بازگشت اینترنت به وضعیت سفید : اختلالات و کندی‌های اخیر اینترنت که به شدت کاربران ...


اختلالات و کندی‌های اخیر اینترنت که به شدت کاربران را کلافه کرده بود به قطعی مسیرهای ارتباطی ترکیه و باب المندب مربوط بوده و گویا تا حد زیادی برطرف شده است. خبرگزاری ایسنا: اختلالات و کندی‌های اخیر اینترنت که به شدت کاربران را کلافه کرده بود به قطعی مسیرهای ارتباطی ترکیه و باب المندب مربوط بوده و گویا تا حد زیادی برطرف شده است.

طی روزهای گذشته کاربران اینترنت کشور و به خصوص نرم افزارهایی مانند تلگرام با اختلالات و کندیهای بسیاری مواجه بود بر همین اساس شرکت ارتباطات زیرساخت که مسئولیت تامین پهنای باند کشور را بر عهده دارد روز گذشته در قالب اطلاعیه ای کوتاه اعلام کرد:«به دنبال قطعی مسیرهای ارتباطی ترکیه و باب المندب، بخشی از ارتباطات بین الملل کشورهای منطقه ازجمله ایران دچار کندی شد.

شرکت ارتباطات زیرساخت و سایر شرکت های بین المللی در تلاشند مشکل ایجاد شده را از طریق برقراری مسیر ها ی پشتیبان و در کوتاه ترین زمان ممکن رفع کنند .»

حال صبح امروز شرکت ارتباطات زیرساخت کشور از حل این اختلالات خبر داده و اعلام کرده است:«بخش عمده ای از اختلال و کندی ارتباطات بین الملل کشور که در پی قطعی های فیبر نوری در مسیر تنگه باب المندب و ترکیه ایجاد شده بود برطرف شد».

بر اساس گزارش منتشر شده از سوی شرکت ارتباطات زیرساخت، در حال حاضر شبکه ارتباطی کشور تقریبا در حالت عادی قرار دارد و کارشناسان و متخصصان این شرکت در تلاشند تا از طریق مسیرهای پشتیبان، ارتباطات بین الملل کشور را به حالت مطلوب باز گردانند.

همچنین در این گزارش تاکید شده است ارتباطات بین الملل کشور از طریق درگاه های متعدد در نقاط مختلف مرزی برقرار می شود تا هنگام بروز اختلال در یک مسیر، جریان ارتباط از مسیرها و درگاه های دیگر تامین و پشتیبانی شود.»


ویدیو : بازگشت اینترنت به وضعیت سفید