بازگشت آرنولد با ترمیناتور این بار در قاب تلویزیون : «ترمیناتور: ماجراهای سارا ...


«ترمیناتور: ماجراهای سارا کانر» و در واقع شکل خلاصه شده عنوان انگلیسی این مجموعه تلویزیونی است.این مجموعه از شبکه «فاکس» به روی آنتن رفت و روایتی تازه از فیلم های «ترمیناتور» وارد شبکه نمایش خانگی جهان کرد.



روزنامه هفت صبح:
«ترمیناتور: ماجراهای سارا کانر» که گاه به سادگی با مخفف «تی اس سی سی» از آن یاد می شود و در واقع شکل خلاصه شده عنوان انگلیسی این مجموعه تلویزیونی است که توسط کمپانی های «قرن بیستم تلویزیون فاکس»، «تلویزیون برادران وارنر» و «سی 2 پیکچرز» به تولید رسید.

این مجموعه تلویزیونی علمی - تخیلی از شبکه «فاکس» به روی آنتن رفت و روایتی تازه را از سری فیلم های «ترمیناتور» وارد شبکه نمایش خانگی سراسر جهان کرد. این مجموعه حول محور زندگی شخصیت های داستانی - سارا و جان کانر - و آنچه به دنبال اتفاقات «ترمیناتور 2: روز داوری» رخ می دهد، می گردد. نسخه دوبله و قانونی این سریال مدتی است که به شکل قسمتی وارد شبکه نمایش خانگی شده است.

تهیه کنندگان ترمیناتور، آغازگر راه

این مجموعه تلویزیونی جنجال برانگیز که به واسطه سری فیلم های سینمایی ترمیناتور با شهرتی آشکار وارد عرصه تلویزیون شد، برای نخستین بار در 13 ژانویه 2008 (23 دی 1386) از شبکه آمریکایی فاکس به روی آنتن رفت. تولید این مجموعه مشخصا به دست تهیه کنندگان ترمیناتور 2 و 3، مدیران شرکت تلویزیونی سونی پیکچرز و معاونان ارشد کمپانی سی 2 به تولید رسید.

از این میان می توان به نام اشخاصی چون جیمز کامرون - کارگردان سرشناس سری اول و دوم فیلم های ترمیناتور - ماریو کاسار، اندرو جرج واینا، جیمز میدلتون، دیوید ناتر و جاش فیدمن اشاره کرد. فریدمن علاوه بر سرمایه گذاری در این مجموعه تلویزیونی، در مقام نویسنده دو اپیزود نخست آن نیز ظاهر شده است.

بازگشت شبنم قلی خانی به تلویزیون , بازگشت استاد به تلویزیون , بازگشت آزاده نامداری به تلویزیون

تولید فصل سوم بعد از اعلام تعطیلی

به رغم استقبال پرشور مخاطبان و تلاش بی وقفه هواداران مجموعه تلویزیونی ترمیناتور، کوین ریلی، مدیر شبکه تلویزیونی فاکس در 18 ماه مه 2009 رسما اعلام کرد کمپانی فاکس قصد تولید فصل سوم این مجموعه را ندارد و ساخت آن را برای همیشه متوقف خواهد ساخت اما طی کمتر از دو سال، ناامیدی هواداران این مجموعه پرمخاطب به امیدواری بدل شد چرا که شبکه تلویزیونی «سای فای» خبرهای خوشی را برای مخاطبان چشم انتظار این مجموعه علمی - تخیلی به همراه داشت. مدیران این شبکه کابلی آمریکایی در روز 22 فوریه 2011 اعلام کردند، تمامی حقوق مربوط به 31 اپیزود این مجموه را خریداری کرده و از 7 آوریل 2011 نمایش این مجموعه را آغاز کردند.

تولید مجموعه ای عظیم با بودجه ای ناچیز

«ورایتی» در روز نهم نوامبر 2005 خبر ساخت مجموعه ای تلویزیونی براساس سری فیلم های ترمیناتور منتشر کرد. بنا بر خبر انتشار یافته، قرار بود کمپانی سی 2 پیکچرز که ضمنا تهیه کنندگی «ترمیناتور 3: قیام ماشین ها» را برعهده داشته، به همراه شبکه تلویزیونی برادران وارنر این مجموعه تازه را تهیه و تولید کنند. کمپانی فاکس نیز با اعلام تعهدات خود به جمع سرمایه گذاران تهیه این مجموعه تلویزیونی پیوست.

این مجموعه در ابتدا تحت عنوان «ماجراهای سارا کانر» معرفی شد که تمرکزش بر ماجراهای زندگی سارا کانر، یکی از شخصیت های اصلی سری فیلم های ترمیناتور بود. سارا و پسرش به دنبال وقایع «ترمیناتور 2: روز داوری» متواری می شوند.

یکی از سرمایه گذاران این مجموعه تلویزیونی با در نظر گرفتن ابعاد مختلف شخصیت سارا کانر اظهار داشت: «او سنگینی بار تمام دنیا را به دوش می کشد و در عین حال ناگزیر است پسر نوجوانش را که احتمال می رود منجر به رستگاری بشریت شود، از آب و گل در بیاورد و بزرگ کند.»

جاش فریدمن، سرمایه گذار و نویسنده سناریوی دو اپیزود نخست این سریال نیز یادآور شده بود به دلیل بودجه اندکی که در مقایسه با فیلم های بلند سینمایی در اختیار شبکه های تلویزیونی قرار دارد، صحنه های اکشن کمتری برای این مجموعه نوشته و ساخته خواهد شد.

سریالی متمرکز بر مسائل معنوی

کمپانی فاکس در 28 آگوست 2006، پس از آن که شبکه تلویزیونی برادران وارنر، دیوید ناتر را به منظور کارگردانی نسخه آزمایشی سریال استخدام کرد، مقدمات تولید و ساخت این مجموعه را آغاز کرد. این سریال یکی از هفت مجموعه تلویزیونی تازه ای به شمار می رفت که شبکه فاکس در 13 ماه مه 2007، به منظور پخش از آنتن خود انتخاب کرده بود.

فریدمن نیز در مصاحبه های خود اعلام کرده بود این مجموعه از آن دست سریال هایی نخواهد بود که هر هفته با یک ضد قهرمان تازه و به اصطلاح «ترمیناتور هفته» به روی آنتن رود و سارا، جان و کامرون با تهدیدها و خطرات دیگری غیر از ترمیناتورها روبرو خواهند شد.

در جریان پیشرفت سریال، موضوع «اسکای نت» نیز به سایر موضوعات چالش برانگیز فیلمنامه اضافه شد. در آن زمان، فریدمن علاوه بر آن که طرح کل داستان فصل نخست این سریال را پی ریزی کرده بود، مشغول پروراندن ایده طرح سه فصل دیگر در ذهنش بود. کل محتوای این مجموعه عمدتا متمرکز بر جستجو و کاوش مضامین مذهبی و ایده های اومانیستی بود.

اپیزود آزمایشی در وهله نخست در آلبوکرکی، نیومکزیکو فیلمبرداری شد. عکاسی فیلم از 24 ژانویه 2007 آغاز شد و تکمیل شدن آن حدود یک ماه به طول انجامید. اپیزودهای بعدی سریال در بخشی از استودیوهای برادران وارنر فیلمبرداری واقع در کالیفرنیا فیلمبرداری شد؛ جایی که پیش تر مجموعه کمدی - درام «دختران گیلمور» در آن فیلمبرداری شده بود.

بازتاب ها و منتقدان

«یو اس تودی» امتیاز 4.5 از 5 ستاره را به اپیزود نخست این سریال اختصاص داد و آن را مجموعه ای «هوشمندانه، قوام یافته، خشن و سرگرم کننده» توصیف کرد. «نیویورک تایمز» از این مجموعه به عنوان یکی از «انسانی ترین و بشردوستانه ترین ماجراهای علمی تخیلی» یاد کرد که تنها هر از گاهی امکان ظهور می یابند.

علاوه بر تمامی بازتاب ها، مجله صنعت فیلم «دیلی ورایتی» این سریال را گسترش ماهرانه و جذاب برند ترمیناتور توصیف کرد که ویترینی از بی شمار جلوه های ویژه اکشن و رئالیستی (واقع گریانه) تاثیرگذار را به نمایش می گذارد.

با وجود این، تمامی واکنش ها به ساخت و پخش این سریال مثبت نبوده است. «دفوتن کریتیک» در 14 ژوئن 2007، با مرور اپیزود آزمایشی سال 2007، آن را بسیار دور از انتظار خواند و اظهار داشت این مجموعه انتظار مخاطب را از افسانه ترمیناتور به هیچ وجه برآورده نمی سازد و این بخش بیش از آنکه شبیه نسخه ای آزمایشی به نظر بیاید، بیشتر به عذر و بهانه ای می ماند که قصد داشته با استفاده از حق امتیاز سری فیلم های ترمیناتور، سریالی تلویزیونی را روانه آنتن کند و به این ترتیب مخاطبان را پای گیرنده هایشان بنشاند. در جریان یکی دیگر از نقدهای منفی که درباره این مجموعه نوشته شد، «لالمینا کوره دورا» در گزارش خود؛ اپیزود آزمایشی را بازسازی نازل و کم ارزش فیلم ترمیناتور 2 توصیف کرد.

سکوت منتقدان با آغاز فصل دو

اما انتقادات با آغاز و ادامه فصل دوم سریال شکل مثبت تری به خود گرفت و پخش سریال با واکنش هیجان زده منتقدان روبرو شد. در ماه مه 2009، سریال در پایان نظرسنجی E!Online تحت عنوان «نجات یک سریال» برنده اعلام و با پوشش خبری مثبت از سوی رسانه هایی نظیر «وایرد» و «سی ان ان» روبرو شد.

در تلاشی که به منظور ادامه ساخت و پخش سریال توسط هواداران انجام گرفت، گروه های حمایت و طرفداری از این مجموعه تلویزیونی در شبکه های اجتماعی پدید آمدند و ویدئوهایی در طرفداری از ادامه این سریال بر سایت «یوتیوب» قرار گرفت. جاش فریدمن، خالق این اثر در گفتگویی با «کلیک کلاک» اذعان داشت، قسم خورده هرگز درباره چگونگی ادامه و پایان این سریال حرفی به میان نیاورد.

آغاز فصلی تازه برای افسانه ترمیناتور

روز 6 دسامبر 2013 (برابر با 15 آذر 92) بود که خبر تولید و ساخت مجموعه تلویزیونی جدید ترمیناتور توسط «اسکای دنس پروداکشنز» و «آناپرنا پیکچرز» منتشر شد و هواداران ناامید اما پروپا قرص این سریال را پس از چهار سال انتظار و دوری از پخش این مجموعه هیجان زده ساخت.

«هالیوود ریپورتر» در گزارش خود اعلام کرد نویسندگان درجه اول آثاری نظیر «ثور» و «ایکس من» یعنی زاک استنتز و اشلی میلر قرار است نویسندگی متن این پروژه را به انجام رسانند. این مجموعه تازه به دنبال لحظه ای بحرانی در نخستین فیلم ترمیناتور که به سال 1984 بازمی گردد آغاز می شود. کارگردانی این مجموعه تازه را «آلن تیلور» برعهده خواهد داشت و انتظار آن توسط کمپانی «پارامونت پیکچرز» در نخستین روز از ژوییه 2015 (10 تیر 1394) انجام خواهد شد. آرنولد شوارتزنگر نیز قرار است بار دیگر اجرای مشهور خود را در سری فیلم های ترمیناتور بازآفرینی و خلق کند.


ویدیو : بازگشت آرنولد با ترمیناتور این بار در قاب تلویزیون