بازیکنان سرباز، دغدغه جدید کی‌روش! : ماجرای بازیکنان سرباز همچنان ادامه دارد؛ ...


ماجرای بازیکنان سرباز همچنان ادامه دارد؛ آنهایی که تخلف کردند و غیرقانونی کارت معافیت گرفتند تا بتوانند در تیم‌های غیرنظامی بازی کنند. روزنامه ایران ورزشی: ماجرای بازیکنان سرباز همچنان ادامه دارد؛ آنهایی که تخلف کردند و غیرقانونی کارت معافیت گرفتند تا بتوانند در تیم‌های غیرنظامی بازی کنند. بعد از یک نیم‌فصل دوری از فوتبال، تبصره‌ای برای این بازیکنان در نظر گرفته شد. آنها با قانونی جدید این مجوز را پیدا کردند که بتوانند در تیم‌های نظامی به فوتبال خود ادامه بدهند. همین شد که دانه‌درشت‌ها به تراکتورسازی و ملوان رفتند و بقیه راهی فجرسپاسی در لیگ یک و نیروی زمینی در لیگ دو شدند.

بختیار رحمانی، شجاع خلیل‌زاده، سروش رفیعی و احمد عبدا...‌زاده در ترکیب تراکتورسازی قرار گرفتند و در لیگ بازی کردند، بازیکنانی چون حسین ماهینی و آرش افشین هم ملوان را در لیگ پانزدهم همراهی کردند. فرصت بعدی برای این بازیکنان، تصویب حضورشان در تیم ملی بود. آنها امیدوار بودند که بعد از کسب مجوز بازی در لیگ برتر بتوانند در تیم ملی هم حضور داشته باشند. این اتفاق قرار بود رخ بدهد اما به نظر می‌رسد قانون جدیدی تصویب شده و این اجازه را از آنها گرفته است. گویا نامه‌ای توسط تربیت بدنی نیروهای مسلح نوشته شده و مجوز بازی در تیم ملی را از این بازیکنان سلب کرده است.

سردار موسی کمالی معاون اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح در خصوص نامه تربیت بدنی این نیرو مبنی بر بازی نکردن بازیکنانی که کارت پایان خدمت‌شان به دلیل تخلف مشکل داشت در تیم‌های ملی می‌گوید: «تردیدهایی در این مورد وجود داشت که شاید این بازیکنان بتوانند در تیم ملی بازی کنند اما مصوبه جدید به صورت قطعی اعلام کرد که آنها به هیچ‌وجه نمی‌توانند در تیم ملی بزرگسالان یا المپیک بازی کنند. طبق این مصوبه کسانی که در خصوص کارت خدمت سربازی تخلف کردند اگر 4 ماه خدمت کنند و آموزش هم ببینند فقط می‌توانند در تیم‌های نیروهای مسلح بازی کنند و حق هیچ‌گونه فعالیتی در تیم‌های المپیک یا بزرگسالان را ندارند.»

سردار کمالی آب پاکی را روی دست بازیکنانی می‌ریزد که انتظار داشتند پس از بازی در تیم‌های نظامی لیگ برتر، مجوز حضورشان در تیم ملی نیز صادر شود: «برخی از این بازیکنان امیدوار بودند که بتوانند به تیم ملی برسند اما با قاطعیت می‌گویم منتظر اتفاق خاصی نباشند. این بازیکنان دیگر با این مصوبه حق فعالیت در تیم‌های ملی نخواهند داشت. در مورد تیم المپیک هم ابهام‌هایی وجود داشت که وضعیت آن نیز با این مصوبه مشخص شد.»

به این ترتیب چند بازیکن مطرحی که کی‌روش روی حضور آنها در تیم ملی برنامه‌ریزی کرده بود از دعوت به تیم ملی محروم خواهند بود. بازیکنانی چون حسین ماهینی، سروش رفیعی و بختیار رحمانی که مورد علاقه کی‌روش هستند یا احمد عبدا...‌زاده و شجاع خلیل‌زاده که امیدوار بودند بعد از مدت‌ها دوری از تیم ملی به اردو دعوت شوند و دوباره مورد توجه کی‌روش قرار بگیرند.

کی‌روش با مشکل جدیدی روبه‌رو شده است. او باید روی این 5 بازیکن خط قرمز بکشد. بخصوص سروش رفیعی که از او به عنوان جانشین مسعود شجاعی یاد می‌شد و حتی حسین ماهینی که به نظر می‌رسید با حضور در اردوی تیم ملی بتواند یکی از دفاع راست‌های منتخب کی‌روش باشد.

آخرین خبر از دلایل مخالفت نظام وظیفه با حضور ملی‌پوشان متخلف در تیم ملی به موضوع مهرداد پولادی مربوط است. از نظام وظیفه خبر می‌رسد که چون پولادی به موقع بازنگشته نظام وظیفه هم با حضور دیگر متخلفان در تیم ملی مخالفت کرده است. ظاهرا شرط حضور مهرداد در جام ملت‌ها بازگشت بوده است.

بدشانسی سروش رفیعی را رها نمی‌کند. او از یک سو با مصوبه تربیت بدنی نیروهای مسلح حق حضور در تمرینات را ندارد و از سویی دیگر آسیب دیده و پایش را گچ گرفته است. رفیعی در اواخر بازی تراکتورسازی- پدیده از ناحیه پا دچار ترک شد و پای خود را گچ گرفت. پزشک تراکتور در مورد مصدومیت سروش رفیعی می‌گوید: «سروش در اواخر بازی مصدوم شد و به دلیل ترک خوردگی در پای او و گرفتن گچ، این بازیکن بازی بعد و حتی تیم ملی را نیز از دست داد.»


ویدیو : بازیکنان سرباز، دغدغه جدید کی‌روش!