بازگشت کومودور ۶۴ : کومودور ۶۴، کامپیوتر شخصی نوستالژیکی است که هیچگاه از یادمان ...


کومودور ۶۴، کامپیوتر شخصی نوستالژیکی است که هیچگاه از یادمان نمی‌رود. گروهی به نام Commodore USA، برند کومودور را خریده و قصد دارند این کامپیوتر را با ظاهر خاطره‌انگیز و باطن به‌روزشده مجددا احیا کنند! کومودور ۶۴، کامپیوتر شخصی نوستالژیکی است که هیچگاه از یادمان نمی‌رود. گروهی به نام Commodore USA، برند کومودور را خریده و قصد دارند این کامپیوتر را با ظاهر خاطره‌انگیز و باطن به‌روزشده مجددا احیا کنند!

کومودور ۶۴ اصلی، به خاطر داشتن ۶۴ کیلوبایت حافظه، پسوند ۶۴ گرفته بود. ۱۷ میلیون دستگاه از این پی‌سی از زمان معرفی‌اش در سال ۱۹۸۲، تا زمان توقف تولید، به فروش رسید. در سال‌های میانی دهه هشتاد، کومودور پی‌سی محبوبی بود و نسلی از کاربران، خاطره‌های زیادی با آن دارند.

متن بازگشت از کربلا , متن بنر بازگشت از کربلا , متن و عکس پروفایل بازگشت از کربلا

اما نسخه جدید کومودور ۶۴، با اینکه ظاهری کاملا شبیه نسخه قدیمی دارد، سیستم عامل اوبونتو دارد و  البته ویندوز ۷ را هم بالا می‌آورد و قرار است سیستم عامل جدید کومودور را که به زودی آماده خواهد شد، برای مشتری‌های این نسخه جدید، ایمیل کنند.

کومودور ۶۴ جدید، پردازنده دوهسته‌ای Atom 625 ، گارت گرافیک Ion2 و ۴ گیگ حافظه دارد و به علاوه رابط USB، درایو DVD و وای فای دارد.

شرکت سازنده کومودور جدید که می‌داند در غوغای تبلت‌ها و نت‌بوک‌ها، مشتریانش را نوستال‌بازها و خوره‌های قدیمی کامپیوتر تشکیل می‌دهند، یک شبیه‌ساز برای بازی‌های مشهور کومودور هم در این دستگاه پیشبینی کرده است.

مانند نسخه قدیمی، کومودور جدید هم ۵۹۵ دلار قیمت دارد. شرکت سازنده در نظر دارد آمیگای جدید هم وارد بازار کند!

منبع : 1Pezeshk.com


ویدیو : بازگشت کومودور ۶۴