بازگشت رونالدینیو به فوتبال ملی :     عصر ایران ورزشی - رونالدینیو، ستاره ...



 

 

بازگشت ایران نوین به فوتبال , رونالدینیو ستاره فوتبال برزیل , فوتبال

عصر ایران ورزشی - رونالدینیو، ستاره برزیلی، به تیم ملی برزیل بازگشت. رونالدینیو که بعد از حضور کارلوس دونگا در راس کادر فنی تیم ملی برزیل، از حضور در جمع ملی پوشان برزیلی محروم شده بود، اینک به لطف مانو منزس، سرمربی جدید برزیلی ها، دوباره در ترکیب تیم برزیل جای گرفته است.

 

منزس همچنین از عملکرد رونالدینیو در دیدار دوستانه دوشنبه شب لندن که با برد 0-1 برزیل مقابل غنا همراه بود به شدت اظهار رضایت کرده است.

این اولین بازی ملی رونالدینیوی 31 ساله در ده ماه اخیر بود و عملکرد او نظر مثبت مربی تیم ملی برزیل را به همراه داشت.

منزس در پایان این مسابقه به پی.ای گفت:" رونالدینیو خیلی خوب بازی کرد و جزو بازیکنانی است که نیاز بود تا او را به تیم بازگردانیم. فوتبال ملی این روزها خیلی سریعتر شده و در ابتدا کارکردن برای رونالدینیو اندکی سخت بود. ولی بعد از آن به ریتم بازی عادت کرد و در نیمه دوم تمام توانایی هایش را به نمایش گاشت. رونالدینیو واقعا خوب بازی کرد و کاری کرد که دروازه بان حریف به شدت به زحمت بیفتد. ما باید او را به فوتبال ملی بازگردانیم. "

با بازگشت رونالدینیو به جمع ملی پوشان برزیل، می توان امیدوار بود که شیوه بازی برزیلی ها از سبک خسته کننده و کسالت آور دونگا از سبک بازی برزیلی ها کنار گذاشته شود.

دونگا که در جام جهانی 1994 به عنوان کاپیتان تیم ملی برزیل قهرمان جام شده بود، سعی داشت با سبک و سیاق برزیل 94 در جام جهانی 2010 نیز قهرمانی را از آن برزیلی ها کند.

هر چند که مردم برزیل رضایت چندانی از کیفیت بازی های تیم ملی کشورشان در جام 94 نداشتند و قهرمانی های برزیل در جام های 58، 62 و 70 را بسیار درخشان تر و مطلوبتر از قهرمانی این تیم در جام 94 می دانستند، ولی دونگا در جام 2010 قادر به کسب چنان قهرمانی کسل کننده ای هم نشد.

" آقای بد لباس " در جام 2010 گرفتار هلندی هایی شد که آنها نیز از سبک بازی شناور و تهاجمی همیشگی خود فاصله گرفته بودند و با فوتبالی دفاعی و محافظه کارانه در پی فتح جام بودند. حذف برزیل توسط هلند، حذف دونگا از تیم ملی این کشور را در پی داشت و با کناررفتن دونگایی که در پی بازیکنان " کارگرصفت " و نه تکنیسین بود، راه بازگشت رونالدینیو به تیم ملی هموار شد.

رونالدینیو اینک 31 ساله است و در جام جهانی 2014، که در برزیل برگزارمی شود، 34 ساله خواهد بود. او  از هم سرنوشتی با ریوالدو و رونالدو می گریزد و نمی خواهد به ستاره ای بدل شود که زودهنگام و خالی از انگیزه، فوتبال را کنار گذاشت.

بازگشت رونالدینیو به تیم ملی برزیل را باید به فال نیک گرفت؛ چرا که انتخاب رونالدینیو از سوی منزس به معنای تمایل سرمربی جدید برزیل به بازی هجومی است و احتراز برزیل از ارائه بازی های بسته و آکنده از احتیاط، قطعا به زیبایی جام جهانی 2014 کمک خواهد کرد...../عصر ایران


ویدیو : بازگشت رونالدینیو به فوتبال ملی