بازیگر «کیمیا» داور شد : این جشنواره که تا 8 آذر در کشور استونی برپاست، از ...


این جشنواره که تا 8 آذر در کشور استونی برپاست، از طرف فیاپف (فدراسیون بین‌المللی تهیه‌کننده‌های سینما) در میان جشنواره‌های به اصطلاح الف قرار گرفته است خبرآنلاین: نوزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم "شب‌های سیاه" تالین که از 22 آبان ماه آغاز شده است، میزبان نیکی کریمی به عنوان داور و چهار فیلم ایرانی است.

 این جشنواره که تا 8 آذر در کشور استونی برپاست، از طرف فیاپف (فدراسیون بین‌المللی تهیه‌کننده‌های سینما) در میان جشنواره‌های به اصطلاح الف قرار گرفته است و در بخش مسابقه رسمی خود 18 فیلم بلند و از جمله فیلم "بهمن" ساخته مرتضی فرشباف را انتخاب کرده که یک هیات داوری شش نفره با ریاست نیکی کریمی، جایزه‌های بهترین فیلم (به همراه ده هزار یورو جایزه نقدی برای کارگردان و تهیه کننده)، بهترین کارگردان (همراه با پنج هزار یورو)، بهترین‌ فیلمبرداری، جایزه ویژه هیات داوران و جایزه بهترین بازیگر مرد و زن را اعطا خواهند کرد.

نیکی کریمی در سال 1394 در جشنواره‌های باتومی گرجستان و وایادولید اسپانیا نیز به عنوان داور حضور داشت و این داوری سومین حضور بین‌المللی‌اش است.

در بخش رقابتی فیلم‌های اول جشنواره‌ی تالین هم 14 فیلم برای جایزه‌های بهترین فیلم و بهترین فیلمبرداری در رقابت خواهند بود که فیلم "دو" ساخته سهیلا گلستانی در این بخش حضور دارد.

فیلم‌های "شیفت شب" ساخته نیکی کریمی در بخش پانوراما و فیلم "مردی که اسب شد" ساخته امیر حسین ثقفی در بخش فروم جشنواره تالین به نمایش درخواهند آمد.

عرضه و پخش بین المللی فیلم‌های "بهمن" و "مردی که اسب شد" به عهده محمد اطبایی، فیلم "شیفت شب" به عهده بنیاد سینمایی فارابی و فیلم "دو" به عهده مرجان علیزاده است.


ویدیو : بازیگر «کیمیا» داور شد