بازداشت ۲ دختر فرانسوی پیش از سفر جهادی :   اخبار بین الملل - بازداشت ۲ دختر ...



دختر فرانسوی , تجاوز به دختر بازداشت شده , بازداشت دختر

 

اخبار بین الملل - بازداشت ۲ دختر فرانسوی پیش از سفر جهادی

پلیس فرانسه اعلام كرد دو دختر نوجوان را كه قصد داشتند برای شركت در عملیات تروریستی به سوریه سفر كنند، قبل از هر اقدامی بازداشت كرده است.

به گزارش شفقنا، پلیس گفته است این دو دختر 15 و 17 ساله را در چارچوب بازجویی از یك دختر نوجوان دیگر كه 14 سال سن داشته، شناسایی و بازداشت كرده است. این دو دختر نوجوان كه سه‌شنبه هفته گذشته دستگیر شده‌اند قرار بود روز پنجشنبه به سوریه بروند و به گروه‌های تروریستی بپیوندند. مقامات فرانسوی همواره نگرانی خود را از بازگشت اتباع خود از عراق و سوریه و ایجاد خطر برای فرانسه اعلام كرده‌اند.

براساس گزارش خبرگزاری فرانسه، افراد زیادی از كشورهای اروپایی و آمریكایی به گروه‌های سنی افراطی ماننده النصره و داعش پیوسته‌اند و سهم فرانسه كه با 5میلیون مسلمان بیشترین پیروان اسلام را دراروپا دارد از فرستادن جهادی‌ها به صحنه‌های خشونت‌آمیز جنگ سوریه از همه بیشتر بوده است.

برآوردها ازمسافرت 900 جهادی فرانسوی به سوریه و عراق حكایت دارند كه در میان آنها چندین نوجوان نیز دیده می‌شود. یكی از این تروریست‌های فرانسوی، مهدی نموشه است كه با بازگشت از نبرد سوریه به یك موزه یهود در بروكسل در ماه مه حمله كرد و چهار نفر را كشت. وی حدود یك سال دركنار دیگر تروریست‌ها علیه مردم وارتش سوریه جنگیده بود. 

اخبار بین الملل - شفقنا

 


ویدیو : بازداشت ۲ دختر فرانسوی پیش از سفر جهادی