بازگشت نکونام با انصاری فرد به لیگ برتر : در سال‌هایی که جلالی مربی پاس بود ...


در سال‌هایی که جلالی مربی پاس بود و با این تیم به قهرمانی رسید، نکونام یکی از جوان‌های تیم جلالی بود. روزنامه ایران ورزشی: جواد نکونام، کاپیتان تیم ملی در بازی تدارکاتی با تیم ملی سوئد در نوروز امسال به صورت ناگهانی از فوتبال خداحافظی کرد. با توجه به اینکه خداحافظی نکونام خیلی بی‌سر و صدا برگزار شد طی هفته‌های گذشته بازیکنان تیم ملی از او خواستند که مجددا بازوبند کاپیتانی را به بازو ببندد و به تیم ملی برگردد.
 
بازیکنانی مثل رضا قوچان‌نژاد، علیرضا حقیقی، اشکان دژاگه و مسعود شجاعی از جمله بازیکنانی بودند که از نکونام خواستند به تیم ملی بازگردد ولی او گفت که تصمیمش را گرفته است و به تیم ملی برنمی‌گردد.
 
* نکونام در سایپا!

این خبر عجیب اما به واقعیت نزدیک است. کاپیتان بازنشسته تیم ملی حالا قرار است یک بار دیگر در لیگ بازی کند آن هم به دعوت آقامجید.
 
خداحافظی نکونام از تیم ملی شاید یک پیام داشت (خداحافظی با فوتبال) اما انگار نکونام دلش نمی‌آید کفش‌هایش را آویزان کند و بدش نمی‌آید دوباره بازی در لیگ ایران را تجربه کند.
 
نکونام با آقا مجید کار کرده. در سال‌هایی که جلالی مربی پاس بود و با این تیم به قهرمانی رسید، نکونام یکی از جوان‌های تیم جلالی بود اما از آن قهرمانی چیزی نزدیک 13 سال می‌گذرد و حالا نکونام آن جوانی که در تیم پاس بازی می‌کرد، نیست.
 
خبر بازگشت نکونام به لیگ ایران عجیب است و اینکه جلالی در کنار بازیکنان جوان قرار است از بازیکنانی در سن و سال نکونام استفاده کند! اما شاید تجربه این بازیکن در کنار جوان تر‌ها به جلالی کمک کند تا فصل متفاوتی نسبت به سال قبل داشته باشد. شاید جلالی و شاگردانش به رتبه‌ای که پارسال نصیب سایپا شد اکتفا نکنند و این بار با طعم بیشتری پا به لیگ برتر بگذارند.
 
سایپا تیم خوب و جوانی نشان داده. تیم بدون ادعا اما خطر ساز که می‌تواند برای تیم‌های دیگر خطر جدی باشد. با توجه به اینکه نگاه جلالی برای فصل پانزدهم متفاوت است، حضور نکونام و تجربه‌اش هم کمک زیادی به سایپا خواهد کرد.
 
باید دید نکونام که در لیگ ایران پیراهن پاس و استقلال را به تن کرده با پیراهن سایپا چه عملکردی در لیگ خواهد داشت و به مجید جلالی برای رسیدن به تفکرش کمک می‌کند.
 
حضور نکونام در سایپا از منظر دیگری هم قابل توجه است. علی دایی را به یاد می‌آوریم که وقتی فوتبالش تمام شد به سایپا رفت و در قامت مربی- بازیکن به فعالیت پرداخت.
 
نتیجه حضور دایی در سایپا قهرمانی بود و شاید برای جواد نکونام هم این سناریو تکرار شود. البته قهرمان آن فصل سایپا محصول کار سورانت بود اما در نهایت دایی به‌عنوان مربی- بازیکن روی نیمکت این تیم قرار گرفت تا به نام او نوشته شود. حال باید دید سرنوشت نکونام با سایپا، تیم جدیدش چه خواهد شد. حضور جواد در ترکیب سایپا قطعی به نظر می‌رسد.
 
نکونام که راهی سایپا شود احتمالا کریم انصاری‌فرد هم به این تیم خواهد رفت. مذاکراتی هم با این بازیکن شده و به نظر می‌رسد سایپا فصل بعد را با بازیکنانی شروع کند که از اوساسونا جدا شده‌اند.


ویدیو : بازگشت نکونام با انصاری فرد به لیگ برتر