داشتند که در زیر آنها را مرور می کنید:

سوکراتس:
یا به عبارتی بهتر دکتر سوکراتس بازیکن فقید تیم ملی برزیل دکتر بود و علاوه بر آن با مطالعه در رشته فلسفه به دکترای این رشته تحصیلی نیز دست یافت. او تقریبا بهترین کاپیتانی است که قهرمانی در جام جهانی را کسب نکرده است. این در حالی است که او زمانی که فوتبال بازی می کرد، تحصیلاتش را ادامه داد و به مدرک دکترا نایل شد.

 

تصاویر گران قیمت ترین و شیک ترین هواپیماهای جهان , کوچک ترین آتشفشان دنیا که میتوانید از آن بالا رفت تصاویر , امن ترین کشورهای دنیا را بشناسید

 
فرانک لمپارد:
یکی از باسوادترین فوتبالیست‌های معاصر که سطح آی کیو بالایی نیز دارد. لمپارد تحصیلات دانشگاهی دارد و اخیرا کتابی برای کودکان انگلیسی زبان نوشته است. او که برترین گلزن تاریخ چلسی محسوب می شود زمانی که همراه چلسی به قهرمانی در لیگ برتر رسید تحصیلات دانشگاهی خودش را تمام کرد. او اعلام کرده است پس از بازنشستگی از فوتبال نیز نوشتن را ادامه خواهد داد.

 

مناسب‌ترین زمان چربی‌سوزی را بشناسید سلامت نیوز مناسب‌ترین زمان چربی‌سوزی را بشناسید , معروف ترین فوتبالیست ایرانی , قوی ترین فوتبالیست های جهان

 
پل برایتنر:
یکی از کاریزماتیک‌ترین شخصیت های فوتبالی در آلمان است که در اوایل دهه 70 با بازی در خط دفاع آلمان توانست نامی برای خود دست و پا کند و قهرمانی در جام جهانی را نیز کسب کند. او تا 22 سالگی به تمام افتخارات موجود برای یک فوتبالیست رسیده است و پائولو مالدینی نیز یکبار او را بهترین دفاع چپ تاریخ نامید. تحصیلات به قدری برای او مهم بود که برایتنر دو سال از بایرن مونیخ کنار کشید و ترجیح داد در کوران فوتبالش درسش را ادامه دهد. او دکترای علوم سیاسی دارد و علاقه زیادی به صحبت درباره مباحث سیاسی دارد.

خطرناک‌ترین شهر بازی‌های دنیا تصاویر , جدید ترین تصاویر الهام کردا , امن‌ ترین گوشی جهان را بشناسید

 

ادوین فان در سار:
دروازه بان سابق تیم ملی هلند و باشگاه‌های منچستریونایتد و فولام نیز در زمینه بازاریابی تحصیلات خودش را ادامه داد و توانست به مدرک کارشناسی ارشد در این رشته ورزشی برسد. او تا 41 سالگی دروازه بانی را ادامه داد و یکی از بهترین گلرهای لیگ برتر انگلیس محسوب می شد.

کمپبل رمس مهربان ترین پسر دنیا را بشناسید , ترسناک ترین مکان های دیدنی برای شجاع ترین ها تصاویر , زیبا ترین فوتبالیست جهان

 
گلن جانسون:
این مدافع انگلیسی نیز در رشته ریاضی توانسته است به مدرک کارشناسی ارشد برسد. او در شاخه هندسه توانسته درس خود را به اتمام برساند اما کسی نیست از او بپرسد که چرا با اینکه هندسه خوانده است، اینقدر در طول 90 دقیقه پست خود را عوض می کند!

مهم ترین علل ناباروری را بشناسید , سمی‌ترین حیوانات را بشناسید , گران‌‌ترین خودروهای جهان را بشناسید

 

اولیور بیرهوف:
بازیکن سابق تیم ملی آلمان که اکنون مدیرفنی تیم ملی این کشور است نیز در زمینه اقتصاد توانسته است از دانشگاه مونیخ فارغ التحصیل شود و نشان دهد درس خواندن مانعی برای فوتبالیست شدن نیست.

 

ماعون ترین فوتبالیست های تاریخ , ملعون ترین فوتبالیست های تاریخ , عالی ترین ماشین های فراری تاریخ را بشناسید

 
خوآن ماتا:
هافبک منچستریونایتد نیز از دانشگاه مادرید در رشته روزنامه نگاری فارغ التحصیل شده است. او پس از این رشته زمانی که در چلسی بازی می کرد شروع به خواندن رشته تربیت بدنی کرد و اکنون سالهای پایانی این رشته را سپری می کند و به زودی باید مدرک جدید خود را جشن بگیرد.

پرسن و سال ترین فوتبالیست جهان , وفادارترین زوج های مشهور جهان را بشناسید از مریل استریپ تا بکهام تصاویر , زیبا ترین تصاویر ماشین

 
خامس رودریگس:
بازیکن کلمبیایی جدید رئال مادرید نیز مهندس عمران است و به همین خاطر به عنوان پسر جذاب در کشورش در سال 2014 انتخاب شد.

چاق‌ترین پسر دنیا به مدرسه رفت تصاویر , تصاویر گران‌ترین ساختمان‌های دنیا , related image عجیب ترین انسان های دیده شده طول تاریخ تصاویر

 
به غیر از رودریگس یک کلمبیایی دیگر به نام رادامل فالکائو نیز در دسته فرهیختگان دنیای فوتبال قرار داد. فالکائو که هم‌اکنون در منچستریونایتد بازی می‌کند سابقه کار روزنامه‌نگاری هم دارد و حتی تحصیلات دانشگاهی‌اش در این زمینه بوده است.او عاشق نوشتن است و می‌گویند دستنوشته‌های زیادی دارد که نمی‌خواهد کسی آنها را بخواند.


 اخبار ورزشی  -  ایسنا 


ویدیو : باسواد ترین فوتبالیست ها را بشناسید(+تصاویر)