بازی با آبروی «مشهد» : آقای عباسی تصمیم گرفته اید اسم تیم سیاه جامگان را تغییر ...


آقای عباسی تصمیم گرفته اید اسم تیم سیاه جامگان را تغییر دهید اما همان طور که گفتید زود تصمیم گرفته اید . لطفا از اسم مشهد مایه نگذارید! خبر ورزشی: مدیرعامل باشگاه سیاه‌جامگان پس از اعتراض آیت‌ا... علم‌الهدی، امام جمعه مشهد مبنی بر اینكه نام سیاه‌جامگان نام مناسبی برای این باشگاه مشهدی نیست و باید تغییر پیدا كند، در مصاحبه‌ای گفت‌: «پس از فرمایشات گذشته، بار دیگر آیت‌ا... علم‌الهدی، نماینده رهبری اعلام كردند نام باشگاه سیاه‌جامگان باید تغییر كند و ما نیز برای پایان دادن به این موضوع تصمیم گرفتیم تا این اتفاق هرچه سریع‌تر رخ دهد. در جلسه‌ای كه با هیأت‌مدیره‌مان داشتیم، تصمیم گرفتیم چون این تیم در مشهد بازی می‌كند و برای مردم مشهد به میدان می‌رود، اسمش مشهد باشد تا اسم تیم به نام شهر مشهد تغییر كند.»

آقای مدیرعامل نتیجه تصمیم‌شان را انتخاب نام «مشهد» به جای سیاه‌جامگان اعلام كرده‌اند و در توجیه آن گفته‌اند‌: «این یك كار جدید است كه شاید پیش از این در كشورمان سابقه نداشته اما می‌دانیم در دنیا این یك اتفاق رایج است. مانند تیم‌هایی كه به اسم شهرشان هستند از جمله هامبورگ، مونیخ، بارسلونا، رم و امثال آنها.»

در انتخاب نام «مشهد» به جای سیاه‌جامگان ذكر دو نكته ضروری است‌: اول اینكه تیم‌هایی كه ایشان نام برده‌اند، سال‌هاست قدمت دارند و برای شهر و كشورشان در رقابت‌های داخلی و خارجی كسب افتخار و آبرو كرده‌اند و قیاس آن با تیم سیاه‌جامگان كه تنها 5 سال از تأسیسش می‌گذرد و بزرگترین افتخار لیگ برتری اش عدم سقوط به لیگ یك و كسب عنوان سیزدهمی  است، قیاسی مع‌الفارق است. همین بارسلونایی كه به راحتی مثالش را می‌زنید، با 117 سال قدمت حدود 80 جام داخلی و بین‌المللی كسب كرده است. البته ناگفته نماند مثال مونیخ نمونه درستی نیست چون مونیخ، نام باشگاه نیست.

 دوم آنكه «مشهد» یك نام معمولی برای ایرانی‌ها نیست. وجود پربركت امام رضا (ع) در این شهر باعث این تفاوت و درخشندگی است. ایرانی‌ها هر زمان نام «مشهد» را می‌برند، دل‌شان را به سوی ضریح مطهر پرواز می‌دهند.آقای مدیرعامل، به نتایجی كه تیم‌تان در لیگ 95-94 داشت، نگاه كنید. با تیترهای رسانه‌ها در لیگ بعدی چه می‌كنید؟ در لیگ قبل 17 باخت داشته‌‌اید و هفته‌ها پایین جدول بوده‌اید. با چه اعتماد به نفسی نام این تیم را «مشهد» گذاشته‌اید؟ آیا راضی هستید 17 هفته رسانه‌ها تیتر بزنند: «مشهد» باخت، باز هم «مشهد» باخت، فلان تیم «مشهد» را به توپ بست، شكست پیاپی «مشهد»، قعر‌نشینی «مشهد» و...

با شعارهای هواداران تیم های رقیب چه می کنید ؟با آبروی مشهد چه خواهید كرد؟

جناب عباسی، همانطور كه گفته‌‌اید تصمیمی «سریع» گرفته‌‌اید. پیشنهاد می‌شود به همان سرعت در این تصمیم عجولانه تجدید نظر كنید. احتمالاً امام جمعه محترم هم اطلاعی از نتایج تیم‌تان در لیگ قبل ندارند وگرنه با این اسم موافقت نمی‌كردند. نام‌های بهتری برای باشگاه‌تان وجود دارد، نام‌هایی كه حریم شهر مقدس را هم نمی‌شكند و آبروی شهر امام رضا (ع) را هم حفظ می‌كند. لطفاً از «مشهد» مایه نگذارید.

از «مشهد» گفتیم دلمان برای حرمت پر کشید ای آبروی دردمندان ...السلام علی یا علی بن موسی الرضا


ویدیو : بازی با آبروی «مشهد»