بازیگران زن سینما با پولشان چه کار می کنند؟ : كی از دغدغه‌های این روزهای اكثر ...


كی از دغدغه‌های این روزهای اكثر جوانان این است كه اندك سرمایه خود را در چه كاری پس‌انداز كنند تا ارزش پول‌شان مثل برق و باد كم نشود. آن‌ها نمی‌خواهند یك شبه ره 100 ساله بروند و ثروتمند بشوند بلكه می‌خواهند ارزش پول خود را كمی بیشتر كنند.

پادشا:  یكی از دغدغه‌های این روزهای اكثر جوانان این است كه اندك سرمایه خود را در چه كاری پس‌انداز كنند تا ارزش پول‌شان مثل برق و باد كم نشود. آن‌ها نمی‌خواهند یك شبه ره 100 ساله بروند و ثروتمند بشوند بلكه می‌خواهند ارزش پول خود را كمی بیشتر كنند. به همین دلیل است كه از كارگر، مهندس، خانه‌دار گرفته تا تاجری كه سال‌هاست دستش در كار تجارت است به فكر خرید سكه و ارز افتاده‌اند اما نوسانات این بازار هیجان و استرس را به این گروه وارد كرده و برخی را از این‌شیوه پس‌اندازكردن پشیمان كرده است. در میان این گروه‌ها مشتاق شدیم تا بدانیم بازیگرها و هنرمندان جوان نیز به خرید و فروش سكه علاقه‌مند شده‌اند و تب خرید سكه آن‌ها را هم گرفته است یا نه! شنیدن نظرات چند بازیگر جوان درباره نحوه پس‌انداز كردن سرمایه‌شان خالی از لطف نیست.



بازیگران سینما , لیست اسامی بازیگران سینما , بازیگران زن سینما

ریسك كردم و در یك شركت سرمایه‌گذاری كردم

خاطره اسدی: «من تا 2، 3 سال پیش اصلا به پس‌انداز و سرمایه‌گذاری فكر نمی‌كردم و همه درآمدم را خرج می‌كردم اما كم‌كم خانواده و دوستان خیلی نصیحتم كردند و گفتند حیف است تو كه این‌قدر زحمت می‌كشی و كار می‌كنی همه پول‌هایت را خرج كنی. به خصوص پدرم خیلی با من صحبت كرد و كمكم كرد. او به من یاد داد، چگونه پس‌انداز كنم و جلوی خرج‌های اضافه‌ام را بگیرم. پس‌اندازهایم ذره‌ذره بیشتر شد و بعد به این فكر كردم كه حالا با آن‌ها چه كار كنم. باز هم پدرم به دادم رسید و بهم یاد داد پس‌اندازهایم را سرمایه‌گذاری كنم. من بیشتر پس‌اندازم را در یك شركت واردات و صادرات سرمایه‌گذاری می‌كنم. خیلی اهل پس‌انداز در بانك نیستم به‌نظرم سود كمی دارد. در حال حاضر مطمئن‌ترین راه سرمایه‌گذاری را خرید و فروش ارز و سهام می‌دانم. سهام خیلی راه مطمئن و امنی برای افزایش سرمایه است. البته برای این نوع سرمایه‌گذاری باید دانش كافی در این زمینه را هم داشته باشی كه به دست آوردن این دانش كار سختی نیست و با شركت در كلاس‌هایی كه بورس برگزار می‌كند، می‌توان این دانش را به دست آورد. در كنار دانش باید روحیه ریسك‌پذیری هم داشته باشی و به قول معروف «سرت درد كند برای این جور كارها.» البته من روحیه ریسك پذیری هم دارم كه باعث می‌شود از سرمایه‌گذاری نترسم. نمی‌ترسم از این‌كه آن پیش‌بینی‌ای كه می‌كردم درست در نیاید. برای موفقیت در سرمایه‌گذاری این روحیه لازم است.»



عکس بازیگران سینما , بازیگران گیلانی سینما , اخبار بازیگران سینما

همه سرمایه‌ام را در یك كفه ترازو نمی‌گذارم

چكامه چمن‌ماه: «به‌نظرم در این شرایط اقتصادی اصلا پس‌انداز معنی ندارد. پس‌انداز برای زمانی است كه شما مثلا اگر 5 هزار تومان درآمد دارید، 3 هزار تومان آن را خرج كنید و بتوانید بقیه را پس‌انداز كنید اما وقتی عین 5 هزار تومان را مجبور می‌شوید خرج كنید و تازه كم هم می‌آورید، دیگر پس‌انداز و پیرو آن سرمایه‌گذاری و... معنایی ندارد. مشكلات اقتصادی هم اكنون محدود به یك قشر خاصی نیست و اكثر مردم با آن دست به گریبان هستند. حالا این‌كه كسی برود سراغ كارهایی مثل خرید و فروش سكه طلا و ارز و... برای كسب مازاد درآمد یك بحث دیگری است كه به روحیه افراد هم برمی‌گردد. من واقعا نه روحیه‌اش را دارم و نه اطلاعاتش را چون به‌نظرم سرمایه‌گذاری در این حوزه‌ها یا مثلا بورس و... احتیاج به اطلاعات زیادی دارد و كار هر كسی نیست. درآمد من تنها از راه بازیگری است و ادبیات. من شعر می‌گویم و اشعارم را منتشر می‌كنم كه آن هم واقعا هیچ درآمد و سودی ندارد. تا به حال یك كتاب شعرم توسط انتشارات روشنان منتشر شده و كتاب دومم در ارشاد منتظر مجوز است. در حال حاضر كتاب سوم را هم می‌نویسم كه البته شعر نیست و داستان كوتاه است. با این اوصاف دیگر مازادی برای پس‌انداز و سرمایه‌گذاری باقی نمی‌ماند. اصلا فكر می‌كنم روحیه بازیگری و نویسندگی با این نوع سرمایه‌گذاری‌ها سازگار نیست و چون شغل ما به نوعی است كه گاهی سر كار می‌روی و گاهی تا سال‌ها ممكن است پیشنهادی نداشته باشی، باید به فكر پس‌انداز مطمئن‌تری باشیم. برای ما و مردم دیگری كه پول را با زحمت به‌دست می‌آوریم، خیلی سخت است كه تمام داشته‌های‌مان را در كفه یك ترازو بگذاریم.»


ویدیو : بازیگران زن سینما با پولشان چه کار می کنند؟