بازیگری که همه را به تحسین واداشت :       بازی مایکل شین در نقش هملت در اجرای ...



 

 

بازیگری , تحسین , کلاس بازیگری

 

بازی مایکل شین در نقش هملت در اجرای جدید نمایشنامه ویلیام شکسپیر منتقدان و تماشاگران را به تحسین واداشت.

به گزارش خبرآنلاین، از مدت‌ها قبل بسیاری منتظر اجرای «هملت» با بازی شین در نقش اصلی بودند و اجرای افتتاحیه نمایش در سالن یانگ ویک در لندن از سوی منتقدان «یک پیروزی» توصیف شد.

هرچند بازی شین بسیار تحسین شد، اما خود نمایش واکنش‌های مختلفی از سوی منتقدان به همراه داشت، این درحالی است که مکان اجرای جدید نمایشنامه یک آسایشگاه بیماران روانی است.

تماشاگران نمایش برای رسیدن به صندلی‌های خود نیز از راهروهای پیچ در پیچ یک آسایشگاه روانی عبور کردند!

نشریه «تایمز» به این نمایش از پنج ستاره چهار ستاره داد و بازی شین را «نقش‌آفرینی بسیار تاثیرگذار» توصیف کرد و لیبی پروز، منتقد این نشریه در ادامه نوشت: «هملت این اجرا موهای آشفته دارد و آسیب‌پذیر است و البته خطرناک، این هملت حتی در لحظات خاموشی هم جذاب است.»

کارگردان این نمایش یان ریکسن است که برای اولین بار نمایشنامه‌ای از شکسپیر را روی صحنه می‌برد. در اجرای او چراغ‌های امنیتی، لامپ‌های کم‌نور و درهای آهنی جلوه بسیاری دارند.

شخصیت‌های نمایش با دست و پای بسته وارد راهرو اصلی آسایشگاه (محل اجرای نمایش) می‌شوند، پرستاران از پشت پنجره‌های حفاظ‌دار آن‌ها را تماشا می‌کنند. این گوشه‌ای از تغییرات ریکسن در شروع نمایش است.

صحنه پدیدار شدن شبح پدر هملت در نمایشنامه نیز در اجرا تغییراتی کرده و بسیار نو و ترسناک شده است، در زمان اجرای این صحنه تمام سالن و صحنه نمایش در تاریکی محض فرو می‌رود و ظاهر شدن روح پدر هراسناک است.

جیمز کلاید در نقش کلادیوس، سلی دکستر در نقش گرترود و مایکل گولد در نقش پولونیوس دیگر بازیگران این نمایش هستند.

اما مایکل شین تنها بازیگر تحسین‌شده این اجرا نیست. وینت رابینسن هم در نقش افلیا که جنون و دیوانگی خود در انتهای نمایش را با اجرای ترانه‌ای نوشته پی.جی. هاروی به نمایش می‌گذارد مورد تحسین منتقدان قرار گرفت.

 

پوستر نمایش

آلن پالمر، منتقد «میرور» درمورد نمایش نوشت: «پیروزی و موفقیت مایکل شین در اجرای نقش شاهزاده دانمارک مثال‌دنی است. او جنون این شخصیت را به شکل بیماری دچار پارانویا به نمایش می‌گذارد و از بازی او می‌توان نتیجه گرفت که تمام این اتفاقات در ذهن شخصیت گذشته است.»

پل تیلور که به نمایش چهار ستاره داده است درمورد بازی شین نوشت: «این بازیگر جنب و جوش خطرناک و نبوغ طنزآمیز لازم برای اجرای نقش را دارد.»

مایکل بلینگتن، منتقد «گاردین» به این نمایش سه ستاره از چهار ستاره داد و بازی شین را «چشم‌نواز» توصیف کرد، اما درمورد خود نمایش نوشت: «مضمون فانتزی‌های فرویدی یک بیمار در آسایشگاه» در این اجرا برای نجات و موفقیت نمایش کافی نیست و ادامه داده است: «همه ما هملتی که شاهزاده نباشد در اجراها و اقتباس‌های دیگر دیده بودیم، ریکسن شاهزاده‌ای که هملت نیست را به ما نشان می‌دهد.»

چارلز اسپنسر، منتقد «تلگراف» که به نمایش دو ستاره از پنج ستاره داده است، نوشت: «با دیدن اجرا و کارگردانی ریکسن احساس کردم فریب خورده‌ام. حیف مایکل شین و زحمات بسیارش برای این نقش‌آفرینی. او حتما یکی از سه بازی برتر تاریخ دنیای نمایش در نقش هملت را ارئه داده است.»

چهره‌های مشهوری چون کریستن اسکات توماس، ریچل مک‌آدامز، کارتین تیت، جیسن اورنج و لیلی کول به تماشای اجرای نخست این نمایش نشستند.

نقش هملت یکی از دشوارترین نقش‌های دنیای نمایش برای یک بازیگر است. در سال‌های اخیر دیوید تننت، جود لاو، جان شیم و روری کینر این نقش را ایفا کرده‌اند که بازی جود لاو در این نقش یکی از بهترین اجراها شناخته می‌شود.

یان ریکسن نمایش‌های «خیانت» هارولد پینتر و «ساعت بچه‌ها» را روی صحنه برده است. شین بازیگر محبوب منتقدان در فیلم‌های «یونایتد نفرین‌شده»، «ملکه»، «فراست/نیکسن» و این اواخر «پسر زیبا» بازی کرده است.... / khabaronline.ir


ویدیو : بازیگری که همه را به تحسین واداشت