بازیگر زن مشهور در ویترین شیشه ای +عکس : تیلدا سوئینتن، بازیگر زن برنده اسکار ...


تیلدا سوئینتن، بازیگر زن برنده اسکار در یک کار پرفورمنس به مدت یک سال هر از گاهی در یک جعبه می‌خوابد. خبرآنلاین: تیلدا سوئینتن، بازیگر زن برنده اسکار در یک کار پرفورمنس به مدت یک سال هر از گاهی در یک جعبه می‌خوابد.

تیلدا سوئینتن، بازیگر 52 ساله فیلم‌هایی مثل «مایکل کلایتن» و «باید درمورد کوین حرف بزنیم» روز شنبه در پرفورمنسی که «شاید» نام دارد حضور پیدا کرد و در جعبه‌ای شیشه‌ای روی یک تشک سفید دراز کشید و خوابید.

دستگیری بازیگر مشهور در هواپیما تصاویر , درخواست طلاق مرد ثروتمند از بازیگر زن مشهور , طلاق دو بازیگر مشهور

این پرفورمنس در ادامه سال نیز گهگاه برگزار می‌شود، سوئینتن بدون اینکه از پیش اعلام شود، در موزه هنرهای معاصر نیویورک حاضر می‌شود و در جعبه‌ای شیشه‌ای دراز می‌کشد. هر پرفورمنس این بازیگر مدت یک روز کاری موزه به طول می‌کشد. اجراهای بعدی این پرفورمنس در مکان‌های دیگر موزه اجرا خواهد شد.

طبق بیانیه موزه موما (موزه هنرهای معاصر نیویورک) ویژگی این اجرا در این است که برنامه‌ای برای حضور سوئینتن وجود ندارد(حتی کارکنان موزه هم نمی‌دانند او کی در موزه حاضر می‌شود)، بازیگر هیچ بیانیه‌ای درمورد این پرفورمنس صادر نمی‌کند و هیچ بیانیه دیگری نیز از سوی موزه صادر نمی‌شود. حتی گفته شده هیچ عکسی از این اجرا نیز منتشر نمی‌شود و اگر کسی می خواهد این اجرا را ببیند باید به موزه برود. (عکسی که در اینجا می‌بینید تنها عکس منتشر شده از این اجرا است)

بازیگر مشهور , بیوگرافی الناز شاکردوست بازیگر مشهور سینمای ایران , طلاق زوج بازیگر مشهور

سوئینتن اولین بار در سال 1995 پرفورمنس «شاید» را با همکاری کورنلیا پارکر در گالری سرپنتین لندن اجرا کرد و پس از آن هم در سال 1996 آن را در موزه باراکو در رم اجرا کرد.

آخرین اثر به نمایش درآمده از سوئینتن در سینماها «طلوع امپراطوری ماه» به کارگردانی وس اندرسن بود. تیلدا سوئینتن بازیگری است که با حضور در فیلم‌های متفاوت به شهرت رسید. او بازیگر ثابت فیلم‌های درک جارمن، کارگردان متفاوت بریتانیایی بود و در فیلم‌هایی مثل «ادوارد دوم» و «آخرین انگلیسی» به ایفای نقش پرداخت.

سوئینتن با بازی در «اورلاندو» ساخته سالی پاتر براساس رمان غریب ویرجینا وولف به شهرت رسید و «ساحل» ساخته دنی بویل، «آدام جوان» ساید دیوید مکنزی، «آسمان وانیلی» ساخته کمرون کرو، «اقتباس» ساخته اسپایک جونز، «گل‌های پرپر» ساخته جیم جارموش و «پس از خواندن بسوزانید» ساخته برادران کوئن از دیگر فیلم‌های این بازیگر هستند.

سوئینتن در کلیپ‌های ویدیویی متعددی از جمله کلیپ‌های دیوید بووی نیز حضور داشته است.


ویدیو : بازیگر زن مشهور در ویترین شیشه ای +عکس