بازیکنان ایرانی نصف استاندارد جهانی می دوند : او در مورد دونده ترین بازیکن ...


او در مورد دونده ترین بازیکن تیم ملی هم گفت: در بازی های گذشته تیم ملی، اشکان دژاگه بیشترین دوندگی را داشته است. میزان دوندگی او دقیقا با استانداردهای جهانی منطبق است




تماشا:  بازی تیم ملی با ازبکستان حسابی سرگروهی که بازی های تیم ملی را انجام می دهند شلوغ کرده است. آنها در این مدت چند بار با سرمربی تیم ملی و کادر فنی جلسه گذاشته اند تا اطلاعات دقیق بازیکنان را در اختیار آنها قرار بدهند. گفته می شود کی روش خیلی روی اطلاعات شرکتی که بازی ها را برای آنالیز می کنند حساب کرده است و به همین دلیل هم او از روی اطلاعات آنها تمرین خود را برنامه ریزی می کند. ابوالفضل محمودی، سرپرست تیمی که بازی های تیم ملی را آنالیز می کند در مورد آنالیزهایی که برای بازی با ازبکستان انجام دادند، گفت: «ما معمولا در زمانی که تیم ملی بازی دارد خیلی سرمان شلوغ است. معمولا بچه های ما مثل بازیکنان در اردو هستند و به کادر فنی تیم ملی اطلاعات می دهد. کادر فنی از روی اطلاعات بازیکنان برنامه تمرین را می چیند.» اما شاید بعد از صحبت های محمودی اولین سوالی که به وجود می آید این باشد که آیا این شرکت می تواند حین بازی با ازبکستان اطلاعات خود را در اختیار کادر فنی بگذارد یا نه.

محمودی در این باره گفت: «این کار سختی نیست و ما می توانیم اطلاعات را لحظه به لحظه در اختیار کادر فنی قرار بدهیم ولی فعلا کادر فنی تیم ملی تجهیزات این مسئله را ندارند و به همین دلیل در بازی با ازبکستان این اتفاق نمی افتد ولی ما تمام تلاش خود را می کنیم که در بازی های بعدی بتوانیم به کادر فنی آمار لحظه به لحظه بدهیم.» اما نکته ای که خیلی ها در مورد آن حرف می زنند این است که میزان دوندگی بازیکنان ایرانی نسبت به استاندارد دنیا خیلی پایین است. این مسئله را سرپرست گروه آنالیز بازی ها هم تایید می کند: «دقیقا همینطور است. دوندگی در بین بازیکنان ایرانی خیلی کمتر از استاندارد است. من این را می توان بگویم که تقریبا بازیکنان تیم ملی در بازی با قطر در مرحله قبلی انتخابی جام جهانی نصف استاندارد جهانی دویدند. (اگر استاندارد دوندگی در دنیا 10 کیلومتر باشد، بازیکنان ایرانی حدود 5 کیلومتر در آن بازی دویده اند.)

او در مورد دونده ترین بازیکن تیم ملی هم گفت: «در بازی های گذشته تیم ملی، اشکان دژاگه بیشترین دوندگی را داشته است. میزان دوندگی او دقیقا با استانداردهای جهانی منطبق است.» اما سوال دیگر اینجاست که آیا بازیکنی در لیگ ایران است که منطبق با استاندارد جهانی بدود یا نه که محمودی در مورد آن پاسخ داد: «پژمان نوری خیلی خوب می دود. او تقریبا در هر بازی که برای تیم ملی بازی می کند نزدیک به استاندارد جهانی می دود. ما نمونه دیگری نداریم.»


ویدیو : بازیکنان ایرانی نصف استاندارد جهانی می دوند